دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
با مرگ 382 نفر دیگر، آمار کشتگان کرونایی به 34 هزار و 864 نفر رسید.

به گزارش آوای خزر، بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت از 9 تا 10 آبان‌ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزارو۸۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دوهزارو ۴۱۷ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۱۲ هزار و ۷۷۲ نفر رسید. متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۳۴ هزار و ۸۶۴ نفر رسید. با پایین‌نیامدن میزان ابتلا و مرگ‌ومیر کرونایی، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ از تمدید دوباره محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت فعالیت برخی صنوف تا پایان هفته خبر داد.

سرهنگ نادر مرادی، درباره محدودیت‌های اعمال‌شده برای فعالیت صنوف که با مصوبه ستاد کرونا انجام شده است، گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و تأکیدات ستاد استانی مقابله با کرونا، مشاغل، صنوف و اماکن عمومی به چهار دسته تقسیم‌بندی شده است که طبق آخرین تصمیمات، فعالیت صنوف دسته‌های سوم و چهارم باز‌هم تا پایان هفته ممنوع اعلام شد.

وی با بیان اینکه فعالیت حضوری دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‎ای و زبان‌سراها و کتابخانه‌ها ممنوع بوده و می‌توان آن را از طریق غیرحضوری و آنلاین ادامه داد، گفت: فعالیت مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سالن‌های سینما و تئاتر و مراکز مشابه و موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها نیز ممنوع است. همچنین تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی زنانه، باشگاه‌های ورزشی پر‌برخورد مانند کشتی، کاراته، جودو و...، مدارس شبانه‌روزی، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها، باغ وحش و شهربازی و مراکز تفریحی آبی و باشگاه‌های ورزشی سالنی نیز جزء مواردی هستند که فعالیتشان همچنان تا پایان هفته ممنوع است.

وضعیت وخیم کشور از نظر کرونایی و فشار کارشناسان دولت را به سمتی می‌برد که بالاخره به تعطیلی کامل شهرهای قرمز حداقل تا دو هفته تن بدهد. این را می‌شود از صحبت‌های اعضای ستاد کرونا استنباط کرد که از سخت‌شدن مقررات خبر می‌دهند.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، روز گذشته از اعمال محدودیت‌های ضد کرونا در ۸۹ شهرستان در وضعیت بحرانی این بیماری خبر داد.

او گفت: مصوبات مهمی امروز به تصویب رسید. هفته گذشته ۴۳ شهرستان در وضعیت بحرانی بودند که در گروه‌های شغلی دو، سه و چهار محدودیت ایجاد شده بود. این محدودیت‌ها به مدت یک هفته دیگر در این شهرستان‌ها تمدید شد. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: محدودیت‌های شغلی جدید در مشاغل گروه سه و چهار در مرکز ۲۵ استان اعمال می‌شود. گروه سه مشاغل شامل عدم فعالیت در دانشگاه‌ها، مدارس، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، سینما، تئاتر، موزه، آرایشگاه، مساجد، مصلی، آزمون‌های حضوری و... می‌شود.

در گروه چهار نیز فعالیت باشگاه‌ها، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها ممنوع اعلام می‌شود. این محدودیت‌ها از روز چهارشنبه به مدت ۱۰ روز اعمال می‌شود و قابل تمدید خواهد بود. رئیسی همچنین گفت: مقررات سختگیرانه‌ای در ۴۶ شهرستان جدید به علاوه‌ ۴۳ شهرستان هفته قبل قرار است اعمال شود که در گروه‌های شغلی دو، سه و چهار خواهد بود.

بر این اساس در رده شغلی دوم فعالیت در پاساژها، مراکز خرید، مال‌های بزرگ، تمرینات و مسابقات ورزشی، مساجد و مصلی‌ها، قنادی‌ها، آبمیوه و بستنی‌فروشی‌ها، مراکز تهیه غذای با پذیرش مشتری(به‌صورت بیرون‌بر مجاز به فعالیت هستند)، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره‌گذاری خودرو، فرش و موکت‌فروشی، اسباب‌بازی‌فروشی‌ها، فروشگاه لوازم خانگی مانند عمده‌فروشی و خرده‌فروشی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادوفروشی‌ها، پارچه‌فروشی، عکاسی، آژانس، مشاور املاک، پرده‌سراها، فروش کیف و کفش، لوازم تحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی_بهداشتی از جمله مصادیق گروه شغلی دو هستند./شرق 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار