دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۴
تیم فوتبال پرسپولیس در حالی لیگ برتر بیستم را آغاز می‌کند که از نبود مهاجمان خود رنج می‌برد.

به گزارش آوای خزر، تیم فوتبال پرسپولیس برای تکرار قهرمانی‌های چهار فصل گذشته خود در لیگ برتر، چاره‌ای جز آغاز موفق در لیگ برتر ندارد. سرخ‌پوشان پایتخت بازی افتتاحیه لیگ برتر را فردا مقابل سایپا برگزار می‌کنند تا شاگردان یحیی گل‌محمدی پس از حضور در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا، به فکر کسب بهترین نتایج در هفته‌های نخستین لیگ برتر باشند.

با‌این‌حال سرمربی پرسپولیس بر‌خلاف فصل گذشته و حتی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، با معضلاتی جدی در انتخاب 11 بازیکن خود روبه‌روست.تیمی که پس از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا، شجاع خلیل‌زاده را نیز از دست داد تا او نیز در کنار علیرضا بیرانوند، علی علیپور، محمد نادری، مهدی ترابی و محسن ربیع‌خواه در فهرست جداشده‌های پرسپولیس قرار بگیرد.

گل‌محمدی نه‌تنها بازیکنانی را که از این تیم رفته‌اند دیگر در اختیار ندارد، بلکه برای بازی با سایپا مشکل جدی در انتخاب مهاجم دارد. عیسی آل‌کثیر، مهاجم گل‌زن پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، با محرومیت از سوی AFC روبه‌روست و نمی‌تواند سرخ‌پوشان را در رقابت‌های داخلی نیز همراهی کند.

آرمان رمضانی نیز دچار کشیدگی همسترینگ شده و به‌طور قطع بازی با سایپا را از دست داده است. آریا برزگر، مهاجم جوان دیگری است که بدون اینکه برای این تیم در ماه‌های اخیر بازی کند، مصدوم شده است و نمی‌تواند پرسپولیس را در موقعیت حساس کنونی همراهی کند.

مهدی عبدی که عملکرد خوبی هم در خط حمله پرسپولیس داشته است، تنها امید گل‌محمدی برای گل‌زنی به سایپا محسوب می‌شود. او که قرار است کمی جلوتر از وحید امیری در نوک پیکان حمله سرخ‌پوشان قرار بگیرد، تمرینات ویژه‌ای را زیر نظر کادر فنی این تیم پشت سر گذاشته تا بتواند شروع خوبی با پرسپولیس در لیگ برتر بیستم مقابل سایپا داشته باشد.

البته پرسپولیس امیر روستایی را نیز در اختیار دارد که می‌تواند با تصمیم یحیی برای پرسپولیس بازی کند. تیم فوتبال پرسپولیس ساعت ۱۶:۳۰ روز جمعه هفته جاری در نخستین بازی از رقابت‌های لیگ برتر بیستم در ورزشگاه دستگردی به مصاف تیم فوتبال سایپا خواهد رفت./مهر

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار