دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: شرایط حضور کارکنان ستادی وزارت آموزش و پرورش در ادارات مربوطه نیز تفاوتی با سایر ادارات و دستگاه‌های دولتی نخواهد داشت و بر اساس بخشنامه ابلاغی سازمان اداری و استخدامی کشوری عمل خواهد شد.

به گزارش آوای خزر، علی اللهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: ملاک آموزش و پرورش برای حضور کارکنان ستادی همان بخش نامه  ۲۷ آبان ماه جاری سازمان اداری و استخدامی کشوری است. بر اساس مفاد این بخشنامه عمل می‌کنیم چراکه ستاد ملی مقابله با کرونا بالاترین مرجع سیاست گذاری و برنامه ریزی در شرایط کرونایی کشور است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: البته در این مدت مدیران مدارس باید بر روند ارایه خدمات آموزش مجازی و اطمینان از استمرار آن در بستر فضای مجازی اطمینان حاصل کنند.

ترکمن با اشاره به بند ۳-۳ بخش نامه شماره ۳۷۴۸۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشوری در خصوص نحوه حضور کارکنان دولت در دو هفته آتی در محل کار گفت: بر این اساس حضور کارکنان ستادی آموزش و پرورش در مناطق زرد شامل تمامی کارکنان، در مناطق نارنجی حضور ۵۰ درصدی کارکنان و در مناطق قرمز حضور حداکثر یک سوم کارکنان خواهد بود.

وی در خصوص نحوه حضور کارکنان ستادی آموزش و پرورش استان تهران نیز اظهار کرد: کارکنان اداری آموزش و پرورش استان و شهرستان‌های استان تهران مادامی که در وضعیت قرمز باشند، حضور یک سومی کارکنان را در محل کار خود خواهند داشت.

ترکمن همچنین افزود: برای جلوگیری از ورود هرگونه لطمه به وظایف و ماموریت‌های ستادی وزارت آموزش و پرورش و مطابق با بند ۶ این بخشنامه، در مناطق برخوردار از زیرساخت‌های مناسب از خدمات دورکاری کارکنان ستادی آموزش و پرورش بهره‌مند خواهیم شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار