دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶
میزان مشارکت در رای گیری زودهنگام در سال 2020 از کل رای گیری زودهنگام در سال 2016 بسیار فراتر رفته است. افزایش زودهنگام آرا نشان می‌دهد که میزان مشارکت در سال 2020 می‌تواند بالاترین میزان در یک قرن گذشته باشد، این میزان حدود 65 درصد از جمعیت واجد شرایط رای دادن یا حدود 150 میلیون رای دهنده را شامل می‌شود. در سال 2016 حدود 60 درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند.

به گزارش آوای خزر، وکس نوشت: تاکنون بیش از 84 میلیون آمریکایی در انتخابات شرکت کرده‌اند، رقمی بسیار قابل توجه که تا زمان خواندن این مقاله ممکن است بیشتر هم شده باشد.

در ادامه این مطلب آمده است: میزان مشارکت در رای گیری زودهنگام در سال 2020 از کل رای گیری زودهنگام در سال 2016 بسیار فراتر رفته است. افزایش زودهنگام آرا نشان می‌دهد که میزان مشارکت در سال 2020 می‌تواند بالاترین میزان در یک قرن گذشته باشد، این میزان حدود 65 درصد از جمعیت واجد شرایط رای دادن یا حدود 150 میلیون رای دهنده را شامل می‌شود. در سال 2016 حدود 60 درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند.

پاول گرونکه، استاد علوم سیاسی کالج رید در این باره می‌گوید: ما یک رأی دهنده بسیار پرانرژی و علاقه‌مند و افکار عمومی را می‌بینیم که به دعوت برای حضور در انتخابات پاسخ مثبت داده اند.

در حال حاضر شور و شوق در میان رای دهندگان دموکرات و جمهوری خواه زیاد است و دلیل این امر نیز چیزی نیست جر خود شخص دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا! طرفداران وی برای انتخاب مجدد‌اش و طرف مقابل هم برای کنار زدن او بسیار مشتاق هستند.

گرونکه افزود که مردم خوشبختانه به دعوت حضور نه با رأی دادن، بلکه با رأی دادن زود هنگام پاسخ مثبت داده‌اند.

فراتر از مشارکت بالا، داده های زودهنگام رأی گیری تنها سرنخ‌های جزئی از رای دهندگان در سال 2020 را نشان می‌دهد با این حال هنوز هم نمی‌توان گفت چه کسی واقعا برنده انتخابات خواهد شد.

برای دانستن پیروز رقابت باید حداقل تا روز انتخابات و به احتمال خیلی زیاد روزهای بعد از آن منتظر ماند اما در همین حال، وبسایت ووکس اینجا است تا به همه سوالاتی که در مورد رای گیری زودهنگام وجود دارد، پاسخ دهد.

1) رای گیری زودهنگام در سال 2020 به چه شکل است؟

به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش اشتیاق برای شرکت در انتخابات، رای گیری زودهنگام و رای گیری از طریق پست این دوره محبوبیت بیشتری یافته است. هفته گذشته و در حالی که 11 روز به انتخابات باقی مانده، تعداد آرا زودهنگام رسماً از تعداد آرا زودهنگام اولیه سال 2016 پیشی گرفته است. اکنون، کمتر از یک هفته مانده به روز انتخابات، بیش از 84 میلیون نفر رای داده‌اند.

همه ایالت‌ها گزینه های رای گیری زودهنگام یا ارسال نامه الکترونیکی را در اختیار رای دهندگان قرار داده‌اند، البته قوانین و مهلت‌ شرکت در انتخابات بر حسب ایالت متفاوت است. در 9 ایالت کالیفرنیا، کلرادو، هاوایی، نوادا، نیوجرسی، اورگان، یوتا، ورمونت و واشنگتن به همراه واشنگتن دی سی رای گیری پستی برای همه واجدان شرایط میسر بود. برخی دیگر از ایندیانا، لوئیزیانا، می سی سی پی، تنسی و تگزاس برای گرفتن برگه رای گیری به دلایلی خاصی نیاز داشتند.

در تگزاس، میزان مشارکت زودهنگام رای دهندگان از کل آرا سال 2016 پیشی گرفته است. در سایر ایالت‌ها، تعداد آرا اولیه در حال نزدیک شدن به تعداد کل مشارکت 2016 است، از جمله مونتانا (91 درصد)  کارولینای شمالی (86 درصد) و فلوریدا (82 درصد) ممکن است تعداد مشارکت کنندگان در انتخابات بیشتر از سال 2016 باشد.

2) چند نفر از طریق پست رای می‌دهند؟

بر اساس داده های پروژه انتخابات آمریکا، اکثر آرا اولیه به صورت رأی گیری‌های پستی است که دو سوم بیش از 84 میلیون رأی اولیه را تشکیل می‌دهد. اگرچه ترامپ از طریق یک کارزار اطلاعاتی سعی در بی اعتبار کردن این نوع رای گیری داشته، اما تقلب از طریق پست بسیار نادر است.  تا امروز مشارکت بالا برای رای گیری زودهنگام در صف‌های طولانی مشاهده می‌شود.

3) دقیقاً چه کسی زود رأی می‌دهد؟

در 20 ایالت دموکرات‌ها با 17 درصد اختلاف نسبت به جمهوریخواهان پیشرو هستند.

با این حال، این داده‌ها احتمالاً با گنجاندن ایالاتی مانند کالیفرنیا یک ایالت بسیار پرجمعیت و عمدتا دموکرات و در دسترس نبودن داده‌ها از ایالاتی مانند تگزاس دستخوش تغییر شود.

تارگت اسمارت، نشان می‌دهد که دموکرات‌ها بیش از 10 درصد از جمهوریخواهان پیش هستند. البته وابستگی حزبی گرچه نشانگر چگونگی رای دادن است، اما تضمین نمی‌کند که شخص رای دهنده لزوما به نامزد حزب خود رأی دهد.

شاید قابل توجه ترین تعداد مشارکت اولیه در میان افرادی باشد که در سال 2016 به هیچ وجه رأی ندادند. "تام بونیر" مدیر عامل تارگت اسمارت در اوایل این هفته به ووکس گفت: بیش از 16 میلیون نفر رأی داده‌اند که در سال 2016 رأی نداده بودند.  اینها افرادی هستند که توانایی تغییر ترکیب رای دهندگان نسبت به سال 2016 را دارند.

فقط یک چهارم این رای دهندگان زیر 30 سال هستند، خود این موضوع نشان می‌دهد که افراد رای داده لزوما رای اولی نیستند. به گفته وی، آن رای دهندگان جدید نیز به احتمال زیاد دموکرات و بیشتر آسیایی یا اسپانیایی تبار هستند. این گروه همچنین شامل افراد سالمند بالای 65 سال است که ممکن است در سال 2016 در خارج از کشور حضور داشته باشند..

به گفته کریستین لوندبرگ، رای دهندگان جوان بسیاری نیز در این دوره از انتخابات حضور پیدا کرده‌اند و این تفاوتی عمده نسبت به سال 2016 است. به عنوان مثال، در تگزاس، از هفته گذشته بیش از 750 هزار رأی دهنده 18 تا 29 ساله رأی دادند، در حالی که کمی بیش از 100 هزار رأی دهنده در اوایل سال 2016 رأی داده بودند.

4) شاهد چه نوع مشکلاتی در رای دهی زودهنگام هستیم؟

بزرگترین مشکل رای دهی زودهنگام مربوط به صف‌های طولانی است. اگرچه صف های طولانی گاهی به نشانه شور و شوق بالای رای دهندگان مورد استقبال قرار می‌گیرد، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا این اتفاق خطرات خاص خود را دارد.

رأی دهندگان در بسیاری از کشورهای دموکراتیک شاهد ساعت‌ها در صف ایستادن برای رأی دادن نیستند و طرفداران رأی گیری در آمریکا نیز معتقدند اصلاحاتی مانند گسترش رای گیری زودهنگام و استاندارد کردن برخی روش‌ها و منابع رای گیری می‌تواند زمان انتظار را کاهش دهد. این کار همچنین باعث کاهش شیوه‌های سرکوب شرورانه تری مانند کاهش تعداد مراکز رای دهی در محله‌های اقلیت می‌شود.

5) رای دادن پستی چه مشکلاتی دارد؟

رأی گیری از طریق پست کمی پیچیده‌تر است، زیرا فقط برخی از ایالت‌ها مانند فلوریدا، پردازش رأی گیری‌های پستی را آغاز کرده‌اند. بسیاری از ایالت‌های دیگر، از جمله ایالت‌های پنسیلوانیا و ویسکانسین، نمی‌توانند حتی روز انتخابات این آرا را پردازش یا شمارش کنند. در هر حال بیشترین نگرانی در مورد رای دهی پستی مربوط به میزان آرا باطله است.

6) این حجم از رای دهیی زودهنگام برای مشارکت کلی در سال 2020 به چه معناست؟

میزان رای گیری زودهنگام در سال 2020 بی سابقه بوده است. در سال 2016، حدود 41 درصد از رای دهندگان قبل از روز انتخابات رأی دادند، که به 24 درصد از طریق پست و 17 درصد به صورت حضوری شرکت کردند.

تاکنون ، در سال 2020 ، رأی دهندگان بیش از نیمی از کل آرا سال 2016 را تا پیش از روز انتخابات داده‌اند.  بنابراین انتظار می‌رود میلیون‌ها نفر بیشتر از سال 2016 در انتخابات شرکت کنند. انتظار می‌رود که یک سوم رای دهندگان در روز انتخابات رأی دهند.

میزان مشارکت مردم در سال 2016 حدود 60 درصد، یعنی حدود 137 میلیون نفر بوده است. وب سایت 538 بر اساس نظرسنجی‌های مربوط به اشتیاق رای دهندگان و سایر داده‌ها میزان مشارکت حدود 154 میلیون نفری را پیش بینی کرده است. فورتیر نیز معتقد است که این میزان مشارکت می‌تواند یک رکورد باشد و بسیار خارق العاده خواهد بود.

7) رای دهی زدودهنگام چه تاثیری بر نتیجه انتخابات خواهد داشت؟

تاثیر آن زیاد نخواهد بود! داده های رای گیری اولیه برای پیش بینی نتیجه انتخابات مفید نیستند.

بله، دموکرات‌ها در رای گیری زودهنگام حضور پررنگ‌تری داشته‌اند، اما این لزوما به معنای پیروزی آن‌ها در انتخابات نیست. با این اوصاف سعی نکنید بر اساس روند رای گیری زودهنگام نتیجه این انتخابات را پیش بینی کنید، چرا که بسیار استرس زا و بی نتیجه خواهد بود.

8) اوه، خوب، اما این میزان مشارکت در رای گیری زودهنگام به این معنا نیست که به زودی از نتایج انتخابات مطلع خواهیم شد؟

بسته به نحوه رای دهی، ممکن است بتوان در شب انتخابات درک کرد که بایدن یا ترامپ کدام یک پیروز شده است، اما به احتمال زیاد، اگر رقابت بسیار نزدیک باشد، اعلام برنده رسمی مدت زمان بیشتری طول می‌کشد، حتی اگر برخی از سازمان های خبری برنده احتمالی را اعلام کنند.

9) بنابراین آیا رای گیری زودهنگام، در همه اشکال آن، اکنون به یک امر دائمی بدل خواهد شد؟

2020 یک سال واقعاً غیرمعمول است، همه گیری کرونا، بحران اقتصادی، سخنان سیاسی که دموکراسی را تضعیف می‌کند و مردم را از داشتن حق رای می‌ترساند. همه اینها شرایط متفاوتی به وجود آورده است.

همانطور که کارشناسان اشاره کردند، تعداد افرادی که چه به صورت حضوری و چه از طریق پست، زود تر از موعد رأی ‌دادند، به تدریج در حال افزایش بود و حتی بدون همه بحران هایی که امسال اتفاق افتاد، انتظار می‌رفت که این میزان رشد کند. امسال فقط به دلیل شرایط خاصی که اشاره شد رأی دهندگانی که معمولاً به پای صندوق‌های رای می‌رفتند تصمیم گرفتند از طریق پست رای دهند.

در مجموع انتخابات سال 2020 نشان داده که چگونه حزب گرایی حتی در روش‌های انتخاب مردم نفوذ کرده است. دموکرات‌ها تاکنون اکثراً رای گیری از طریق پست را ترجیح داده‌اند، در حالی که جمهوری خواهان رای گیری حضوری را ترجیح می‌دهند. بسته به نتیجه انتخابات، این اختلافات می‌تواند حتی بیشتر شود و به سدی برای اصلاح ساز و کار انتخابات  تبدیل گردد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار