دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۱

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

ترامپ: هر رایی که پس از روز انتخابات آمده باشد شمرده نمی‌شود!: ترامپ در پیامی در توئیتر نوشت که هر رایی پس از روز انتخابات آمده باشد مورد شمارش قرار نمی‌گیرد! توئیتر نیز بی درنگ روی توئیت ترامپ مبنی بر عدم شمارش آرا پس از روز انتخابات برچسب هشدار "گمراه‌کننده بودن" گذاشت.

کاهش ۴ هزار تومانی قیمت دلار در چند ساعت: دیروز –پنج‌شنبه- با بالا رفتن شانس پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا جَو بازار ارز مثبت شده. طبق اعلام صراف‌های خیابان فردوسی از عصر دیروز تعداد زیادی از مردم در حال فروش ارز‌های خود به دلیل ترس از ریزش بیشتر قیمت‌ها هستند؛ آن‌ها می‌گویند از شنبه و با آغاز فعالیت شرکت‌ها احتمالاً ریزش قیمت‌ها بیشتر خواهد شد.

تعویق در آماده شدن واکسن کووید-۱۹ دانشگاه آکسفورد: اندرو پولارد، سرپرست آزمایش‌های بالینی واکسن کووید-۱۹دانشگاه آکسفورد روز چهارشنبه گفت که احتمال کمی وجود دارد که واکسن آنها قبل از ۲۵ دسامبر آماده شود. این واکسن توسط دانشگاه آکسفورد و آسترازنکا تولید شده است. پولارد گفت: من خوش بین هستم که می‌توانیم قبل از پایان سال جاری آخرین مرحله از آزمایشات را انجام دهیم، اما احتمال کمی وجود دارد که واکسن تا کریسمس آماده شود. پاسکال سوریوت، مدیر عامل آسترازنکا در ماه سپتامبر گفت که این شرکت ممکن است تا پایان سال جاری واکسن را عرضه کند.

وزیر اسرائیلی: بازگشت بایدن به برجام می تواند باعث جنگ ایران و اسرائیل شود: وزیر همکاری‌های منطقه‌ای اسرائیل چهارشنبه شب مدعی شد، مواضع جو بایدن در مورد توافق هسته ای ایران (برجام) می تواند به جنگ بین اسرائیل و ایران منجر شود. زاخی هانگبی گفت: "بایدن مدت هاست که علناً گفته است به توافق هسته ای با ایران باز خواهد گشت. من این را چیزی می دانم که در نهایت منجر به رویارویی اسرائیل و ایران خواهد شد."

هیئت نظارت بر انتخابات آمریکا: هیچ شواهدی دال بر ادعای ترامپ در مورد تقلب در انتخابات وجود ندارد: رئیس‌ هیئت نظارت بر انتخابات آمریکا از سازمان امنیت و همکاری اروپا گفته هیچ شواهدی دال بر ادعای رئیس‌جمهور آمریکا در مورد تقلب در انتخابات وجود ندارد و او حقی در متوقف کردن شمارش آراء ندارد. میشل لینک گفته وی از ادعای ترامپ در مورد تقلب در شمارش آرای پُستی بسیار تعجب کرده؛ زیرا آمریکا در این نوع رأی‌گیری سابقه طولانی دارد و این موضوع به قرن نوزدهم باز می‌گردد.

کرونا جان ۴۱۹ نفر دیگر را گرفت: سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۴۱۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۶ هزار و ۵۷۹ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۵۰۰ هزار و ۴۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۴۲۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۷۳ هزار و ۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

راهیابی اولین نماینده ایرانی‌تبار به کنگره آمریکا: استفانی بایس، نامزد ایرانی تبار حزب جمهوری خواه در اوکلاهاما، در انتخابات مجلس نمایندگان پیروز شده و به این ترتیب اولین ایرانی‌تباری است که به کنگره آمریکا راه می‌یابد.

امیدواری عجیب کمپین انتخاباتی ترامپ به پیروزی در انتخابات: کایلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید اظهارات "رودی جولیانی"، وکیل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را که ادعا کرده بود "تقلب گسترده‌ای" در این انتخابات رخ داده، منعکس کرد. مک‌انانی که به عنوان مشاور ارشد کمپین ترامپ نیز خدمت می‌کند، گفت: به طور ویژه، فیلادلفیا سابقه نتایج بسیار عجیب و غریبی دارد. شما در انتخابات ۲۰۱۲ میلادی ۵۹ حوزه مختلف داشتید که میت رامنی در هیچ یک از آنها دقیقا هیچ رای نیاورد که بسیار بعید و عجیب بود. شما فرد دموکراتی را داشتید که در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی به پر کردن صندوق‌های رای با آرای جعلی متهم شده بود. وی مدعی شد: مقامات انتخابات ناظران انتخاباتی را مجبور کردند تا چندین متر دورتر بایستند و توانایی آنها را در نظارت بر روند شمارش آرا و تضمین درستی و صحت آنها محدود کردند.

شرکت ۸۴ درصدی مسلمانان آمریکا در انتخابات: سازمان دفاع و آزادی های مدنی مسلمانان در آمریکا تحت عنوان «شورای روابط آمریکایی – اسلامی» در یک بررسی دریافت که ۸۴ درصد از مسلمانان آمریکا در انتخابات سال جاری مشارکت داشتند و ۶۹ درصد به بایدن و ۱۷ درصد به ترامپ رای دادند.

رئیس دفتر سابق ترامپ: در صورت شکست رئیس جمهور، او در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ بار دیگر کاندید می‌شود: خبرنگار یورونیوز نوشت: جان مایکل مولوینی، رئیس دفتر سابق ترامپ در سخنرانی خود در انستیتوی امور بین الملل و اروپا (IIEA) گفت: در صورت پیروزی جو بایدن، دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۴ و احتمالاً در سال ۲۰۲۸ بار دیگر کاندید می‌شود.

 

انتهای پیام/1005
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها