دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸

به گزارش آوای خزر،مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

وزیر کشور: نگران میزان مشارکت در انتخاباتیم

وزیر کشور درمورد انتخابات خاطرنشان کرد: نگرانی ما برای آن ۲۰ روزی است که باید تبلیغات و تجمع صورت گیرد و صحبت کنند این موضوع برای ما واقعا جای نگرانی دارد. بحث مشارکت برای ما بسیار مهم است و اگر این تجمعات شکل نگیرد ممکن است روی مشارکت اثر منفی بگذارد اگر شما هم به نتیجه‌ای رسیدید به ما اعلام کنید. رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی مبنی ارائه پیشنهادی به وزارت کشور بر برگزاری انتخابات در ۲ روز، تصریح کرد: براساس قانون برگزاری انتخابات در یک روز انجام می‌شود و در قانون چنین چیزی که انتخابات در ۲ روز برگزار شود را نداریم.

روحانی: لوایح FATF بهترین راه برای مبارزه با فساد است
رییس جمهوری گفت:‌ ما در زمینه مبارزه با فساد چهار لایحه معروف به FATF را به مجلس ارایه کردیم که مجلس تصویب کرد و 2 لایحه دیگر هنوز باقی مانده که دستور اخیر رهبر معظم انقلاب در این زمینه راهگشا است که آن بهترین راه مبارزه با فساد است یعنی جایی است که همه حرکت‌های مالی و پولی را روشن می کند. ممکن است بعضی ها خوششان نیاید اما این راه مبارزه با فساد است.

فوتی های روزانه کرونا کمتر شد 
با فوت ۱۵۳ بیمار دیگر از مبتلایان کرونا، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۴ هزار و ۱۵۶ نفر رسید. تا ظهر روز سوم دی ۶ هزار و ۲۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۷۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور بهیک میلیون و ۱۷۷ هزار و ۴ نفر رسید.


«فتنه» وارد معیارهای ریاست جمهوری شد

مجلس معیار‌های ۱۰گانه رجال مذهبی و سیاسی برای نامزد‌های ریاست جمهوری را تصویب کرد که یکی از آنها داشتن مواضع روشن و عملکرد شفاف درباره «فتنه‌های بعد از انقلاب» است.


اظهارنظر حدادعادل درباره نظر رهبری نسبت به مجلس یازدهم

غلامعلی حداد عادل در جلسه شورای راهبردی شبکه‌سازی اجتماعی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به ضرورت و اهمیت جریان‌سازی، گفت: تلاش نیروهای انقلابی سبب شد که رهبری با خوشحالی از این انتخابات، مجلس فعلی را مجلس انقلابی نام‌گذاری کنند.


محسن هاشمی: وصیت نامه جدیدی از آیت الله هاشمی وجود ندارد

رییس شورای شهر تهران همچنین به حواشی ایجاد شده درباره توضیحش در یکی از برنامه های تلویزیونی درباره وصیت نامه آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: "به دلیل زنده بودن برنامه و طرح سوال درباره وصیت نامه آیت الله هاشمی رفسنجانی، از پاسخم درباره وصیت نامه برداشت اشتباهی صورت گرفته است." محسن هاشمی با بیان اینکه آخرین وصیت نامه شرعی آیت الله هاشمی رفسنجانی مربوط به سال ۱۳۷۹ است، ادامه داد: "با توجه به رفاقت و همکاری طولانی میان آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله خامنه ای، مکاتبات متعددی میان آنها صورت گرفته است که از جمله آن، آیت الله هاشمی در چندسال پایانی عمر، مشغول تحریر نامه مشروح به آیت الله خامنه ای بعنوان دوست و همراه شصت ساله در مبارزه و انقلاب بودند که البته با رحلت ایشان این نامه ناتمام ماند و بنده به رسم امانت آن را تحویل رهبرانقلاب دادم و وصیت نامه جدیدی وجود ندارد."


 آغاز بررسی مجدد لوایح FATF
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از آغاز بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع تشخیص خبر داد و گفت: حسب ارجاع مقام معظم رهبری، بررسی مجدد این لوایح در دستور کار مجمع قرار گرفت و اعضای مجمع فارغ از فضا سازی های مختلف از سوی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و در جهت مصالح و منافع مردم و کشور آن را بررسی خواهند کرد. آملی لاریجانی تاکید کرد:"پس از اعلام نتیجه بررسی این لوایح از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام چه آنها که نتیجه را قبول دارند و چه آنها که آن را قبول ندارند باید نسبت به مصوبه مجمع تمکین کنند.


انتقاد خانواده شهید فخری زاده از تغییر نام خیابان شجریان به نام پدرشان

خانواده شهید فخری زاده با انتشار متنی از تغییر نام خیابانی از محمدرضا شجریان به شهید محسن فخری زاده انتقاد کردند. در این متن با تاکید بر پایبندی به روال های قانونی، اندیشه آن شهید مبتنی بر زدودن زنگارهای جهل و تعصب و نیز اشاره به اقدام شورای شهر تهران در نامگذاری معبری به نام شهید فخری زاده آمده است: با عنایت به علاقمندی و احترام شهید عزیزمان به هنر و موسیقی اصیل ایرانی و زبان و ادبیات فاخر پارسی به عنوان ارکان جدائی ناپذیر فرهنگ غنی ایران اسلامی، هرگونه تغییر در نام ها و نمادهای این عرصه دور از اندیشه و سیره آن شهید راه علم و دانش و اقتدار میهن عزیزمان می باشد.

رونمایی از واکسن مشترک ایرانی کرونا در بهمن ماه
رئیس انستیتو پاستور ایران در بخش خبری شبکه یک سیما با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین واکسن مورد نیاز به کرونا برای کشور، اظهار داشت: ما تزریق واکسن را فقط برای واکسن‌های اجازه می‌دهیم که تولید داخلی یا تولید مشترک باشد. رئیس انستیتو پاستور افزود: این واکسن مشترک با یکی از کشورها مرحله بالینی خود را به خوبی گذرانده و فاز یک آن به خوبی جواب داده است؛ ضمن اینکه فاز دوم آن را در آن کشور انجام می‌شود. در بهمن ماه نیز فاز سوم را انجام داده و به عنوان یک تولید ایرانی آن را عرضه می‌کنیم.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها