دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۵

به گزارش آوای خزر،مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

سه وزارتخانه ملزم به اقدام جدی برای کاهش قیمت‎ها شدند: در جلسه عصر یکشنبه (۱۸ آبان) هیات دولت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، تحولات سیاسی خارجی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و متناسب با تحولات جدید، سیاست‌های جدید اقتصادی و بین‌المللی بررسی شد. در این جلسه، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شد روند منطقی‌سازی نرخ ارز را تداوم بخشد و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و دادگستری ملزم شدند در جهت کاهش قیمت‌ها و مقابله با گران‌فروشی به‌طور جدی اقدام کنند.

آکسیوس: ترامپ تا روی کار آمدن بایدن تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع می‌کند: تارنمای آکسیوس یکشنبه شب به نقل از «دو منبع اسرائیلی» نوشت: دولت آمریکا می‌خواهد با هماهنگی با اسرائیل و چند کشور عربی خلیج فارس یک سلسله تحریم جدید علیه ایران وضع کند. بر اساس این گزارش، این تحریم‌ها قرار است در ۱۰ هفته آینده تا پایان دولت ترامپ و روی کار آمدن دولت بایدن در ۲۰ ژانویه اعمال شود.آکسیوس نوشت: منابع اسرائیلی گفتند که دولت معتقد است چنین «سیلی» از تحریم‌ها فشار بر ایران را افزایش می‌دهد و کار دولت بایدن برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را سخت‌تر می‌کند.

ظریف: ترامپ رفت؛ ما و همسایگانمان ماندیم: «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران یکشنبه‌شب از آمادگی کشورمان برای همکاری در راستای تحقق منافع مشترک با کشورهای منطقه خبر داد. وی در توئیتی به زبان عربی خطاب به همسایگان نوشت: ترامپ رفت؛ ما و همسایگانمان ماندیم. ظریف ادامه داد: «دست‌های خود را برای همکاری جهت تحقق منافع مشترک مردم و کشورهایمان دراز می‌کنیم. ما همه را به گفت‌وگو دعوت می‌کنیم؛ چرا که تنها راه پایان دادن به اختلافات و تنش‌هاست. همه با هم برای ساخت آینده‌ای بهتر برای منطقه‌مان».

رویترز: نفس عربستان با پیروزی جو بایدن در سینه حبس شد: عربستان سعودی که به نظر بیش از سایر کشورهای عربی خود را بازنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌داند پس از اعلام پیروزی جو بایدن در سکوتی سوال‌ برانگیز فرو رفته است. رویترز با انتشار گزارشی با عنوان «نفس عربستان با پیروزی جو بایدن در سینه حبس شد» نوشت که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان ساعت‌ها پس از اعلام پیروزی جو بایدن سکوت اختیار کرد؛ حال آنکه وی در همین زمان از انتخاب مجدد رئیس جمهوری تانزانیا استقبال کرد و با لحنی بسیار گرم به وی تبرک گفت.

۴۵۹ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۸ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۲۳۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۱۲ نفر از آنها بستری شدند. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۸ هزار و ۲۹۱ نفر رسید. لاری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

کاهش ۲۵ درصدی قیمت خودرو داخلی و خارجی در بازار: رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از کاهش ۲۵ درصدی قیمت خودرو‌های داخلی، مونتاژی و وارداتی در بازار خبر داد. سعید موتمنی خاطرنشان کرد: قیمت خودرو‌ها از ۲ هفته گذشته روند کاهشی را آغاز کرده است که این کاهش قیمت نیز ارتباط زیادی با روند کاهش قیمت دلار دارد. وی با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی قیمت تمامی خودرو‌ها در بازار خاطر نشان کرد: هم اکنون قیمت‌ها در حال نزدیک شدن به قیمت‌های شهریور ماه است و امیدواریم تا حبابی که در بازار وجود داشت کاملا تخلیه شود.

استاندار تهران: احتمال تعطیلی دو هفته‌ای تهران منتفی شده است: استاندار تهران تاکید کرد: پس از بررسی ابعاد تعطیلی دو هفته ای تهران ، احتمال این تعطیلی منتفی و مقرر شد فعالیت گروه‌های دو، سه و چهار از ساعت ۱۸ به بعد متوقف شود. انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به متفی شدن تعطیلی دو هفته ای تهران گفت: پس از بررسی ابعاد تعطیلی تهران تصمیم گرفته شد که فعالیت گروه‌های دو، سه و چهار از ساعت ۱۸ به بعد متوقف شود.

سخنگوی وزارت خارجه: آمریکا در موضع شرط گذاری برای ایران نیست: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز ( یکشنبه) در پی اعلام نتایج انتخابات آمریکا گفت: منتظر اقدامات عملی رئیس جمهور آمریکا هستیم. وی آمریکا را ناقض برجام برشمرد و خاطرنشان کرد: اساسا ایالت متحده آمریکا در موضعی نیست که برای کسی شرط بگذارد، ایالت متحده آمریکا ناقض برجام، ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بوده و میلیاردها دلار به ملت ایران خسارت زده و از برنامه برجام به عنوان یک مشارکت کننده خارج شده است.

سی‌ان‌ان: ملانیا هم از ترامپ خواسته شکست را بپذیرد: سی‌ان‌ان خبر داد که «ملانیا ترامپ» همسر رئیس جمهور آمریکا نیز به جمع گروهی پیوسته که از «دونالد ترامپ» درخواست کرده که به شکست اعتراف کرده و نتیجه انتخابات را بپذیرد. همچنین دو منبع آگاه خبر داده بودند که «جرد کوشنر» داماد و مشاور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به وی پیشنهاد داده است که شکست در انتخابات را بپذیرد.

سناتور ارشد جمهوری‌خواه: مدارکی داریم که نشان می دهد مقامات پنسیلوانیا تاریخ آرای پُستی را تغییر داه اند: یک سناتور ارشد جمهوری‌خواه که پیشتر از مواضع دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره بروز تقلب در انتخابات حمایت کرده بود، اعلام کرد که کمیته امور قضایی مجلس سنا درباره سوء رفتار مجریان انتخاباتی و اقدامات مغایر قانون در این انتخابات تحقیق می‌کند. این سناتور ایالت کارولینای جنوبی که توانست در انتخابات اخیر بار دیگر کرسی خود در مجلس سنا را حفظ کند، همچنین خبر داد، از یکی از کارکنان اداره پُست ایالت پنسیلوانیا استشهادنامه ای دریافت کرده که در آن مقام‌های این ایالت را به برنامه ریزی برای چیدن طرحی به منظور تغییر تاریخ آرای پُستی و عقب بردن زمان آنها متهم کرد.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار