دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان بر تربیت نسلی متکی به آرمان‌های اسلام ، انقلاب و این ملت از سوی دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد.
به گزارش آوای خزر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حجت الاسلام دادگر مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در بیست و پنجمین اجلاس مشترک سراسری سرپرستان مدیریت های استانی و سرپرستان پردیس ها و واحد های آموزشی تابعه دانشگاه فرهنگیان که چهارشنبه 21 آبان 99 در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به اهمیت ویژه مباحث دینی و اخلاقی در رسالت ها و ماموریت های دانشگاه فرهنگیان و همچنین اساسنامه و اسناد بالادستی خاطر نشان کرد: مباحث دینی و اخلاقی از ساحت های بسیار مهم و اساسی در سند تحول بنیادین ما در دانشگاه فرهنگیان است که باید دانشگاه فرهنگیان باید با دغدغه نسبت به این مسئله مواجه داشته باشند.

وی ضمن بیان جایگاه دین و اخلاق در فضای دنیا و جامعه کنونی در سطح جهان، خاطر نشان کرد: با نگاه به وقایع اخیر و شرایط پیش آمده در دنیای غرب و نظام سلطه از زوایای اخلاقی، دینی و انسانی، حقیقت باطنی و تعارض و تناقض بین داعیه ها و عمل آنان آشکار شد که باید مراقب بود و با آن مواجهه هوشمندانه و درست داشت.

حجت الاسلام دادگر، با بیان اینکه همه چیز این کشور و این ملت، میراث عظیم و خون‌هایی است که پای درخت انقلاب ریخته شده، گفت: برخی مواضع همه چیز را در سبد امریکای جنایتکار و آنچه در آنجا اتفاق می افتد می گذارند، در صورتی که بسیاری از اتفاقات باید در داخل بیفتد سرمایه های این کشور چه سرمایه انسانی و چه سرمایه اقتصادی و کسب و کار داخلی است، با پرهیز از ناهماهنگی و هماهنگی بین دستگاه ها، مشکلات مردم را باید حل کرد و رهبری معظم انقلاب هم این تذکر را دادند.

وی با تاکید بر عملگرایی، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان باید نسلی را تربیت کند که متکی به آرمان هایاسلام و انقلاب و این ملت و مجاهدت ها باشد به این صورت نباشد که صحبت ها به یک نوع و در عمل به گونه ای دیگر رفتار شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، در بخش دیگری از سخنان خود بر داشتن رویکرد آینده پژوهانه نسبت به رسالت و ماموریت های دانشگاه در میان معاونت های مختلف تاکید و اظهار کرد: نباید منتظر بود تا در جاهای دیگر تصمیمی گرفته شود و ما منفعلانه با آن‌ها مواجه شویم، دانشگاه باید فعالانه و هوشمندانه در این عرصه حرکت کند و سطح، مسائل و رسالت خود را ناظر به آینده در نظر بگیرد، اینکه به چه صورت دانشگاه باید خدمات بدهد، معلم تربیت کند و چه جایگاهی باید داشته باشد.

وی همچنین بر لزوم وجود روحیه کنشگری فعال در میان اساتید و همکاران دانشگاه فرهنگیان اشاره و تصریح کرد: کنشگری فعال و علمی از سوی اعضای هیات علمی در زمینه تقویت، تعالی و تحول در تربیت معلم ازجمله در مباحث برنامه درسی ، تربیتی، و کیفیت خدمات در دانشگاه تاثیرگذار بوده و می تواند سطح دانشگاه را ارتقاء ببخشد، همچنین کنشگری فعال در رسانه ها در وضعیت موجود باید داشت تا کار به درستی پیش برود.

حجت الاسلام دادگر، همچنین با ارائه پیشنهاد برگزاری جشنواره و فراخوان محتواهای تولید شده در عرصه فضای مجازی در شرایط کرونایی ناظر به ساحت های تربیتی دانشگاه به ویژه ساحت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، عبادی و اخلاقی، گفت: در همین راستا می توان تولیدات شایسته و شاخص استان ها، تشویق و معرفی و به صورت انتقال تجارب برای بهره برداری به دیگر استان ها ارائه شود.

وی همچنین به اجرای طرح معراج برای دانشجومعلمان سال آخر از ابتدای آذر تا نیمه دی ماه، و برای دانشجو معلمان ورودی جدید از بهمن تا نیمه اسفند ماه، برگزاری نشست تخصصی ویژه روحانیون شاغل در دانشگاه فرهنگیان، انجام طرح کرامت با هدف تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی و نیز حیات طیبه در دانشگاه فرهنگیان با استفاده از ظرفیت های مجازی و به صورت خودخوان اشاره کرد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار