دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۸

به گزارش آوای خزر،مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

کدام محدودیت‌های کرونایی هفته آینده هم در تهران ادامه دارد؟: از هفته آینده در مشاغل اضطرار تصمیم بر حضور دو سوم کارکنان و در سایر بخش‌ها و اداره جات دولتی، غیردولتی و خصوصی حضور ۵۰ درصد کارکنان خواهد بود. مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه علمیه، نمازهای جماعت و جمعه و فعالیت‌های آیینی کماکان در تهران تعطیل خواهد بود. محدودیت‌های تردد شبانه و ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی کماکان از هفته آینده در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال خواهد شد.

علی فروغی: عادل کنار گذاشته نمی‌شد، صداوسیما از هم می‌پاشید!: علی فروغی، مدیر شبکه سوم سیما، در یک گفت و گوی تصویری، درباره پایان همکاری شبکه سه با عادل فردوسی پور گفت: اگر فردوسی پور کنار گذاشته نمی شد، صداوسیما «از هم می پاشید».

تولید واکسن ایرانی کرونا با تکنولوژی پیشرفته فایزر و مدرنا: رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو از تلاش‌های محققان ایرانی برای تولید واکسن کرونا مشابه با واکسن‌های مدرنا و فایزر/ بایون‌تک خبر داد. جهانپور گفت: «دکتر محرز محقق اصلی مطالعات بالینی این واکسن هستند و واکسن توسط دیگر محققان به این مرحله رسیده است. این مرحله که بالینی‌است، خانم دکتر محرز نظارت دارند. در مرحله بالینی باید محققان بالینی، حضور داشته باشند.»

آیا انحصار واردات خودرو هم به خودروسازان می‌رسد؟: مجلس یازدهم در حال بررسی طرحی است که در صورت تصویب می تواند واردات خودرو را هم در انحصار خودروسازان قرار دهد؛ یعنی از این پس نه تنها تولید خودرو در داخل عملا انحصاری خواهد بود بلکه واردات آن نیز قانونا به صورت انخصاری در اختیار همان گروه محدود قرار خواهد گرفت.

CAS درخواست پرسپولیس را پذیرفت: پس از مخالفت باشگاه پرسپولیس، دادگاه عالی ورزش پذیرفت شکایت النصر به صورت فوری بررسی نشود. دیروز (پنجشنبه) دادگاه عالی ورزش در نامه‌ای از باشگاه پرسپولیس خواست تا درباره شکایت باشگاه النصر و نحوه رسیدگی به آن اظهار نظر کند. باشگاه پرسپولیس هم رسما با بررسی فوری این شکایت مخالفت کرد. حالا CAS در نامه‌ای رسمی به پرسپولیس با درخواست این باشگاه موافقت کرده تا پرونده به صورت فوری بررسی نشود. به این ترتیب پرونده شکایت النصر به صورت عادی بررسی خواهد شد.

افزایش قابل تامل بودجه صدا و سیما: بر اساس جداول منتشرشده از بودجه ۱۴۰۰، سازمان صداوسیما در سال آینده معادل ۲۶۱۹ میلیارد تومان بودجه می گیرد که ۷۰۰ میلیارد تومان نسبت به سال گذشته بیشتر است. از طرفی، مقرر شده که این سازمان در صورت لزوم تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی را در اختیار بگیرد.

دادگستری آمریکا به پرونده رشوه‌ برای دریافت عفو از سوی ترامپ رسیدگی می‌کند: استفاده از فرمان عفو در ماه‌های آخر حضور روسای جمهوری در کاخ‌سفید مرسوم است اما رسانه‌های آمریکا می‌گویند ترامپ ممکن است از این قدرت برای عفو پیشگیرانه اعضای خانواده خود و حتی خودش هم استفاده کند که در این صورت بدعتی جدید در تاریخ آمریکا خواهد بود.

جزئیات محدودیت‌های جدید کرونایی در شهرهای مختلف: تغییرشرایط شهرهای مختلف، به منزله عادی شدن وضعیت نبوده و از روز شنبه هفته آینده، محدودیت ها در همه شهرهای کشورمتناسب با وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد هرشهرکه از سوی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی اعلام شده است، مجدانه اعمال خواهد شد.

نحوه فعالیت مدارس در مناطق نارنجی از شنبه: محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش با توجه به اتمام محدودیت های دوهفته ای، درباره نحوه فعالیت مدارس مناطقی که از شرایط قرمز کرونایی خارج می شوند، این گونه پاسخ داده است: ستاد ملی مبارزه با کرونا در این زمینه تعیین تکلیف کرده است، بنابراین در مناطق نارنجی فعالیت آموزشی به صورت «غیرحضوری» خواهد بود. وی در حاشیه نشست مشترک با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بر این نکته نیز تاکید کرده است: مدارس با حضور مدیر و حداقل کادر اجرایی فعال و بر فرآیند آموزش های غیرحضوری نظارت خواهند کرد.

شمار مبتلایان کرونا درکشور از یک میلیون نفر گذشت: سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: از دیروز تا امروز (۱۳ آذر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۹۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۹۲۱ نفر از آنها بستری شدند. لاری تاکید کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۹ هزار و ۳۴۸ نفر رسید. وی همچنین درباره استان‌هایی با وضعیت قرمز و نارنجی بیان کرد: در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

زنگنه: تولید نفت ایران در سال ۱۴۲۰ به ۶.۵ میلیون بشکه می‌رسد: بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: سندهایی همچون سند توسعه صنعت پتروشیمی، سند سوخت حمل و نقل کشور، سند بهره‌گیری بهینه از پالایشگاه‌های موجود و سند تولید و پالایش نفت برای ریل‌گذاری تا سال ۱۴۲۰ آماده شده است.

واریز وام یک میلیونی کرونا؛ چرا وام برای برخی واریز نشد؟: از صبح دیروز واریز وام یک میلیونی به حساب سرپرستان خانوار که درخواست خود را از طریق پیامک به وزارت رفاه اعلام کرده بودند، آغاز شده است و تا کنون ۴.۶ میلیون نفر این تسهیلات را دریافت کرده اند. در این بین وام برای نزدیک به دو هزار نفر واریز نشده است. بانک مرکزی در این رابطه توضیح داد "امکان واریز تعداد ۱۹۲۸ فقره تسهیلات به دلایلی از جمله مسدودی حساب، فوت سرپرست خانوار و سایر خطاها میسر نشده است."

انتهای پیام/1005
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار