دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
فرمانده سپاه بهشهر:
راه‌ اندازی و اجرای عملیات در قرارگاه شهید سلیمانی بهشهر
فرمانده سپاه بهشهر گفت: قرارگاه جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور مقابله با کرونا در این شهرستان راه‌ اندازی و به مرحله اجرا در آمد.

"سرهنگ حسن پورقربان" پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار آوای خزر در بهشهر اظهار کرد: براساس برنامه ‌ریزی‌ های انجام گرفته و در راستای لبیک به تاکیدات، منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص رسیدگی به اوضاع بیماران کرونایی و خانواده های آنها، قرارگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان از روز شنبه با رمز "لبیک یا خامنه ای" به مرحله اجرا در آمد و هم اکنون تیم های مستقر در این قرارگاه باقدرت در حال فعالیت و خدمت رسانی هستند.

وی افزود: در این طرح، دستگاه هایی همچون شبکه بهداشت و درمان، کارشناسانی که در مراکز درمانی و خانه های بهداشت تحت محوریت پزشک خانواده هستند، گروه های داوطلب بسیجی در سطح حوزه های مقاومت بسیج، فرماندهان پایگاه های بسیج و کارشناسان جمعیت هلال احمر شهرستان به صورت بلوک بندی در قالب تیم های متشکل در محلات و خانواده محور و مبتنی بر شعار(هر خانه، یک پایگاه سلامت) به هر خانوار مشایعت و به اوضاع شان رسیدگی می کنند و این امر عملیاتی شده است.

فرمانده سپاه بهشهر خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح تمام محله ‌های شهرستان بلوک ‌بندی شده تا تیم‌ های عملیاتی بتوانند ماموریت کمک ‌رسانی به مبتلایان ویروس کرونا را به خوبی انجام دهند که فرماندهی این تیم ‌ها برعهده فرمانده بسیج و پایگاه محله با نظارت کامل سپاه و شبکه بهداشت و درمان شهرستان است.

وی تصریح کرد: تیم‌ های عملیات و مراقبت حول 3 محور (رصد، پایش و شناسایی) به سراغ بیمار می ‌روند و در صورت شناسایی فرد بیمار کرونایی، تیم پزشکی ورود پیدا می ‌کند و در صورت نیاز، بیمار به بیمارستان منتقل می شود تا سیر مراحل درمانش کامل شود و همچنین به اوضاع ناقلین در خانواده ها نیز رسیدگی می شود.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه بهداشت و سلامت یکی از ارکان مهم محسوب می شود، بیان کرد: تشکیل این قرارگاه یک امر ضروری بود تا بتوانیم با مشارکت و هم افزایی کلیه دستگاه های اجرایی شهرستان و همچنین نقش آفرینی مردم در راستای صیانت از سلامت شهروندان گامی بزرگ برداریم.

سرهنگ پورقربان در گام دوم این طرح از اوضاع اقتصادی و معیشتی خانواده های کرونایی که مورد رصد کارگروه قرار خواهد گرفت خبر داد و اظهار کرد: به لطف باری تعالی و همت خیرین و معتمدین و کارشناسان متشکله ای که در سطح محلات پیش بینی شده، پک بهداشتی و سلامت به همراه سبد معیشتی کمک مومنانه در قالب قرارگاه نهضت کمک مومنانه شهرستان به این خانواده ها اهدا خواهد شد.

وی در مرحله سوم این طرح از هم فکری تیم های مراقبتی و حمایتی در قالب نیروهای بسیجی در حوزه بسیج اصناف خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مرحله بازدید از فروشگاه های سطح شهرستان، پمپ بنزین ها، مراکز خرید جهت رصد و پایش حفظ انسجام و نحوه الزامات تحت پوششی که در قالب ستاد کرونا شهرستان می باشد جهت بازبینی از مراکز و ارائه خدمات مشاوره ای گام برداشته می شود.

فرمانده سپاه شهرستان بهشهر در ادامه عنوان کرد: در مرحله فوق (مرحله سوم) هیچگونه اقدام سلبی از مدیران فروشگاه ها و خدمات بهداشت و درمان و سایر مراکز در سطح شهرستان نداریم و بیشتر در جهت ارائه مشاوره در کنار این بزرگواران قرار خواهیم گرفت چرا که شعار سپاه "تحقق مردم داری" است و همیشه در کنار مردم خواهیم بود و باید دست در دست هم نهیم و همه تلاش کنیم تا حس مقاومت ملی افزایش و بتوانیم بر این بیماری منحوس کرونا فائق آییم.

به گزارش آوای خزر، سرهنگ پورقربان گفت: همه ظرفیت ‌های موجود سپاه و بسیج در اختیار دقیق طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قرار گرفته و همانگونه که از ابتدای بیماری اعلام کردیم در کنار تیم درمانی شهرستان، آماده هرگونه خدمت ‌رسانی به مردم هستیم و امروز هم برای کمک به کادر درمان و قطع زنجیره کرونا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: نکته قابل توجه این است که سپاه بر اساس رسالتی که دارد به لطف حضرت حق تا زمان ادامه دار بودن این ویروس منحوس در کنار مردم، با مردم خواهد بود و اجرای هر برنامه ای را با مردم به سرانجام خواهد رساند.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار