دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
گفتگو/ کارآفرین و فارغ‌التحصیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای:
یکی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران که حالا مؤسس و مدیر یک شرکت فنی مهندسی است، شیرین‌ترین روش تحصیل را در فنی و حرفه‌ای می‌داند و کارگاه‌های آن را دارای بار علمی و عملی بالا توصیف می‌کند.

به گزارش آوای خزر از بهشهر، کارآفرینی فرایند کشف راه‌های جدید برای ترکیب منابع جهت خلق فرصت‌های شغلی است و کارآفرین فردی است که با خلاقیت و اعتماد و کوشش خود به این مرحله دست یافته است.

باتوجه به اینکه آموختن و تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای یکی از راه‌های مناسب و سهل‌الوصول برای ورود به بازار کار است و افراد می‌توانند به‌واسطه داشتن مهارت و با امکانات اولیه کار خود را آغاز و به مرور زمان وسعت دهند، از اینرو با یکی از کارآفرینان و فارغ‌التحصیلان موفق دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران به گفت‌وگو نشستیم.

آوای خزر: خوشحال می‌شوم که خودتان را برای مخاطبان معرفی بفرمایید.

با سلام خدمت شما و مخاطبان سایت وزین آوای خزر، اینجانب "ابراهیم الله داد" هستم 40 ساله، فارغ‌التحصیل رشته طراحی و نقشه‌کشی صنعتی (کاردانی) از دانشگاه امام محمد باقر ساری و نقشه‌کشی و طراحی صنعتی در دانشگاه نفت (کارشناسی) و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک گرایش جوشکاری و همچنین مدیرعامل و مؤسس شرکت "فخراندیش آریا" که با یک مجموعه خوب، به صنعت و صنعتگران مملکت خدمت می کنم.

درباره مجموعه کاری توضیح بدهید،

شرکت فخراندیش آریا با کادری از مهندسین مجرب و تکنسین های متعهد در زمینه های طراحی و اجرای خطوط تولید و فرآیندهای صنعتی جوش و برش آزمون‌های غیر مخرب، اتوماسیون صنعتی، تعمیرات، نگهداری و رباتیک، مهندسی مواد نانو و مواد پیشرفته ضد حریق آماده ارائه خدمات به هم‌وطنان و صنعتگران عزیز است.

دانشگاه‌ها و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای بار علمی و عملی بالایی دارند/ تحصیل در فنی و حرفه‌ای شیرین و خاطره‌انگیز است

از چه طریقی در مسیر کارآفرینی و ثبت و راه‌اندازی شرکت قرار گرفته‌اید؟

بنده پس از مدتی کارمندی و به‌عنوان نیروهای اجرایی در شرکت‌های مختلف به این نتیجه رسیدم که باید شغل و تخصص خود را در قالب مدیریت، دانش و تجربه به کار گرفته و شرکت خود را راه‌اندازی کنم و به لطف باریتعالی موفق به ثبت شرکت فخراندیش آریا شده و در حال حاضر این افتخار را دارم که تعداد زیادی از پرسنل شرکت از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر کشور هستند و همچنین در صنعت کشور دوشادوش هم سعی می‌کنیم از خروج ارز جلوگیری و به وطن عزیزمان خدمت‌رسانی کنیم.

آقای الله داد، لطفاً در مورد کسب و کارتان توضیح دهید.

بنده و همکارانم در زمینه اتوماسیون صنعتی، رباتیک، شیمی تخصصی، جوش و برش و همچنین نانو مواد پیشرفته ضد آتش و حریق فعالیت می‌کنیم و در این زمینه خدا را شاکرم که توانستیم جایگاه‌های خاصی در خاورمیانه و آسیا به دست بیاوریم.

ناگفته نماند هدف بنده همیشه در کسب و کار و ادامه راه این است که کاری را درست و به شکلی نو در صنعت کشور به وجود بیاورم؛ چیزی که تاکنون وجود نداشته و یا چیزی که دچار مشکلات و چالش‌های متعددی بود و برای استفاده در صنعت و نظایر آن از مواد یا دستگاه‌ها، ماشین‌آلات و تکنولوژی‌ها وابسته به خارج استفاده می‌شد، لذا تمام تلاشم این است که تجهیزاتی را به صورت بومی و ایرانی به وجود بیاوریم و اختیار صنعت کشور قرار بدهیم.

دانشگاه‌ها و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای بار علمی و عملی بالایی دارند/ تحصیل در فنی و حرفه‌ای شیرین و خاطره‌انگیز است

باتوجه به اینکه از دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارغ‌التحصیل شده‌اید، تحصیل در این مجموعه آموزش عالی را چگونه ارزیابی می‌کنید.

به نظرم تحصیل در دانشکده فنی و حرفه‌ای یکی از شیرین‌ترین و پُربارترین روش‌های تحصیل می‌تواند باشد به دلیل اینکه محتوای دروس هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی ارائه می‌شود و علاوه بر آن، هم دانشگاه و هم کارگاه‌‌ها دارای بار علمی و عملی بوده و برای رشته‌های فنی و مهندسی مسلماً خیلی ارزنده‌تر و با تجربه‌تر است تا کارگاه‌‌ها و مدارکی که مبتنی بر دروس تئوری و تولیدمحور باشند.

باتوجه به اینکه ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه نیاز زیادی به نیروهای متخصص در زمینه فنی و مهندسی دارد تا بتواند تکنولوژی‌ها و مسائل پیش روی خود را برای رشد و تعالی کشور به‌وجود آورده و خلق کند، لذا تحصیل در رشته‌های کاربردی و فنی بسیار حائز اهمیت است.

به نظر شما چه تفاوتی بین دانش‌آموختگان فنی و حرفه‌ای و دیگر دانشگاه‌ها وجود دارد.

اصلی‌ترین تمایزی که بین دانش‌آموختگان فنی و حرفه‌ای و دیگر دانشگاه‌ها به‌صورت محرز به‌چشم می‌خورد و قابل لمس است، توانمندی این فارغ‌التحصیلان در دستیابی به بازار کار است چه بسا بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم پایه یا حتی در علوم انسانی برای شروع کار و اشتغال‌شان نیاز به زیرساخت‌هایی داشته باشند که برای دستیابی به آنها، سرمایه‌گذاری و زمان زیادی لازم باشد اما در کل دانش‌آموختگان فنی با حداقل امکانات و حداقل مهارت، می‌توانند برای خود کسب و کاری به‌وجود بیاورند و همچنین امکانات و پیش‌‌نیازهای اشتغال این نوع فارغ‌التحصیلان نسبت به رشته‌های دیگر آسان‌تر و رشد پس از اشتغال‌شان خیلی سریع‌تر است.

دانشگاه‌ها و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای بار علمی و عملی بالایی دارند/ تحصیل در فنی و حرفه‌ای شیرین و خاطره‌انگیز است

اینکه به‌سرعت می‌توان از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار شد را قبول دارید؟

اینگونه نیست که بگوییم هر کسی از رشته فنی و حرفه‌ای فارغ التحصیل شد بلافاصله می‌تواند جذب بازار کار شود؛ به نظرم به شخصیت و اعتماد به نفس نفراتی که در هر رشته‌ای از دانشگاه فنی یا سایر دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند بازمی‌گردد(بازار کار وجود دارد و شناخت بازار و پیگیری برای ورود به بازار نیز مهم است)، اما این کلی‌بینی را می‌توان داشت که فارغ‌التحصیلان رشته های فنی و مهندسی و فنی حرفه‌ای به نسبت دیگر رشته‌ها شانس بالاتری برای نفوذ در جایگاه شغلی و دست‌یافتن به جایگاه شغلی را دارند.

آقای الله داد در این بخش از گفتگو بفرمایید که در حال حاضر چه تعداد پرسنل در شرکت شما مشغول به کار هستند و درباره درآمدها بگویید.

در حال حاضر به دلیل مسائل اقتصادی و شرایط موجودی که می‌دانیم؛ حدود 20 نفر فعالیت دارند ولی در سال‌های گذشته تا 60 نفر پرسنل داشتم.

چرخه مالی سالانه ما حدود 1 میلیارد تومان است که در سال‌های قبل به دلیل باز بودن روال صادرات این رقم بیشتر بوده اما به دلایل سیاسی و تحریمی این عداد کم شده است.

دانشگاه‌ها و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای بار علمی و عملی بالایی دارند/ تحصیل در فنی و حرفه‌ای شیرین و خاطره‌انگیز است

در پایان اگر صحبتی دارید، بفرمایید.

امیدوارم که همه فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های کشور بتوانند در لباس یک سرباز برای کشورشان افتخار و مدارج عالی کسب کنند و از ماحصل عمر - از زندگی و درس‌هایی که برای رسیدن به هدف اصلی که تعالی خودشان به کشورشان است - بیشترین بهره را ببرند..

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار