دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
سرداراسکندر مومنی در ساری:
سردار اسکندر مومنی گفت: تاکید فرمانده ناجا بر انجام مقتدرانه وظایف پلیس براساس قانون و همراه با رعایت ادب و احترام به همه مردم بوده و در هرکجا تخلفی از سوی کارکنان انجام شود به شدت با آن برخورد می کنیم.
کاهش 5 درصدی جانباختگان حوادث ترافیکی مازندران در سال 96 /برخورد شدید ناجا با تخلفات کارکنان 

به گزارش آوای خزر از ساری ،سردار اسکندر مومنی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال 97 به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی  اظهار داشت: یکی از بزرگترین ماموریت های نیروی انتظامی مبارزه با قاچاق کالا در راستای تحقق شعار استفاده از کالای ایرانی است که این نیرو استفاده از کالای ایرانی در همه بخشها و ماموریت ها را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به  استقرارر قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 97 بیان کرد: از شروع فعالیت، این قرارگاه اقدامات بسیار خوبی در جهت افزایش کشفیات و همچنین نا امن کردن فضا برای قاچاقچیان داشته و امسال با  ظرفیت بیشتر و برنامه ریزی جدیدتر تلاش داریم تا مبارزه با قاچاق کالا را در همه ابعاد گسترش دهیم تا منجر به حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی شود.

سردار مومنی افزایش  میزان کشفیات کالای قاچاق را در سال 96  بیش از 50 درصد اعلام کرد و افزود: در این زمینه تمرکز ناجا اشراف و مبارزه با باندهای سازمان یافته و همچنین پرونده های بیش از 500 میلیون تومان با استفاده از روشهای اطلاعاتی بوده و بیشترین میزان کشفیات نیز مربوط به کفش، پوشاک و پارچه می باشد.

****تلگرام رکوردار جرائم اینترنتی در ایران

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به  رشد نگران کننده جرائم در فضای مجازی گفت: این جرائم در سال 96 بیش از 40 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته و بیش از 30 درصد آنها مربوط به کلاهبرداری بوده است.

مومنی افزود: بیش از 48 درصد جرائم فضای مجازی مربوط به پیام رسان تلگرام بوده و به دلیل وجود سرور آن در خارج از کشور و همچنین عدم همکاری شرکت مذکور کشف جرائم به دشواری صورت می گیرد.

این مسئول ادامه داد: حوزه فضای مجازی جز اولویتهای ناجاست و تلاش می کنیم با تقویت پلیس فتا در همه استان ها و شهرستان ها امنیت فضای مجازی هم برقرار شود.

وی با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان وفصل  تابستانی گفت: در همه استان ها و خصوصا استان های شمالی طرح امنیت اخلاقی و طرح دریا را زودتر از سالهای قبل و به صورت  ویژه  اجرا می کنیم تا مردم عزیز بتوانند با آرامش از مواهب خدادادی و فیوضات ماه مبارک رمضان بهره ببرند.

  ****کاهش 5 درصدی جانباختگان حوادث ترافیکی مازندران در سال 96

سردار مومنی گفت: در سال 96 در حوزه ترافیکی استان مازندران ، خوشبختانه تعداد جانباختگان این حوادث حدود 5 درصد نسبت به سال 95 کاهش داشته که لازم میدانم از همکاری خوب مردم،رسانه ها و همه دستگاههای مرتبط تشکر کنم.

وی ایمنی راه ،ایمنی وسیله نقلیه،فرهنگ ترافیکی و سرعت امدادرسانی را چهار عامل موثر در کاهش حوادث و تلفات جاده ای برشمرد و افزود : نیروی انتظامی بایستی در هنگام تصادفات سهم عوامل دیگرا را در کنار عامل انسانی در نظر بگیرد که قطعا همین کار را انجام می دهد  و در جلساتی که تشکیل می شود پیگیر ارتقا ایمنی خودروها و راه ها هستیم.

* افزایش رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس

این مسئول اظهار داشت: تاکید فرمانده ناجا بر انجام مقتدرانه وظایف پلیس براساس قانون و همراه با رعایت ادب و احترام به همه مردم بوده و در هرکجا تخلفی از سوی کارکنان انجام شود به شدت با آن برخورد می کنیم.  

وی افزود: نسبت به سالهای قبل شرایط بسیار بهتر شده و خوشبختانه بر اساس نظرسنجی ها میزان  رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس افزایش چشمگیری داشته است.


انتهای پیام/1000

اخبار مازندران 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار