دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴
مدیران اقتصادی در برنامه تلویزیونی"جهش" شبکه طبرستان اعلام کردند
صادرات مازندران رو به افزایش است/بارگیری نخستین کشتی رو-رو در بندر امیرآباد
اگرچه در پی جنگ اقتصادی و شیوع کرونا اوضاع خوبی بر اقتصاد ایران حاکم نیست و صادرات در سه ماهه نخست تاحدودی متوقف شد اما صادرات در مازندران با منفی 19 درصد نسبت به سال گذشته در حد نرمال بوده و براساس جدیدترین آمار گمرک استان، رو به رشد است.

به گزارش آوای خزر از ساری، تحریم‌های ظالمانه و موانعی که آمریکا در مبادلات پولی و بانکی علیه ایران وضع کرده و همچنین شیوع ویروس کرونا در جهان، سبب کاهش صادرات غیرنفتی ایران شده است.

استان مازندران که در صادرات مرکبات، گل و گیاه، کیوی، صنایع دستی، مصنوعات فلزی و مواد لبنی حرف‌هایی برای گفتن دارد، در این شرایط اوضاع خوبی ندارد اما در نگاه کلی، روزنه‌های امیدی به چشم می‌خورد که در برنامه پنج‌شنبه شب "جهش" از سیمای مازندران به بخش‌هایی از آن اشاره شده است.
مدیرکل گمرکات مازندران با اعلام اینکه صادرات این استان رو به رشد است، تصریح کرد: گرچه باتوجه به شرایط کرونا در شهریور، مهر و آبان کاهش صادرات را داشتیم اما ماهانه 3 تا 5 درصد شاهد رفع میزان افت در این حوزه هستیم.
علی یوسفی‌منش ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تا کنون حدود 437 هزار تن صادرات به ارزش 124 میلیون دلار به 31 کشور صادر شده است که عمدتاً عراق، روسیه، افغانستان، امارات و قزاقستان بوده است.
ناظر گمرکات مازندران در این گفتگوی تلفنی مستقیم، گفت: در این مدت، 34 قلم کالا به کشورهای هدف صادر شد که عمدتاً سیمان، فرآورده‌های لبنی، مواد معدنی و پلاستیک بوده است.
وی با بیان اینکه 2-3 محصول اصلی شامل مرکبات، گل و گیاه و کیوی در مازندران داریم اما آن میزانی که از استان انتظار داریم صادر نمی‌شود، علت آن را بالا بودن نرخ کرایه حمل و نقل و نبود وسایل نقلیه متناسب با کالا عنوان کرد.

  • صادرات مازندران رو به افزایش است/بارگیری نخستین کشتی رو-رو در بندر امیرآباد
    باید دست صادرکننده را بوسید
    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز که میهمان حضوری برنامه "جهش" بوده است، با اشاره به اظهارات آقای یوسفی‌منش اظهار کرد: این حجم صادرات نسبت به 8 ماهه سال گذشته رقم خوبی بوده است.
    حسینقلی قوانلو تصریح کرد: در دو سه ماه ابتدای سال به دلیل شیوع کرونا مرزها بسته بود، مراودات نبود و عملاً صادرات را در 5 ماه اخیر انجام دادیم.
    وی ادامه داد: در این شرایط کمرشکن که صادرات متوقف نشد، باید دست صادرکنندگان را بوسید.
    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران درباره اینکه مرکبات مازندران از سایر مبادی گمرکی صادر و به حساب آن استان ثبت می‌شود، گفت: اینکه کالا از گمرک مازندران یا سایر استان‌ها از کشور خارج می‌شود برای ما مهم نیست، مهم صادراتی است که انجام شده، به این دلیل که هزینه حمل و نقل بالاست و صادرکننده مازندران، کالای خود را از مرز آستارا یا باشماق صادر می‌کند.
    * صادرات دریایی رونق می‌گیرد
    مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران نیز در گفتگوی تلفنی مستقیم با برنامه "جهش"، می‌گوید: صادرات کالا از طریق دریا با امنیت و هزینه کمتری همراه است و اخیرأ نخستین کشتی رو-رو در بندر امیرآباد بارگیری کرده و سفر آن آغاز شده است.
    محمدتقی انزان‌پور ادامه داد: این کشتی روسی با ظرفیت تکمیلی نرفته، اما فرصت مناسبی ایجاد شده و به‌تدریج رونق می‌گیرد.
    وی اعلام کرد: برنامه‌ریزی جهت خرید کشتی در دستور کار است تا کالاهای مختلف با کشتی‌های ایرانی در دریا جابجا شوند.
  • صادرات مازندران رو به افزایش است/بارگیری نخستین کشتی رو-رو در بندر امیرآباد
    * صادرات مازندران نرمال است
    رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران نیز که میهمان حضوری برنامه "جهش" بوده است، گفت: به دلیل نبود حمل و نقل مناسب در مازندران، درصد بالایی از مرکبات و کیوی این استان در سال گذشته از گمرکات سایر استان‌ها صادر شده است.
    عبداله مهاجر دارابی در پایان اعلام کرد: براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت،به دلیل تحریم و شیوع کرونا، میزان صادرات استان‌ها در حالی نرمال است که نسبت به مشابه سال گذشته تنها 30 درصد کاهش داشته باشد اما این میزان در مازندران 19 درصد منفی است و هر چند در حد نرمال بوده اما باید تلاش کنیم که به سمت رشد بالاتر از سال گذشته حرکت کنیم.

  • انتهای پیام/1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار