دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۱
عضو کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس جزئیات طرح شفافیت آرای نمایندگان را تشریح کرد.

به گزارش آوای خزر، محمدجواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی از اتمام بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس خبر داد و گفت: این طرح برای بررسی در صحن علنی پارلمان به هیئت رئیسه پارلمان تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه اجماع کلی بر روی بحث شفافیت آرای نمایندگان در جامعه وجود دارد، ادامه داد:همانطور که در صحن علنی پارلمان مذاکرات شفاف است باید در رای‌گیری‌ها نیز این شفافیت وجود داشته باشد که در همین راستا بیش از ۱۷۰ نماینده طرحی را امضا کرده و به هیئت رئیسه ارائه کردند که در کمیسیون تدوین آیین‌نامه این موضوع بررسی و تصویب شد.

نماینده مشهد در مجلس با اشاره به جزئیات این طرح که در کمیسیون تدوین آئین‌نامه به تصویب نمایندگان رسیده است، عنوان کرد: اولین بحث در این طرح، اعلام نتایج رای‌گیری و آرای نمایندگان در بررسی طرح ها و لوایح است بر این اساس اسامی نمایندگانی که رای موافق، مخالف و ممتنع دادند همان روز توسط سامانه اطلاع رسانی مجلس منتشر شده و در دسترس رسانه‌ها و عموم مردم قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس محور دوم این طرح را شفافیت مذاکرات و مصوبات کمیسیون‌ها دانست و اضافه کرد: کمیسیون ها اساس کار کارشناسی در طرح ها، لوایح، تحقیق و تفحص و بسیاری از مسائل هستند، اما تاکنون مذاکرات، عملکرد، برگزاری جلسات آن ها شفاف نبوده لذا در طرح پیشنهاد شده که دستور کار کمیسیون‌ها یک هفته قبل به اطلاع مردم برسد و مشروح مذاکرات آنها از طریق صدا و سیما پخش شود و رای‌های که نمایندگان در کمیسیون‌ها داده‌اند نیز اعلام شود.

کریمی قدوسی با اعلام اینکه محور سوم در این طرح شفاف شدن ماموریت‌های نمایندگان است، اظهار داشت: طبق مصوبه کمیسیون هزینه‌های سفر و خروجی سفر آنها باید به اطلاع عموم برسد.

وی ادامه داد: در این طرح به رسانه ملی این اجازه داده شده تا در جلسات کمیسیون‌ها حضور داشته باشد و جلسات را ثبت و ضبط کند، البته این موضوع الزام نشده است چون مغایر قانون اساسی است.

نماینده مشهد در مجلس اضافه کرد: از آنجا که در قانون پیش بینی شده که جلسات غیرعلنی می تواند مصوبات غیر علنی داشته باشد در اصلاحات چنین موضوعی پیش بینی شد تا در صورت نیاز نمایندگان پیشنهاد آرا غیر شفاف داده و در صورت تصویب، رای گیری به صورت غیر شفاف انجام شود.

کریمی قدوسی یکی دیگر از تغییرات طرح شفافیت آرای نمایندگان را شفافیت در رای اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی اعلام کرد و افزود: به طور کلی آرا در صحن شفاف می شود و نتایج رای گیری در اختیار عمومی مردم قرار می گیرد.

وی یکی دیگر از محورهای این طرح را اعلام اسامی نمایندگانی که در رای گیری مشارکت نمی کنند دانست و گفت: اسامی این نمایندگان منتشر می‌شود که تاثیر مثبتی بر کارآمدی صحن مجلس خواهد داشت.

نماینده مشهد در مجلس با اعلام اینکه در طرح فعلی پیش‌بینی شده که اطلاعات میزان حضور، غیبت‌های موجه وغیر موجه، مرخصی نمایندگان اعلام شود، اظهار داشت: طبق طرح تصویب شده مذاکرات کمیسیون‌ها مانند مذاکرات مجلس حداکثر بعد از یک ماه چاپ می شود و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار