دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷
حاجی بابایی گفت: در دنیا به ازای هر معلم باید ١٩ دانش آموز باشد اما با این وجود ٣٠٠ هزار نیرو کمبود معلم داریم.

به گزارش آوای خزر، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کشور هیچ نهادی مهم تر از نظام تعلیم و تربیت نیست، اظهار کرد: میزان قدرت یک کشور به قدرت آموزش و پرورش آن بستگی دارد و هرچه برای آموزش و پرورش هزینه کنیم همان قدر دریافت می کنیم.

او ادامه داد:  نسبت معلم به دانش آموز در دنیا یک به ١٩ است و بر این اساس ما ۳۰۰ هزار کمبود معلم در کشور داریم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش تصریح کرد: به اذعان شورای عالی آموزش و پرورش ۲۰۰ هزار کمبود معلم داریم ولی با تعریفی که بنده از نیاز به معلم دارم ٣٠٩ هزار معلم است.

حاجی بابایی افزود: وزیری که بعد از بنده سرکار آمد در اولین مصاحبه خود گفت که ٣۵٠ هزار معلم مازاد داریم که این موضوع نگاهی ذلت بار بود.

او ادامه داد: ۵۰ هزار معلم خرید خدماتی داریم که با حقوق پایین کار می‌کنند و این کار موسوم به خصوصی سازی است؛ این افراد هم بعد از چند سال مطالبه استخدام دارند؛ از طرفی معتقد هستم که دانشگاه فرهنگیان باید با قدرت به جذب دانشجو اقدام کند و معلم نباید سرش را کج کند تا استخدامش کنند.

دولت فعلی به خصوصی سازی آموزش و معتقد است

نماینده مجلس یازدهم درباره بودجه عملیاتی آموزش و پرورش گفت: برخی معتقدند باید آموزش و پرورش خصوصی شود و دولت فعلی هم به آن معتقد است.

حاجی‌بابایی افزود: در اصل ۳۰ قانون اساسی به این جمع بندی رسیده ایم که باید از محل منابع عمومی برای مدرسه خرج کنیم و مقام معظم رهبری هم به این موضوع چنین نگاه دارند و معتقدند که هرچه برای آموزش و پرورش هزینه شود، بازگشت دارد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال ۹۱ که وزیر آموزش و پرورش بودم بودجه وزارتخانه ۱۵/۱۸ درصد بودجه عملیاتی دولت بود، بیان کرد: در سال ۱۳۹۷ این رقم به ۱۱/۸۲ درصد تقلیل یافت چراکه وزرا  بعد از بنده به واگذاری مدرسه و خصوصی سازی معتقد بودند.

حاجی بابایی درباره اختصاص بودجه به مدرسه تلویزیونی در بودجه ١۴٠٠ تصریح کرد: این موضوع در برنامه ششم توسعه آمده است، خودم همزمانی که وزیر آموزش و پرورش بودم ۱۵ درصد مدارس را هوشمند کردم در واقع هوشمندسازی مدارس از شیوه های مدرنی است که نیاز روز ماست.

او افزود: در برنامه ششم، وزارت ارتباطات را مکلف کردیم که مدارس همه روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را هوشمند کنند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تخصیص سهمی برای آموزش تلویزیونی بر عهده آموزش و پرورش است، تصریح کرد: البته تلویزیون ما در کلان خوب عمل کرده است و باید قدردانی کرد؛ پیش از این سهم آموزش و پرورش از برنامه های صداوسیما هیچ بود.

حاجی بابایی بیان کرد: دولت هر ساله لایحه بودجه می آورد و ما هم چند هزار میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش می افزاییم؛ بر این اساس سال گذشته هم اگر کرونا نبود کلیات بودجه را رد کرده بودیم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش بیان کرد: در بودجه ۹۹ هم ردیف ۲۰۰۰ میلیاردی برای رتبه بندی گذاشتیم که دولت فصل دهم قانون بودجه را از این طریق پرداخت کرده است.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار