دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
دادستان عمومی و انقلاب نکا:
مردم و فروشنده‌ها از انبارکردن کالا پرهیز کنند
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نکا گفت: مردم و فروشنده‌ها از ذخیره‌سازی کالا در منزل یا نگه‌داری غیرمعمول در انبارها پرهیز کنند تا کالا به اندازه کافی در بازار وجود داشته باشد.

"رحمت عشقی" امروز پنجشنبه 22 آبان‌ماه در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در نکا با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اینکه دستورات استانی و شهرستانی پیرو تکالیف ستاد ملی کرونا انجام می‌شود، افزود: شورای تأمین شهرستان با کمیسیون‌های مرتبط، آنچه را که ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کرده است، با توجه به حساسیت این موضوع، به دقت اجرا می‌کند.

وی درباره تصمیم اخیر ستاد درباره عدم فعالیت خارج از موعد مقرر، اعلام کرد که نمایندگان قضایی، علوم پزشکی و ادارات مربوطه با فروشندگان صحبت و آنها را نسبت به تبعات ناشی از ازدحام جمعیت در شرایط فعلی توجیه کردند، ضمن اینکه از نظر روانشناختی نیز با فروشندگان گفتگو شد تا با اطلاع و آگاهی رأساً اقدام و همکاری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نکا با اشاره به اینکه قشر عظیمی از مردم شهرستان را کارگر تشکیل می‌دهد و آنها پس از تعطیل شدن برای خرید مایحتاج روزمره به بازار می‌روند، گفت: به فروشنده‌ها اعلام کردیم که به مشتریان ثابت خود اطلاع دهند تا برای خرید در زمان‌های مناسب مراجعه کنند و یا ارسال اقلام از طریق پیک موتوری و برقراری ارتباطات در فضای مجازی بین فروشنده و خریدار صورت بگیرد.

عشقی با اظهار امیدواری از اینکه "در دور جدید از شیوع کرونا بتوانیم در حفظ و حراست از جان و سلامت مردم موفق باشیم"، خاطرنشان کرد: به موجب قانون، هر کسی تعمداً در شیوع بیماری کرونا نقش داشته باشد، اقدام او تهدید علیه بهداشت عمومی بوده و جرم است.

وی ادامه داد: اما موضعی که ما برای کنترل ویروس انتخاب کردیم بحث پیشگیری و افزایش آگاهی مردم از طریق اداره بهداشت، شهرداری‌ها و سایر ادارات مربوطه است تا به لطف خدا از این بیماری عبور کنیم.

* مردم از ذخیره‌سازی کالا در منازل پرهیز کنند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نکا در بخش دیگری از گفتگو در خصوص کنترل بر بازار اظهار کرد: همه ارکان نظام نیروهای نظامی و انتظامی و نهادهای مردمی ما نقش خود را به‌درستی ایفا می‌کنند که اولاً احتکار صورت نگیرد و مردم نیاز حداقلی خود به مایحتاج ضرروی را تأمین و از ذخیره‌سازی در منازل خودداری کنند.

عشقی گفت: در حال حاضر روغن اعم از نباتی و مایع در فروشگاه‌ها وجود دارد و قفسه روغن خالی نیست، دستور دادیم که نظارت شود تا اقلامی چون روغن، نان و برنج در شهرستان با کمبود مواجه نباشد. حتی از نانوایی‌ها خواستیم که از فروش نان به تعداد بیشتر از 7 قرص خودداری شود.

وی درباره برخورد با محتکران اظهار کرد: بازدیدهای میدانی از فروشگاه‌ها داشتیم و به فروشندگان اعم از عمده‌فروشان و خرده‌فروشان اعلام کردیم که اگر کالایی را در انبار نگه‌داری کردند و قصد جرم هم نداشته باشند اما اقدام آنها از لحاظ شکل ظاهری جرم است لذا از انبار کردن کالا جداً پرهیز کنند.

عضو شورای تأمین شهرستان نکا با اشاره به دو مورد کشفیات تصریح کرد: اظهار نظر نهایی درباره اینکه جرمی صورت گرفته یا خیر، مستلزم بررسی قضایی است، با این حال به خیلی از فروشگاه‌ها تذکر دادیم، تعهد گرفتیم و در مقابل نیز نظارت‌ها و ارشادات بیشتر شده است.

عشقی در پایان اظهار امیدواری کرد که "بتوانیم با نظارت بیشتر مسئوولان، با همت فروشنده‌ها و قناعتی که در مردم نکا سراغ داریم بار دیگر با دخالت همه ارکان نظام و مردم بتوانیم از موانع تحریم عبور کنیم.

انتهای پیام/ 1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها