دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
دهیار روستای کوات گفت: مشکل آب شرب مردم روستای کوات با دستور فرماندار و پیگیری‌های بخشدار منطقه چهاردانگه مازندران حل شد.

به گزارش آوای خزر، فعالیت‌های عمرانی و اجرایی به زمین مانده زیادی در منطقه چهاردانگه وجود دارد که نیاز به تلاش و همت مدیران اجرائی منطقه و کمک از مدیران بالادستی دارد.

ستاری به دلیل قرار گرفتن در کنار مدیران بالادستی استان مازندران به خوبی نسبت به چالش‌ها و فرصت‌ها آگاهی کافی دارد به همین دلیل می‌توان مدیریت روشنی در زمان حضورش در چهاردانگه تصور کرد.


معضل آب شرب یکی از چالش‌های منطقه چهاردانگه به ویژه در بالادست است در همین ارتباط فرزاد کواتی دهیار روستای کوات با اشاره به قطعی هشت روزه آب در این روستا پیش از حضور ستاری، اظهار کرد: درست در روز معارفه بخشدار منطقه درگیر تامین آب شرب بودیم.


وی خاطر نشان کرد: پس از اطلاع این موضوع به فرماندار و معاون فرماندار ستاری بخشدار منطقه چهاردانگه هم در جریان موضوع قرار گرفته است.


دهیار روستای کوات ادامه داد: پس از پیگیری‌های ارزشمند فرماندار ساری و تلاش‌های مضاعف بخشدار تازه منصوب شده چهاردانگه و همکاری مسئول آّب و فاضلاب شهرستان ساری پمپ مورد نیاز برای تامین آب شرب اهالی روستای کوات در اختیار ما قرار گرفت.


وی اضافه کرد: زمانی که بخشدار تازه منصوب شده منطقه در جریان مشکلات روستای ما قرار گرفته با رایزنی با مدیران تا زمانی که مشکل تامین پمپ آب شرب رفع نشده، پیگیر موضوع بوده است و از نظر بنده این موضوع بسیار مهم است که فرماندار، معاون فرماندار و بخشدار و پس از آن مسئولان آب و فاضلاب در یک همکاری مشترک نسبت به رفع این مشکل مردم اقدام مهم و اساسی کردند که در نوع خودش در منطقه کم نظیر و بی نظیر بوده است و بنده از این بابت از همه افراد دست اندارکار از جانب اهالی روستای کوات تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار