دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

پرسپولیس نایب قهرمان آسیا شد - اولسان هیوندای کره جنوبی با پیروزی دو بر یک برابر پرسپولیس قهرمان سی و نهمین دوره سطح اول مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا شد. این دومین قهرمانی اولسان و دومین نایب قهرمانی پرسپولیس بود. تاکنون تیم‌های کره‌ای ۱۲ بار، تیم‌های ژاپنی ۷ بار، تیم‌های عربستانی ۵ بار و تیم‌های ایرانی و چینی ۳ بار قهرمان شده اند.

سازمان ملل تسلیحات توقیف شده از سوی استرالیا، منشأ ایرانی ندارند - دبیرکل سازمان ملل متحد در بخش دیگری از گزارش خود به ادعاهای مربوط به ارسال سلاح ایران پرداخت و مدعی شد نمی‌تواند تشخیص دهد که این تجهیزات در مغایرت با قطعنامه ۲۲۳۱ قرار دارند یا خیر. همچنین تصاویر با کیفیت بالا نشان می‌دهد تسلیحات توقیف شده توسط استرالیا منشا ایرانی ندارند.

فوت ۱۷۵ نفر بیمار کرونایی دیگر - با شناسایی ۶۴۲۱ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور مجموع بیماران به یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۲ نفر رسید. همچنین ۱۷۵ بیمار جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۳ هزار و ۴۴۸ نفر رسید.

اظهارنظر ظریف درباره «فاطمیون» - وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گو با شبکه طلوع نیوز افغانستان در پاسخ به سوال مجری درباره نیروهای فاطمیون و اینکه ایران آنها را از مهاجران افغان ایجاد کرده گفت: این نیروها می‌توانند بهترین نیروهایی باشند که اگر دولت افغانستان تمایل داشته باشد به افغانستان کمک کنند.

بازگشایی مدارس برای کلاس اولی ها و دومی ها؟ - سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: پیشنهاد بازگشایی مدارس نیز برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی در شهرهای نارنجی و زرد مطرح شد که این دانش آموزان بتوانند حضوری در کلاس‌های درس شرکت کنند، این بحث مخالفین و موافقینی دارد که در این خصوص دو هفته دیگر تصمیم‌گیری خواهد شد.

تعطیلی همه مراکز دیپلماتیک آمریکا در روسیه به جز سفارتخانه - دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به کنگره این کشور گفته که درصدد تعطیلی دو کنسولگری باقی مانده ایالات متحده در روسیه است. با این تعطیلی‌ها، تنها مرکز دیپلماتیک ایالات متحده، سفارت این کشور در مسکو خواهد بود.

هیچ شهری قرمز نیست - ستاد کرونا اعلام کرد: هیچ شهر قرمزی در کشور ندارمی ۲۰۵ شهر نارنجی ۲۴۳ شهر ما زرد هستند که امیدواری طی هفته‌های آینده شهر‌های نارنجی زرد شوند و شهر‌های کردکوی در استان گلستان، بافت در کرمان آمل و گلوگاه در مازندارن نیاز به توجه ویژه دارند.

رکورد لایو عادل فردوسی پور: ۸۰۹ هزار بیننده - لایو ای اف سی از گزارش عادل فردوسی پور از بازی پرسپولیس - اولسان ۸۰۹ هزار بیننده داشت که توانست رکورد پربیننده ترین لایو در ایران را بشکند./انتخاب

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار