دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
مدیر مرکز فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی گفت: بسیاری از افراد ایده‌ای برای شروع کار ندارند اما از توانمندی‌های خاصی برخوردار هستند، بنابراین بدون ایده هم می‌توان در مسیر کار آفرینی قرار گرفت.

به گزارش آوای خزر، علی اصغر سعدآبادی، مدیر مرکز فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در خصوص اینکه چگونه می‌توان در مسیر کارآفرینی به موفقیت رسید، اظهار کرد: در اکثر مواقع جوانان نسبت به مراحل و چگونگی ورود به عرصه کار آفرینی اطلاعات لازم و دقیقی ندارند و همین امر سبب می‌شود تا با شکست مواجه شوند و یا برای شروع یک کار اقدام نکنند.

او افزود: برای شروع کار در مرحله اول داشتن یک ایده بسیار حائز اهمیت است. افرادی که تمایل به شروع یک کسب و کار دارند باید توجه داشته باشند ایده‌ای که ارائه می‌دهند خلاقانه بوده و قابلیت تجاری سازی داشته باشد، در غیر اینصورت نمی‌توانند از این طریق به کسب درآمد بپردازند.

سعدآبادی گفت: البته گاهی اوقات بدون ایده هم می‌توان در مسیر کار آفرینی قرار گرفت. بسیاری از افراد ایده‌ای برای شروع یک کار ندارند، اما از مهارت‌ها و توانمندی‌های خاصی برخوردار هستند به همین خاطر پارک‌های علم و فناوری سایتی را طراحی کره اند که افراد با ثبت نام و ارائه یک رزومه از توانایی‌ها و قابلیت هایشان می‌توانند هم تیمی‌های خود را پیدا کنند و در کنار ایده پردازان بتوانند برای شروع یک کسب و کار اقدام کنند. نکته حائز اهمیت این است تنها داشتن یک ایده کافی نیست، بلکه برای پیش برد کار یک تیم متخصص لازم است تا آن ایده عملی شود.

این مدیر مرکز فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: در برخی موارد اگر ایده شما برای یک سازمان یا ارگانی کارآمد باشد فرد دارای ایده بطور کامل تا نهایی شدن کار مورد حمایت سازمان و ارگان مربوطه قرارمی گیرد.

کارآفرینی راهی برای کسب درآمد

سعد آبادی افزود: بسیاری از افراد بر این باورند که داشتن سرمایه بسیار زیاد شرط اولیه و لازم برای شروع کار خواهد بود در حالی که آخرین شرط برای موفقیت و شروع کار است. افراد دارای ایده برای عملیاتی شدن طرح هایشان بخصوص طرح‌هایی که در راستای رفع یکی از نیاز‌های اساسی کشور است، از طرف برخی سازمان ها، ارگان‌ها مانند پارک‌های علم و فناوری و شتاب دهنده‌ها مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.

او بیان کرد: دغدغه بسیاری از افرادی که می‌خواهند برای شروع یک کار اقدام کنند، مکان استقرارشان خواهد بود. آنها بر این باورند که اگر یک مکان مستقلی را برای شروع کارشان نداشته باشند، موفق نخواهند شد؛ در صورتی برای شروع به هیچ وجه تهیه یک جای بزرگ عقلانی و لازم نخواهد بود و حتی می‌توان از اتاق و حیاط خانه‌شان نیز استفاده کنند. اما برخی از مشاغل به محیط‌های بزرگ و تخصصی تری احتیاج دارند که با مراجعه به پارک‌های علم فناوری این نیازشان برطرف خواهدشد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: تمام این مراحل برای شروع یک کار بسیار حائز اهمیت است، اما بازاریابی و ارتباط گیری موثر از جمله توانمندی‌هایی است که برای رسیدن به موفقیت در این مسیر لازم و ضروری است. زیرا افراد از طریق ارتباط گیری با سازمان‌های خصوصی و دولتی می‌توانند محصولات تولید شده شان را به فروش برسانند در حالی که اکثر افراد در این زمینه دچار ضعف هستند.

سعد آبادی در پایان گفت: متاسفانه جوانان ما دچار تنبلی سازمان یافته ای شده اند و بیشتر به دنبال شغل‌های اداری و پشت میز نشینی هستند در صورتی که برای خروج کشور از چرخه بیکاری احتیاج به گسترش فرهنگ کار آفرینی داریم. ما سعی کرده ایم شرایط را برای کارآفرینی جوانان فراهم کرده تا جوانان برای این کار مشتاق‌تر شوند./باشگاه خبرنگار

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار