دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹

به گزارش آوای خزر، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان بعد از نشست غیررسمی مجازی وزرای خارجه ایران و ۴+۱ (انگلیس، فرانسه، آلمان، چین، روسیه) بدون اشاره به عدم پایبندی کشورهای اروپایی به تعهداتشان ذیل برجام از ایران خواست تا برای حفظ برجام اقدامی انجام دهد.

وزیر خارجه آلمان در این خصوص از ایران درخواست کرد که آخرین فرصت برای نجات برجام را از دست ندهد.

هایکو ماس بار دیگر به اقدام ایران در نصب سانتریفیوژهای پیشرفته در نطنز واکنش نشان داد و آن را نشانه‌ای از عدم پایبندی به تعهدات برجامی توصیف کرد.

وی در این خصوص گفت: «اقدامات ایران در نطنز نشانه‌ای از عدم پایبندی ایران (به تعهدات برجامی) است و باید ایران نقض تعهداتش را متوقف کرده و به توافق هسته‌ای بازگردد».

این دیپلمات آلمانی در ادامه به تمایل «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برای پیوستن به برجام اشاره کرد و گفت: «بایدن گفته است که در صورت پایبندی ایران به تعهداتش، به توافق هسته‌ای بازمی‌گردد».

ماس در اظهارات خود مواضع ضدایرانی ایالات متحده را تکرار کرد و با انتقاد از ایران گفت: «گفت‌وگو با ایران به واسطه اقداماتش در منطقه پیچیده و دشوار است».

نشست غیررسمی وزرای امور خارجه ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) امروز (دوشنبه) با حضور «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد و حدود دو ساعت و نیم ادامه داشت که در نهایت بیانیه‌ای مشترک صادر شد.

طرفین برجام ضمن تأکید بر لزوم حفظ برجام تأکید کردند: «اعضای برجام ضمن تاکید دوباره بر تعهدشان جهت حفظ توافق، تلاش­‌هایشان در این راستا را تصریح کردند. آنها تداوم ضرورت اجرای کامل و موثر برجام توسط همه طرف­‌ها و پرداختن به چالش‌­های کنونی اجرای [برجام]، از جمله در زمینه عدم­ اشاعه هسته­‌ای و تعهدات رفع تحریمی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.»/فارس

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار