دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۷
آخرین جزئیات محدودیت‌های جدید کرونایی در کشور، کرونا باز هم رکورد زد، آغاز به کار غیر رسمی بایدن بعنوان رئیس جمهوری منتخب آمریکا، واکسن شرکت مدرنا ۹۴.۵ درصد در مقابله با کرونا موثر است، وزیر بهداشت: آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی از هفته آینده آغاز می شود. اینها عناوین تیترهایی‌ست که با هم مرور می‌کنیم.  

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

آخرین جزئیات محدودیت‌های جدید کرونایی: دکتر علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به تشریح آخرین جزئیات محدودیت‌های کرونایی که از اول آذر اجرا می‌شود،پرداخت و گفت: ۲۵ مرکز استان حداقل شامل این محدودیت‌ها خواهند شد و کلانشهرها هم جزو آن هستند. همه مشاغل به جز مشاغل سطح یک مانند مراکز تهیه مایحتاج ضروری مردم، خدمات‌رسانی ضروری، امداد و نجات، فروشگاه های زنجیره‌ای، مراکز درمانی و سلامت از جمله بیمارستان‌ها و مطب‌ها و مراکز تامین زیرساخت آب، برق، گاز و تلفن تعطیل هستند. وی افزود:‌ در حوزه اداری نیز تا حداکثر یک سوم کارکنان حق حضور دارند که آن هم با هماهنگی با بالاترین مسئول ادارات محدودیت‌ها تعیین می‌شود. وی درباره اعمال محدودیت در مراکز فرهنگی- مذهبی خاطرنشان کرد: مراکز مذهبی و فرهنگی هم تعطیل می شوند و به مدت دو هفته نماز جماعات و نماز جمعه تعطیل خواهد بود و در مراسم‌ فرهنگی نیز همین محدودیت اعمال می شود.

واکسن شرکت مدرنا ۹۴.۵ درصد در مقابله با کرونا موثر است: یک شرکت آمریکایی اعلام کرد، واکسنی ساخته که در مقابله با ویروس کرونا موفقیت ۹۴.۵ درصدی نشان داده است. بنابر اعلام این شرکت که مقر آن در ماساچوست آمریکا قرار دارد، واکسن ساخته شده 94.5 درصد در مبارزه با ویروس کرونا موفق بوده است. پیشتر شرکت  فایزر نیز در خبری از اثر بخشی واکسن این شرکت برای مقابله با ویروس کرونا خبر داده بود.

وزیر بهداشت: آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی از هفته آینده آغاز می‌شود: دکتر نمکی گفت: در رابطه با واکسن کووید۱۹ ما همگام با کشورهای جهان از روزهای نخست کار را آغاز کردیم و با سه روش برای تامین واکسن مورد نیاز مردم کشورمان راه را دنبال می‌ کنیم. وی گفت: خوشبختانه چند واکسن از این مجموعه واکسن‌ ها فازهای ۱ و ۲ مطالعات را گذراندند و از هفته آینده یا بعد از آن وارد فاز مطالعات انسانی خواهند شد

کرونا باز هم رکورد زد: دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۶ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۱۳۳ نفر از آنها بستری شدند. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۱ هزار و ۹۷۹ نفر رسید. وی تاکید کرد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سی‌ان‌ان: ترامپ فرمانی برای تسریع خروج نظامیان آمریکا از عراق صادر می‌کند: دو مقام آمریکایی به سی‌ان‌ان گفته‌اند فرماندهان آمریکایی پیش‌بینی می‌کنند دونالد ترامپ از همین هفته یک فرمان رسمی برای تسریع خروج نظامیان آمریکا از عراق و افغانستان صادر خواهد کرد. مقام‌های آمریکایی به سی‌ان‌ان گفته‌اند پنتاگون قصد دارد شمار نیروها در افغانستان را به ۲۵۰۰ نفر و شمار نیروها در عراق را نیز به ۲۵۰۰ نفر کاهش دهد. آمریکا در حال حاضر ۴۵۰۰ نظامی در افغانستان و ۳۰۰۰ نظامی در عراق دارد.

مشاور امنیت ملی آمریکا: به نظر می‌رسد بایدن در انتخابات پیروز شده است: «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت در صورتی که پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا ثابت شود، انتقال قدرت به صورت بسیار حرفه‌ای انجام خواهد شد. وی که با شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز مصاحبه می‌کرد گفت: ‌«به نظر می‌رسد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است.»

آغاز به کار غیر رسمی بایدن بعنوان رئیس جمهوری منتخب آمریکا: جو بایدن بطور غیر رسمی کار خود را بعنوان رئیس جمهوری منتخب آمریکا آغاز کرد و روز دوشنبه در راستای طرح بهبود اقتصاد کشور با رئیسان غول‌های اقتصادی از جمله مایکروسافت، جنرال موتور و رهبران کارگری دیدار و گفت و گو کرد.

اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تا یک‌میلیون تومانی برای تردد خودروهای شهرهای قرمز در جاده‌ها: عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور از اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی برای تردد خودروهای شخصی با پلاک شهرهای قرمز در جاده‌ها خبر داد.

وزیر خارجه ارمنستان از سمت خود استعفا کرد: شماری از رسانه‌ها از جمله خبرگزاری تاس گزارش داده‌اند که «زهراب مناتساکانیان»، وزیر خارجه ارمنستان از سوی نخست‌وزیر این کشور برکنار شده است. «آنا ناقدالیان» سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرد که مناتساکانیان از سمت خود به‌عنوان وزیر خارجه ارمنستان استعفا کرد.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار