دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

کاردون، راه حلی مناسب برای تعمیر یخچال در منزل

یکی از سوالاتی که بیشترین تعداد جستجو در اینترنت را به خودش اختصاص داده مدت زمان کارکرد یخچال است. شاید شما هم در اینترنت سرچ کرده اید که یخچال چند ساعت باید روشن باشد ؟ مدت زمان اتومات یخچال چقدر است ؟ گاهی اوقات ممکن است با دانستن این موضوع بتوانید از مشکل یخچال مطلع شوید و از نگرانی هایی که ممکن است در آینده به سراغتان بیاید جلوگیری نمایید.

یخچال فریزر چند دقیقه یکبار باید اتومات کند ؟

اگر بخواهیم به بیان ساده تر به توضیح این موضوع بپردازیم شما تصور کنید دمای یخچال را روی 5 درجه سانتی گراد تنظیم کرده اید در این شرایط ترموستات به موتور یخچال دستور فعالیت داده تا دمای یخچال را به 5 درجه سانتی گراد برساند طبیعتا اگر اختلالی در عملکرد یخچال وجود نداشته باشد باید بععذ از رسیدن به دمای 5 درجه کمپرسور قطع شود و دما ثابت شود. اما اگر در این روند مشکلی وجود داشته باشد و یکی از این فعالیت ها انجام نشود می گوییم یخچال اتومات نمیکند! همان طور که طبق توضیحات روشن است خرابی ترموستات می تواند یکی از شایع ترین و مهم ترین دلایل اتومات نکردن یخچال باشد.

اگر به تازگی متوجه شده اید یخچالتان یکسره کار می کند و اصلا در حالت استند بای نمی رود بهتر است به دنبال علت آن باشید. دلایل ساده ای وجود دارد که می تواند در صورت نادیده گرفتن آنها بسیار دردسر ساز شوند به عنوان مثال اگر غذای گرم داخل یخچال قرار می دهید باید بدانید این کار می تواند منجر به یکسره کار کردن موتور شود و یا با باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال می توانید به یکسره کار کردن یخچال کمک کنید.

کاردون، راه حلی مناسب برای تعمیر یخچال در منزل

روشن نشدن یخچال یکی از اتفاقات رایجی است که شاید هر کدام از ما حداقل یک بار آن را تجربه کرده باشیم و یا برای یکی از دوستان و یا نزدیکانمان اتفاق افتاده باشد. روشن نشدن یخچال می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که ما در این مطلب به بررسی این دلایل می پردازیم .

خرابی ترموستات در یخچال باعث روشن نشدن یخچال می شود بنابراین اگر یخچال شما روش نمی شود به ترموستات شک کنید با یک مولتی متر می توانید عملکرد ترموستات را بررسی کنید در صورتی که از آن سر در نمی آورید می توانید با تعمیر کار یخچال تماس بگیرید تا برای راهنمایی و رفع عیب به محل شما مراجعه نماید.

چگونه تست سالم بودن موتور یخچال را انجام دهیم ؟

انجام تست سالم بودن موتور یخچال از چند طریق قابل اجرا می‌باشد که ما در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم اگر می‌خواهید تست را به وسیله اهم متر انجام دهید باید مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا یخچال را از برق جدا کنید و با رعایت نکات ایمنی با خیالی آسوده دست به کار  شوید. دو سر سیم‌های کمپرسور یا موتور یخچال را بررسی کنید و مقاومت آن را با اهم متر اندازه گیری نمایید در حالت نرمال باید مقدار ۶ تا ۸ اهم را نشان دهد در صورتی که میزان مقاومت بالاتر یا پایین‌تر را نشان دهد نشان از خرابی موتور یخچال است و برای تعمیر یخچال باید از کاردون کمک بخواهید. زیرا تعمیرات موتور یخچال نیاز به تخصص دارد و نباید بدون دانش و تجربه کافی اقدام به تعمیر نمایید.
کاردون، راه حلی مناسب برای تعمیر یخچال در منزل
گاهی اوقات بعد از سال‌ها استفاده از یخچال بدون انجام سرویس‌های دوره‌ای متوجه خرابی موتور یخچال شده و از این موضوع بسیار غافلگیر می‌شوید! باید بگوییم اگر سرویس‌های دوره‌ای یخچال به صورت منظم انجام شود شما دیگر غافلگیر نخواهید شد، زیرا همیشه مشکلات فنی و قطعات دلیل خرابی موتور یخچال نخواهد بود. به عنوان مثال شما در انجام سرویس‌های دوره‌ای یخچال می‌توانید از خرابی و تعویض موتور یخچال جلوگیری نمایید در صورتی که روغن کمپرسور قبل از سیاه و کدر شدن تعویض شود به موتور آسیبی وارد نمی‌شود.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها