دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۹
اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بعد از 9 ماه وقفه از امروز در کمپ تیم‌های ملی مجموعه ورزشی آزادی آغاز می‌شود.

به گزارش آوای خزر، پولادمردان ایران نیز مثل سایر ورزشکاران ملی‌پوش در کوران مسابقات انتخابی بازی‌های المپیک 2020 توکیو بودند که با آمدن ویروس کرونا همه برنامه‌های آنها رو به تعطیلی رفت. حالا با برگزاری قطعی المپیک توکیو، مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری چاره‌ای ندارند جز اینکه با وجود پیک سوم کرونا و شرایط بحرانی کشور، مثل سایر فدراسیون‌های المپیکی تکواندو و کشتی، اردوهای تیم ملی را تشکیل بدهند.
برای حفظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزنه‌برداران باید در بدو ورود به اردو تست سلامت را همراه خود داشته باشند؛ در غیر این صورت در هماهنگی با ستاد مقابله با کرونا در ورزش از آنان تست پی‌سی‌آر گرفته می‌شود و بعد می‌توانند در تمرینات حاضر شوند. اولین مسابقه پیش‌روی وزنه‌برداران، رقابت‌های قهرمانی آسیاست که حکم انتخابی‌های بازی‌های المپیک را دارد و از اهمیت ویژه‌ای برای آنها برخوردار است.

طبق برنامه قبلی این مسابقات قرار بود فروردین‌ گذشته در ازبکستان برگزار شود که با روند روبه‌رشد کرونا در آسیای میانه، ازبک‌ها از میزبانی انصراف دادند. کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا تا به الان هنوز تاریخ دقیق رقابت‌های قهرمانی آسیا را اعلام نکرده اما به احتمال فراوان این مسابقات تا آخر سال جاری برگزار می‌شود؛ چراکه باید تکلیف المپیکی‌های این رشته نیز هرچه ‌زودتر مشخص شود. بااین‌حال محمدحسین برخواه، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری، 12 وزنه‌بردار را به اولین مرحله اردوی تیم ملی قبل از مسابقات ازبکستان دعوت کرده تا تیم آماده‌ای را روانه این میدان کند. حافظ قشقایی (۶۱ کیلوگرم)، حسین سلطانی (۸۱ کیلوگرم)، محمد زارعی، علی میری، صالح چراغی (۸۹ کیلوگرم)، کیانوش رستمی، سهراب مرادی (۹۶ کیلوگرم)، رسول معتمدی، سیدایوب موسوی (۱۰۲ کیلوگرم)، علی هاشمی، کیا قدمی (۱۰۹ کیلوگرم) و علی داودی (به‌اضافه ۱۰۹ کیلوگرم) نفرات حاضر در این اردو هستند که در واقع بهترین‌های حال حاضر وزنه‌برداری ایران به شمار می‌روند.

با کاهش سهمیه‌های وزنه‌برداری در بازی‌های المپیک، تیم ملی ایران تنها شانس کسب دو سهمیه را برای شرکت در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا دارد؛ بنابراین کادر فنی تیم ملی باید هر طور شده بهترین استفاده را از حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا ببرد و خیال خود را بابت کسب این دو سهمیه اندک راحت کند. برای کسب این دو سهمیه، در‌حال‌حاضر چهار ورزشکار مدعی حضور در توکیو هستند. سهراب مرادی و کیانوش رستمی دارنده مدال قهرمانی المپیک ۲۰۱۶ ریو، علی هاشمی، قهرمان جهان و علی داودی قهرمان جوانان جهان مهم‌ترین وزنه‌بردارانی هستند که در مسابقات گزینشی المپیک حضور پیدا کردند. اما شرایط این قهرمانان ملی برای حضور در توکیو چگونه است؟

هاشمی با توجه به قرارداشتن در رده هفتم رنکینگ المپیکی تقریبا امتیاز خود را برای المپیک محرز کرده و در صورت شرکت‌کردن در مسابقات ازبکستان برای قطعی‌شدن حضور خود در المپیک روی تخته خواهد رفت. با نگاهی به نتایج علی داوودی، وزنه‌بردار خوش‌آتیه دسته فوق‌سنگین ایران، در مسابقات مختلف و رکوردهای او در اردوهای تیم ملی می‌توان به این نتیجه رسید که او یکی از دو وزنه‌بردار ایرانی است که در المپیک توکیو حضور خواهند داشت.

با توجه به اینکه داوودی در جدول امتیازی المپیک جزء پنج نفر اول قرار دارد، در رقابت آسیایی ازبکستان کار سختی در پیش نخواهد داشت. اما کار سخت‌تر مربوط به کیانوش رستمی و سهراب مرادی است که رقابتشان به نبرد رستم و سهراب معروف است. سهراب در شرایطی که بخت اول وزنه‌برداری ایران برای تصاحب مدال طلا در توکیو بود، به‌خاطر آسیب‌دیدگی‌های شدیدی که در حین تمرینات و در مسیر گزینشی‌های المپیک به بدن او وارد شد، به اجبار کتف مصدومش را به تیغ جراحان سپرد. اگرچه تعویق المپیک باعث شد او دوران نقاهتش را به‌خوبی سپری کند و دوباره روی تخته بازگردد؛ اما امتیازات زیادی را که در مسیر انتخابی‌های المپیک از دست داده، این نگرانی را به وجود آورده که شاید نتواند به سهمیه المپیک برسد.

مرادی برای رسیدن به سقف امتیاز ورودی المپیک توکیو در دو سالی که مصدوم بود، نتوانست در رویدادهای گزینشی المپیک وزنه بزند. او فعلا شرایط ایدئالی در رنکینگ امتیازی دسته 96 کیلوگرم ندارد؛ به ‌همین‌ دلیل برای قرارگرفتن در نفرات برتر این وزن برای حضور در المپیک نیاز دارد تا با ثبت رکوردهای مجموع بالای 410 کیلوگرم در دو مسابقه انتخابی دیگر سهمیه المپیک شرکت کند که یکی از آنها مسابقات آسیایی است.در شرایط کنونی با وضع اضطراری‌ای که ویروس کرونا ایجاد کرده، همه مسابقات گزینشی کنسل شده و هیچ‌چیز معلوم نیست. این احتمال وجود دارد که کمیته بین‌المللی المپیک با همین سهمیه‌های فعلی، پرونده وزنه‌برداران المپیکی را ببندد؛ بنابراین اصلا نمی‌توان درباره حضور سهراب در المپیک به‌صراحت اظهارنظر کرد.

کار سخت‌تر دیگر را کیانوش رستمی پیش‌رو دارد؛ قهرمان پرحاشیه‌ای که در سال‌های اخیر تمایلی به تمرین‌کردن در کنار کادر فنی نداشته و شخصا برنامه‌هایش را پیش برده است. رستمی که در جایگاه چهل‌و‌چهارم دسته ۹۶ کیلوگرم قرار دارد، باید در سه گزینشی دیگر شرکت کند و علاوه بر آن باید اختلاف ۹۰۰ امتیاز خود را با نفرات برتر این دسته کاهش دهد.یکی از مهم‌ترین و چشمگیرترین اوزان برای کادر فنی و وزنه‌برداری ایران دسته 96 کیلوگرم است که کیانوش رستمی و سهراب مرادی، دو پولادمرد جهانی و المپیکی در این دسته وزنه می‌زنند. با توجه به اینکه مسابقات ازبکستان یکی از فرصت‌های کسب سهمیه المپیک توکیو است، جدال این دو وزنه‌بردار در این رقابت‌ها جالب و دیدنی خواهد بود./شرق

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار