دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل:
بابل- معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل از جذب ۷۸۵ دانشجوی جدید در آزمون های ورودی سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: شمار دانشجویان به بیش از چهار هزار و۲۰۰ نفر رسیده است.

فرزان خیرخواه در گفتگو با خبرنگار مهر از ورود ۷۸۵ دانشجوی پذیرفته شده در آزمون‌های ورودی سال تحصیلی جاری ب ه این دانشگاه خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۱۲ دانشجو در رشته پزشکی، ۳۴ نفر در رشته دندان پزشکی، ۸۰ نفر در دانشکده پرستاری و مامایی بابل، ۴۸ نفر در رشته‌های دانشکده توانبخشی، ۱۴۵ نفر در رشته‌های پیراپزشکی، ۵۲ نفر در رشته‌های دانشکده پرستاری و مامایی رامسر و ۱۰۸ نفر در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و فیزیوتراپی واحد پردیس خودگردان دانشگاه پذیرفته شده اند.

وی با ذکر این نکته که حدوداً ۵۶ درصد پذیرفته شدگان دانشجوی دختر و ۴۴ درصد پسر هستند، گفت: ثبت نام این دانشجویان کاملاً به صورت الکترونیکی انجام گرفته است و این دانشجویان از طریق سامانه نوید در کلاس‌های درس مجازی به صورت آنلاین و آفلاین شرکت می‌کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل اضافه کرد: در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دستیاری شامل مقاطع فوق تخصصی بالینی، دستیاری تخصصی پزشکی و دندانپزشکی، کارشناسی ارشد ناپیوسته، ۱۶۶ دانشجوی جدید مورد پذیرش قرار گرفتند و با توجه به اینکه اسامی پذیرفته شدگان مقطع دکترای تخصصی PhD هنوز اعلام نشده است بر این تعداد افزوده نیز خواهد شد.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی دانشجویان افزود: تعداد کل دانشجویان در حال تحصیل و دانشجویان جدید الورد بیش چهار هزار و ۲۲۷ دانشجو است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار