دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
شهردار نکا اعلام کرد
شهردار نکا با بیان اینکه بودجه این شهرداری در سالجاری با افزایش 40 درصدی به 37 میلیارد تومان رسیده است، اعلام کرد: پیش‌بینی می‌کنیم این رقم در سال آینده به 50 میلیارد تومان برسد.
پیش‌بینی بودجه 50 میلیاردی برای نکا در سال 98

به گزارش آوای خزر از ساری، مهدی احمدی عصر امروز در نشست با خبرنگاران استان مازندران که جهت اعلام برنامه‌های ویژه نخستین جشنواره ملی تمشک در عمارت شهرداری نکا برگزار شد، اظهار داشت: در این مدت که در شهر نکا خدمت کرده‌ام افتخارم این است که خدمتگزار مردم خوب این شهر هستم.

وی در بخش نخست سخنان خود با اشاره به اینکه در ماه نخست شروع کار، بدهی شهرداری نکا 7 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است و از نظر تراز مالی نیز منفی 4.5 میلیارد تومان بودیم، افزود: در سال گذشته این بدهی به صفر رسید، تراز مالی مثبت شد و بودجه سال 97 با افزایش 40 درصدی به 37 میلیارد رسید که پیش‌بینی می‌کنیم این رقم را در سال 98 به 50 و تا پایان چهار سال خدمتم در این شهر، به 100 میلیارد تومان برسانیم.

شهردار نکا گفت: کارهای مربوط به ممیزی املاک و ابنیه نیز پس از 6 سال صورت گرفت و تا چند روز دیگر آغاز خواهد شد و همزمان با آن نیز رفع معارضات انجام می‌گیرد که هم منبع خوبی برای شهرداری خواهد بود و هم ساماندهی خوبی از این طریق انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نکا دارای 3 ظرفیت در دریا، جنگل و رودخانه است، گفت: ساحل مروارید نکا یکی از سواحل زیبا و نمونه استان مازندران است، اخیراً بیش از 200 میلیون تومان جهت ساماندهی این ساحل و آمادگی آن برای پذیرایی از میهمانان  مسافران هزینه شده و امکانات رفاهی خوبی در سواحل ایجاد شده است.

شهردار نکا بیان کرد: حدود 10 هکتار از جنگل «قرمرض» نکا در قالب یک تفاهمنامه 10 ساله در اختیار شهرداری نکا قرار گرفت و طرح آن نیز به تایید منابع طبیعی رسید.

وی افزود: باوجود فراخوان عمومی، هیچ سرمایه‌گذار بومی و غیربومی از طرح پارک قرمرض استقبال نکرد، لذا خود شهرداری این طرح را تقبل کرده است، حدود 2 میلیارد تومان برآورد مالی آن است که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

احمدی گفت: رودخانه نکا سومین ظرفیت این شهر است اما تبدیل به زباله‌دان شده و یکی از مطالبات مردم نکا نیز ساماندهی رودخانه است، لذا تفاهمنامه‌ای با شرکت آب منطقه‌ای منعقد شد که آن را پس از ساماندهی به شهرداری واگذار کنند.

شهردار نکا بیان کرد: اگر رودخانه نکا در قالب قرارداد تحویل شهرداری شود؛ دو کار مهم یعنی طرح جامع با توجیه اقتصادی و پکیج سرمایه‌گذاری را برای آن پیش‌بینی می‌کنیم.

وی ادامه داد: پل آزادگان از دیگر پروژه‌های در حال ساخت نکا است که در نظر داریم با سرعت‌بخشی به روند ساخت و ساز آن، در 26 مرداد ماه امسال همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی افتتاح شود که بتوانیم 30 درصد مشکل ترافیکی شهر را حل کنیم.

این مدیر شهری اظهار داشت: حداکثر از تیرماه امسال بحث تفکیک زباله از مبدأ را نیز در نکا آغاز خواهیم کرد.

احمدی به دیگر پروژه‌های شهر نکا اشاره و بیان کرد: کارهای زیادی در شهر انجام شده است که روند عمران و آبادی برای مردم خوب این شهر همچنان ادامه دارد.

به گزارش آوای خزر، بخش دوم سخنان شهردار نکا مربوط به جشنواره تمشک است که در خبر دیگری منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار