دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۶۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
آوای خزر پیگیری کرد
تصفیه‌خانه سپتاژ در بهشهر لنگ قرارداد است/شرکت‌های تخلیه چاه شرق مازندران نیمه‌تعطیل شدند
در حالی که دو هفته‌ای می‌شود تماس‌های مکرر شهروندان شرق مازندران جهت تخلیه چاه و فاضلاب، شرکت‌های خدماتی را خسته کرده است و آنها به امید تصفیه‌خانه جدید کار خود را نیمه‌تعطیل کرده‌اند، اما ساخت تصفیه‌خانه سپتاژ در شهرک صنعتی بهشهر که تنها دوهفته زمان می‌برد، لنگ قرارداد شهرداری است.

آوای خزر - آزاده بابانژاد: پیرو گزارشات مردمی مبنی بر نیمه‌فعال بودن یا تعطیلی شرکت‌های تخلیه چاه و فاضلاب در شرق مازندران و مشکلات بهداشتی به‌وجود آمده، مصمم شدیم که به سراغ مدیران شرکت‌ها و مسوولان مربوطه برویم تا ببینیم گره این مشکل کجاست و چطور باز می‌شود. 

زنگ اول

ابتدا به سراغ یکی از شرکت‌ها در نکا رفتیم، آقای مدیر که تمایلی به انتشار نام خود نداشت، می‌گوید: 30 سال است که شرکت تصفیه فاضلاب را راه‌اندازی کردم و تا حدود چهار سال پیش مشکل خاصی نداشتیم به این دلیل که فاضلاب را به تصفیه‌خانه شهرک صنعتی انتقال می‌دادیم اما از سه سال پیش تا کنون به ما اجازه انتقال را نمی‌دهند به این دلیل که می‌گویند تصفیه سپتاژها به دستگاه‌های ما آسیب رسانده و این تجهیزات باید در خدمت شرکت‌های شهرک صنعتی باشد.

او ادامه داد: طی این سال‌ها، حداقل 20 بار به فرمانداری‌های شرق مازندران مراجعه کردیم و خواستار رفع مشکل شدیم، اما متأسفانه تا امروز کار خاصی صورت نگرفته است و منتظر اقدام عملی هستیم.

مدیر واحد خدماتی، در پاسخ به این سؤال که طی مدت چهار سال، سپتاژها را در کجا تخلیه می‌کنید، پاسخ داد: "مجبوریم فاضلاب را به صورت غیرقانونی در حاشیه جاده، زمین کشاورزی، زیر پل و هر جایی که خلوت باشد تخلیه کنیم ".تصفیه‌خانه سپتاژ در بهشهر لنگ

او ماجرا را از آنجا بغرنج توصیف کرد که "در فروردین‌ماه امسال یک دستگاه ماشین تخلیه چاه توقیف شد و دو ماه در پارکینگ بود و به همین دلیل شرکت تصمیم گرفت کار خود را تعطیل کند اما به دلیل درخواست‌های مردمی، فرمانداری از ما خواست که دوباره کار را آغاز کنیم تا بتوانند جایی برای شرکت‌های تخلیه چاه و فاضلاب تعیین کنند".

آقای مدیر ادامه داد: با این حال، در حال حاضر یک ماشین حمل فاضلاب در توقیف است و ادارات محیط زیست نیز مانع فعالیت ما هستند. خیلی خسته شدیم؛ از یک‌سو با تماس‌های مردمی و برخی مسوولان مبنی بر ادامه فعالیت به دلیل مراجعات و درخواست‌های مردمی مواجهیم و از سوی دیگر با هشدارها و اخطارهای برخی ادارات و نهادها مثل محیط زیست و بعضاً دادستانی.

او اعلام کرد که در حال حاضر 15 دستگاه ماشین تخلیه چاه و فاضلاب توسط 7 شرکت در شرق مازندران( از نکا تا گلوگاه) فعالیت دارند.

زنگ دوم

یکی دیگر از مدیران شرکت‌های تخلیه چاه و فاضلاب در شرق مازندران به خبرنگار آوای خزر گفت که اکنون به طور موقت کار می‌کنیم به این دلیل که مکانی برای تخلیه و تصفیه فاضلاب وجود ندارد.

او می‌گوید: روزانه تماس‌های زیادی داریم اما به شهروندان اعلام می‌کنیم که اجازه فعالیت نداریم. به همین دلیل خیلی از آنها به مشکل برمی‌خورند و موارد زیادی داشتیم که بالاآمدن فاضلاب سبب مشکلاتی برای خانواده‌ها شد. برخی به ناچار با "کف‌کش" فاضلاب را بیرون می‌ریزند و برخی دیگر صبر می‌کنند تا ببینند چه پیش می‌آید.

آقای مدیر اظهار داشت: "دو هفته‌ای می‌شود که کار را نیمه‌تعطیل کردیم، یعنی به صورت غیرقانونی تخلیه فاضلاب انجام می‌شود، و امیدواریم جایی که برای تصفیه فاضلاب در شهرک صنعتی بهشهر در نظر گرفته‌اند زودتر به سرانجام برسد".

زنگ سوم

در ادامه نیز با آقای کمال‌الدین گودرزی رییس اداره آب و فاضلاب شهری بهشهر تماس گرفتم، او اعلام کرد که این مشکل در کارگروه پسماند شهرستان پیگیری شده است. پیمانکار و مکان تصفیه خانه مشخص شده و به کارگروه ارائه دادیم.

تصفیه‌خانه سپتاژ در بهشهر لنگ

زنگ چهارم

با فرمانداری بهشهر و مسوول کارگروه پسماند تماس گرفتم، او نیز با تأیید مشکلات عنوان شده، گفت: پیمانکار مشخص شده و مورد تأیید ماست. امیدواریم ظرف 15 روز آینده کار را استارت بزند.

زنگ پنجم

بهتر دیدم صحبتی هم با سرمایه‌گذار داشته باشیم، او در سخنان خود اعلام کرد که برای انجام کار آماده است اما یک پیش‌نیاز مهم دارد و آن اینکه ابتدا باید زمین به او واگذار شود تا قانونی و مستقل، فعالیت خود را آغاز کند.

از آنجا که سرمایه‌گذار یک فرد نخبه بوده و بی‌تردید تصفیه خانه را با امنیت بالا و بکارگیری تجهیزات دانش‌بنیان و به‌روز می‌سازد، لازم است که متولیان امر در انعقاد قرارداد سرعت عمل به خرج دهند.

بنا بر اظهارات سرمایه‌گذار، او با صرف یک میلیارد تومان هزینه و در مدت کمتر از یک‌ماه تصفیه‌خانه سپتاژ را در شهرک صنعتی بهشهر، در نزدیکی کارخانه کمپوست راه‌اندازی می‌کند. ظرفیت این پروژه تصفیه 200 مترمکعب سپتاژ در روز است.

در حال حاضر زمین مربوطه در اختیار شهرداری است و باید به سرمایه‌گذار برای مدت معین واگذار شود و قرارداد را نهایی کند، پیمانکار نیز اداره آب و فاضلاب و متولی فرمانداری است. و به نظر می‌رسد باید یک قراداد چهار جانبه نوشته شود تا کمتر از چهار هفته تصفیه خانه ساخته و راه‌اندازی شود.

تصفیه‌خانه سپتاژ در بهشهر لنگ

زنگ هفتم

زمان رضااحمدی رییس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر نیز در پاسخ به این سؤال که آیا این اواخر گزارشی از تخلیه سپتاژ در حوزه محیط زیست شهرستان داشتید یا خیر؟ با تأیید موضوع گفت: محیط زیست با تخلیه پراکنده در مکان‌های غیرمجاز مخالف است و به دنبال ساماندهی این وضعیت هستیم.

او ادامه داد: مواردی داشتیم در این اواخر که به دلیل ایجاد آلودگی، ماشین تخلیه چاه و فاضلاب توقیف و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شدند.

تصفیه‌خانه سپتاژ در بهشهر لنگ

زنگ آخر، حرف آخر

پیرو تماس‌هایی که با مدیران شرکت‌های تخلیه چاه و فاضلاب، آب و فاضلاب، مسوول کارگروه پسماند و سرمایه‌گذار پروژه داشتم، در نهایت به فرماندار بهشهر رسیدم.

آقای هادی خنجری اعلام کرد که با مدیران شرکت‌ها صحبت داشتیم و  باتوجه به اهمیت موضوع، زمینی را مشخص کردیم، علت تأخیر و مشکل احتمالی را پیگیری می‌کنیم و موارد قانونی را هم به‌زودی به سرانجام می‌رسانیم.

به گزارش آوای خزر، روزانه حداقل 15 مورد درخواست برای تخلیه چاه و فاضلاب به 7 شرکت مربوطه در شرق مازندران گزارش می‌شود و این رقم در فصل پاییز و زمستان به دلیل بارندگی، بعضاً تا 30 مورد نیز می‌رسد و این آمار برای اهمیت ساخت تصفیه‌خانه سپتاژ کافی‌ست.

انتهای پیام/1001

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نصرتی
|
Hungary
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
کم مونده که خیلی از واحدهای مسکونی برخی از شهرهای شرقی مازندران به علت اشباع فاضلاب های خانگی تخلیه بشن و ساکنان درمانده آن به چادرنشینی پناه ببرن! شرق مازندران احیانا فرزند خانم کوچیک شماله که اینهمه معضل و مشکل برزمین مانده ول معطل دارد!
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
0
0
بنده چهار دستگاه کامیون تخلیه فاضلاب داشتم و چندین سال به دنبال مکانی مشخص برای تخلیه فاضلاب به کل ادارات اعم از شهرداری فرمانداری بهداشت محیط زیست و دادستانی محترم مراجعه کردم ولی متاسفانه هیچ پاسخ مثبتی دریافت ننمودم و مجبور به تغییر شغل شدم و کلیه کامیونها را واگذار نمودم ولی متاسفانه همکاران بنده به ناچار فاضلاب خونگی را یا کنار جادها یا زمینهای کشاورزی تخلیه مینمایند امیدوارم مسولان محترم شهر این موضوع را جهت سر و سامان دادن پیگیری نمایند
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار