دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
در گفتگوی آوای خزر با کارآفرین و مؤسس شرکت ساختمانی "میداس":
تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه‌ای که دانش علمی و مهارت عملی را در کنار خود دارد، به دانشجویان فرصت تجزیه و تحلیل و ایده‌های نو می‌دهد و تعداد قابل توجهی از آنها پس از فارغ‌التحصیلی به کارآفرینان و مدیران موفق تبدیل می‌شوند.

به گزارش آوای خزر، "محمد علوی‌نیا" 31 ساله، دانش‌آموخته رشته مکانیک، مدیرعامل و مؤسس شرکت ساختمانی "میداس" است، از سال 87 (شروع دوره کاردانی) وارد بازار کار شد و تا به امروز فعالیت‌های مختلفی در زمینه های شغلی و اقتصادی داشته است. درباره فعالیت‌هایش و موفقیتی که به دست آورده با او گفتگوی کوتاهی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

آقای علوی نیا، بفرمایید جرقه‌های کاری که آغاز کردید از کجا بوده است.

 نقطه آغاز ورود بنده به بازار کار از ابتدای ورود به دانشگاه (دوره کاردانی) صورت گرفت یعنی هم‌زمان با تحصیل، نیمی از وقتم را به کار اختصاص می‌دادم، همه چیز از یک ایده در دوره کاردانی شروع شد و آن هم یک "آبگرمکن هوشمند الکترومکانیکی" بود که توانستم سیستم سوخت‌رسانی و هوشمند خودرو را با آبگرمکن تلفیق کرده و از این طریق از نظر تئوری 50 درصد از مصرف گاز، آب لوله‌کشی را کاهش دهم.

با اجرای این طرح موفق به شرکت در جشنواره خوارزمی شدم و رتبه خوبی به دست آوردم، بعد از این اتفاق و اتمام دوره کاردانی و تغییر گرایش به رشته تاسیسات حرارتی- برودتی ساختمان در مقطع کارشناسی، مسیر برای ورود به حوزه ساختمان هموارتر شد.

ایده‌هایی که در سایه دانش فنی حرفه‌ای محقق شد/ از آبگرمکن هوشمند الکترومکانیکی تا ساختمان‌های سبز

در ساختمان‌سازی هم ایده‌هایی داشتید که اجرایی شود؟

بله. به طوری که اکنون در حوزه ساختمان‌های هوشمند و مدرن و همچنین ساختمان‌های سبز در حال فعالیت هستم و البته این حوزه، حوزه اصلی فعالیت بنده است و در زمینه‌های دیگری هم فعالیت دارم.

شما دانش‌آموخته دانشگاه فنی و حرفه‌ای هستید، تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه‌ای را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شاید بهتر است برای ارزیابی از دانشگاه فنی حرفه‌ای به این جمله معروف از جامعه مهندسین اکتفا کنم که"در مواجهه با هر اتفاقی، یا راهی خواهم یافت، یا راهی خواهم ساخت"!
بزرگترین دستاورد تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه‌ای همین توانایی حل مسئله و توانایی پیدا کردن راه برای هر اتفاقی است شاید علت این موضوع که طبق آمار، کمترین فارغ‌التحصیلان بیکار از جامعه مهندسی هستند و همچنین بیشترین فارغ‌التحصیلان مشتغل در مشاغل غیرمرتبط با رشته تحصیلی هم همین جامعه مهندسی هستند، حاصل همین بینش و دیدگاه خوب برای توانایی حل مسئله است که دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانش‌آموخته‌هایش می‌دهد.

ایده‌هایی که در سایه دانش فنی حرفه‌ای محقق شد/ از آبگرمکن هوشمند الکترومکانیکی تا ساختمان‌های سبز

به نظر شما دانشگاه فنی و حرفه‌ای چه امتیازاتی دارد که بتوان در علاقمندان به رشته‌های فنی رغبت ایجاد کرد؟

عمده تفاوتی که در دانش‌آموختگان فنی حرفه‌ای و دیگر دانش‌آموختگان می‌بینم نوع نگرش و بینش آنها نسبت به هر چیز است. نگاه مهندسی و فنی به آنها این توانایی را داده که بتوانند هر چیزی را فرمولیزه کنند و به طبع هر چیزی که فرمولیزه شود و هر سؤالی که قابل طرح باشد، جواب آن هم پیدا خواهد شد.

ورود به بازار کار برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای چگونه است

در حال حاضر ما با بازار کاری مواجه هستیم که از مدرک‌گرایی صرف، به مدرک‌گرایی توأم با توانمندی و مهارت حرکت کرده و تشنه فارغ‌التحصیلانی است که در کنار کسب علم و مهارت، حضور در بازار کار را هم تجربه کرده باشند.

ایده‌هایی که در سایه دانش فنی حرفه‌ای محقق شد/ از آبگرمکن هوشمند الکترومکانیکی تا ساختمان‌های سبز

آقای علوی نیا، چند نفر در کنار شما وارد کسب و کار شدند، و درآمد ماهانه شما چقدر است؟

باتوجه به اینکه یک شرکت ساختمانی هستیم؛ 20 نفر به صورت مستقیم و حدود 70 نفر به طور غیر مستقیم در کنارم فعالیت می‌کنند و درآمد ماهانه بنده در کمترین حالت بین 10 تا 15 میلیون تومان و در زمانی دیگر نیز به سقف 50 تا 60 میلیون تومان ماهانه درآمد دارم.

در پایان اگر صحبت یا توصیه‌ای برای علاقمندان به تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای دارید، بفرمایید.

توصیه‌ام به عزیزان این است که با توکل به خداوند بزرگ و اتکای به خود، تا حد ممکن ابعاد شخصیتی و توانمندی‌های حرفه‌ای خود را ارتقا بدهند و قطعاً عدالت الهی و نظم حاکم بر هستی، آنها را عیناً در جایگاهی که لایق و شایسته آن هستند قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار