دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
حسین زادگان در نشست با شورای مدیریت آموزش عالی استان، کیفی سازی آموزش عالی؛ را مهم ترین نیاز امروز دانست و بر ضرورت شناسایی عوامل تحقق این مهم تاکید کرد. ‎

به گزارش آوای خزر، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران با اشاره به این که آمایش و ساماندهی آموزش عالی که یکی از مصوبه های شورای عالی انقلاب فرهنگی است، یک ماموریت اساسی برای دانشگاه های ما در شرایط آموزشی امروز است، افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تشکیل شورای مرکزی مدیریت آموزش عالی کشور و ساختار متناظر استانی، گام مهمی را در این راستا برداشته است.
وی با بیان این که این دو شورا در راستای اجرای نقشه جامع علمی گام برمی دارند، یادآور شد: ایجاد هماهنگی بین دانشگاه های استان و ساماندهی آموزش عالی اهداف اصلی این شورا در استان است.
استاندار مازندران، کیفی سازی آموزش عالی را مهم ترین نیاز امروز و ماموریتی محوری برای این شورا در استان دانست و یادآور شد: متناسب سازی رشته ها با نیازها که در طرح آمایش استانی یک ضرورت مهم است نیز در همین راستا باید محقق شود.
حسین زادگان، استان مازندران را یک استان دانشگاهی مهم خواند و تصریح کرد: توسعه استان بویژه در حوزه های گردشگری، کشاورزی، اقتصادی و زیربنایی نیازمند همراهی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی است و دانشگاه ها برای این که در مسیر توسعه استان نقش ایفا کنند باید همواره باکیفیت و به روز باشند.
مقام عالی دولت در مازندران، ادامه داد: دانشگاه ها و سمن ها می توانند با بررسی علمی چالش ها و ارائه راهبردها با استفاده از ظرفیت مطالعاتی و اجتماعی خود، زمینه ساز تحقق برنامه های مدیریتی استان شوند.
وی گفت: دانشگاه ها و سمن ها مسائل استان را می شناسند و دغدغه استان را دارند؛ لذا هر پیشنهادی که قابلیت اجرا داشته باشد، حتما دیده می شود.
در این جلسه که حسن نژاد، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران و روسای دانشگاه های مازندران ( عضو شورای مدیریت آموزش عالی استان ) حضور داشتند، نوذری، رییس دانشگاه مازندران به عنوان رییس دانشگاه معین و نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در استان، گزارشی از وضعیت دانشگاه های مازندران ارایه کرد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار