دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
دیدگاه/ علی امرایی
عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور با توجه به شرایط اقتصادی کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا، از دانشگاه‌های غیردولتی به‌ویژه آزاد خواست که پیگیر شهریه‌های دانشجویان با نگاه حمایتی باشند.

دانشگاه آزاد در دوران کرونا پیگیر وضعیت شهریه‌های دانشجویان باشد

آوای خزر - علی امرایی: باتوجه به شرایط بحرانی کشور و وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه یکی از مشکلات اساسی دانشجویان که در پی آن اعتراضات بسیاری هم بوده بحث افزایش شهریه دانشجویان است که در این شرایط خاص، دانشگاه‌های غیر دولتی باید به فکر دانشجویان باشند و حداقل با پرداخت به‌موقع وام‌های دانشجویی از مشکلات معیشتی دانشجویان بکاهند.

در مورد مشکلات دانشجویان در سیستم آموزش‌ مجازی،
چندین روز است که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مخصوصاً دانشجویان علوم پزشکی برای ما پیام‌هایی می‌فرستند که از کیفیت آموزش مجازی ناراضی هستند که البته تنها در برخی واحدها گزارش شده است.
ارائه مطالب به صورت مجازی، عدم برگزاری کلاس‌های عملی و به تبع آن یادگیری ناقص بعضی از مطالب ، نبود اینترنت در بعضی از مناطق، عدم دسترسی مستقیم دانشجو به استاد و بسیاری از مشکلات دیگر دانشجویان را اندوهگین کرده است و با وجود این حجم از مشکلات در مورد برگزاری کلاس‌ها نباید دانشجو متحمل هزینه‌های سنگین درسی نیز باشد.

از طرفی، فشار روانی وارد بر دانشجویان علوم پزشکی بالاست و همانطور که مستحضرید رشته‌های علوم پزشکی رشته‌های فرسایشی‌ست که دانشجویان از جوانب مختلف فشارهای گوناگونی را در طی دوره دانشجویی و اشتغال متحمل می‌شوند؛ که از یک‌سو حجم سنگین مطالب آموزشی و از سوی دیگر فشارهای عصبی ناشی از خدمت در حیطه پر مسئولیت درمان سختی زندگی دانشجویان را چندین برابر کرده است که نباید با آموزش مجازی ناکارآمد به استقبال این دانشجویان رفت.
همچنین در این شرایط، دانشگاه‌های غیردولتی نسبت به دانشجویان در خصوص پرداخت شهریه مساعدت کنند به دلیل آنکه شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های بهداشتی سبب کاهش درآمد خانواده‌ها شده است و افزایش شهریه با وجود این حجم از مشکلات فشار اقتصادی به خانواده‌ها وارد می‌کند.
لذا از هیئت امنا و مسئولین محترم دانشگاه‌های غیر دولتی به‌خصوص دانشگاه آزاد اسلامی خواهانیم که موضوع اصلاح شهریه و کیفیت آموزش مجازی را در دستور کار قرار دهند و پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهند تا رضایت دانشجویان نیز کسب شود و بنده نیز این موضوع را با اعضای محترم کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری بیشتر مطرح می‌کنم.

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار