دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۶

به گزارش آوای خزر،مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

تنظیم بودجه ۱۴۰۰ با دلار ۱۱ هزار تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی: رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه لایحه بودجه سال۱۴۰۰ قبل از ۱۵ آذر تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود، گفت: در این لایحه قیمت دلار بین ۱۱هزار تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه شده است.

تایید مصوبه مجلس برای الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی توسط شورای نگهبان: شورای نگهبان مصوبه مجلس شورای اسلامی برای الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی را تایید کرد. مصوبه قبلی مجلس در این باره، با 2 ایراد شورای نگهبان مواجه شده بود؛ نمایندگان مجلس در نشست علنی روز گذشته خود، هر دو ایراد را رفع کردند.

ترامپ: تعداد آرا از رأی‌دهنده‌ها بیشتر بود؛ غم‌‌انگیز است: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز چهارشنبه مدعی شد تعداد آرای ثبت‌شده در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از تعداد افراد رأی‌دهنده بیشتر است. وی در پاسخ به کاربری که نوشته مقام‌های انتخاباتی شهرستان «واین» نتایج انتخابات را تأیید کرده‌اند نوشت: «غلط است! آنها ابتدا به ضرر [تأیید نتایج] رأی دادند چون تعداد آرا از رأی‌دهندگان بیشتر بود. (غم‌انگیز است.) بعد، تهدیدشان کردند، سرشان داد زدند و شرورانه آزارشان دادند تا اینکه مجبور شدند رأیشان را عوض کنند. اما آنها به عنوان آدم‌های میهن‌پرست آمریکایی از امضای آن اسناد خودداری کردند.»

همه آزمون‌های بین‌المللی زبان در ایران لغو شد: سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: با توجه به مصوبات چهل و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و رشد فزاینده بیماری کرونا در کشور و اعمال محدودیت‌ها در اکثر استان‌ها، تمامی آزمون‌های بین الملل (TOEFL, GRE, IELTS, UKVI, Life skills & TELC) از روز شنبه اول آذر ۹۹ برابر با ۲۱ نوامبر ۲۰۲۰ تا روز یکشنبه ۳۰ آذر ۹۹ برابر با ۲۰ دسامبر ۲۰۲۰ لغو شده است.

جزئیات مشاغل گروه یک و مجازات متخلفان محدودیت‌های سراسری کرونا: ستاد ملی مقابله با کرونا کلیات طرح مربوط به محدودیت‌های سراسری یا طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها را اعلام کرد. بنا بر این طرح ضمانت اجرایی محدودیت‌ها و مجازات متخلفان شامل تذکر کتبی، انفصال از خدمت کارکنان و مدیران دولتی، پلمپ و جریمه نقدی خواهد بود. فهرست مفصلی هم از مشاغل گروه یک یا ضروی ارائه شده که در هیچ یک از وضعیت‌های سه‌گانه تعطیل نمی‌شوند:

کارخانه‌های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات و خدمات وابسته

مراکز زیرساختی و حیاتی، مراکز تامین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه و تهویه هوا، پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های عرضه سوخت

حمل و نقل عمومی کالا و مسافرِ برون شهری شامل ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی

حمل و نقل عمومی درون شهری

ادارات و مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی، امدادی و ستادی

فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها و سبزی فروشی‌ها، میادین میوه و تره بار

مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته

مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی نانوایی(تولید فراورده‌های نانوایی)

مراکز بهداشتی، درمانی، امدادی، اورژانس و تامین آمبولانس دولتی و خصوصی

داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی

مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون‌بر

خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک و فعالیت‌های پستی؛شرکت‌های خدمات اینترنتی(اعم از تامین کنندگان اینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت‌های خدماتی مبتنی بر اینترنت)

رسانه‌های مکتوب و برخط و مشاغل مشابه

مراکز نگهداری و خدماتی سالمندان، معلولین، جانبازان ، مراکز توان‌بخشی و مراقبتی، آسایشگاه‌ها

تعمیرگاه‌های انواع خودرو، لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی

فروشگاه‌های انواع قطعات و لوازم یدکی

فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن‌آلات

کارگاه‌های صنعتی(مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن)

چاپخانه‌ها

خشکشویی‌ها

آرامستان‌ها

ستاد مقابله با کرونا گفته است که در اطلاعیه‌های بعدی خود جزییات بیشتری از طرح ارائه می‌دهد.

رویترز به نقل از آژانس: ایران تزریق اورانیوم به سانتریفیوژهای IR-2m را آغاز کرد: یک خبرگزاری انگلیسی مدعی است آژانس اتمی در گزارشی به اعضای خود، تایید کرده که تزریق اورانیوم به سانتریفیوژهای پیشرفته IR-2m در تاسیسات نطنز آغاز شده است. خبرگزاری «رویترز» نوشت آژانس اتمی در گزارشی که روز سه‌شنبه به کشورهای عضو ارائه داده و امروز به دست رویترز رسیده، نوشته است: «در تاریخ چهاردهم نوامبر ۲۰۲۰، آژانس تایید کرد که ایران تزریق UF6 به آبشار ۱۷۴ سانتریفیوژ IR-2m که اخیراََ در تاسیسات غنی‌سازی نطنز نصب شده را آغاز کرده است».

رد فرضیه ارتباط ایران با دولت آینده آمریکا: محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد پیش بینی اینکه رییس‌جمهور آینده آمریکا به برجام بازمی‌گردد؟ گفت: دولت آمریکا دوماه دیگر سر کار می‌آید و ارتباط آنچنانی نداریم که بدانیم چه تصمیمی دارند و هر چه شما می‌دانید ما هم می‌دانیم.

اعلام وصول طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به ۴ استان: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول طرح نحوه اعمال نظارت مجلس شورای اسلامی بر مصوبات شوراهای عالی کشور و طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به ۴ استان خبر داد. محسن دهنوی درباره جزییات این طرح توضیحات بیشتری نداد. طرح تفکیک استان سیستان بلوچستان در مجلس دهم هم مطرح شد که با مخالفت شماری از نمایندگان این استان مواجه شد.

۱۳۴۲۱ ابتلا و ۴۸۰ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۸ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۴۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۸۳۷ نفر از آنها بستری شدند. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۲ هزار و ۹۴۱ نفر رسید. به گفته وی، استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وزیر داخلی جورجیا: حرف‌های ترامپ باعث شد در این ایالت ببازد: «برد رافنسپرگر» وزیر ایالت جورجیا روز چهارشنبه گفت، اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا باعث شد در این ایالت شکست بخورد. به نوشته پایگاه خبری «هیل»، رافنسپرگر در مصاحبه‌ای گفت: «بیست و چهار هزار نفر نه به صورت حضوری رأی دادند و نه به صورت پستی، زیرا رئیس جمهور به آن‌ها گفته بود به صورت پستی رأی ندهید چون ایمن نیست». وزیر داخلی ایالت جورجیا افزود: «اما این افراد به صورت حضوری هم رأی ندادند. او می‌توانست دستکم ده هزار رأی [بیشتر] داشته باشد. او در واقع پایگاه رأی خود را سرکوب کرد و تحت فشار قرار داد».

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار