دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
امام جمعه فریدونکنار:
برنامه‌های تعلیم و تربیت بر مبنای
امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فریدونکنار گفت: برنامه‌های تعلیم و تربیت اگر بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد، تحول شگرفی در این نظام عالی اتفاق می‌افتد.

به گزارش آوای خزر از فریدونکنار، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران امروز پنج‌شنبه چهارم دی‌ماه در ادامه بازدیدهای مستمر خود از مراکز آموزشی و پروژه‌های زیرمجموعه این سازمان و نشست‌های خود با مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و شرکت در نشست شورای آموزش و پرورش، در ابتدا دیداری با ائمه جمعه دارد که امروز نیز با حجت‌الاسلام سید محمود جلالی امام جمعه فریدونکنار دیدار داشت.
حجت‌الاسلام جلالی مسئله آموزش و پرورش را رکن اساسی هر کشور دانست و گفت: برنامه‌های آموزش و پرورش، محتوای درسی و مربیان نقش اساسی در تربیت صحیح و کامل دانشجویان، محققان و دانش‌پژوهان دارد که وقتی در راستای نظام باشند، می‌توانیم بخشی از دین خود به اسلام و شهدا را ادا کنیم.
وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار کرد: اگر همین سند بیس کار باشد و بقیه برنامه‌ها بر این مبنا طراحی شود تحول شگرفی در نظام تعلیم و تربیت اتفاق می‌افتد.

برنامه‌های تعلیم و تربیت بر مبنای
امام جمعه فریدونکنار بیان کرد: برنامه‌های آموزشی و پرورشی باید دلسوزانه و متناسب با آداب و رسوم کشور و جامعه اعتقادی و توحیدی باشد.
حجت‌الاسلام جلالی ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و سرکشی ایشان از مناطق مختلف استان، از خدمات مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار نیز تشکر کرد و افزود: " ایشان به تذکرات توجه می‌کنند، و از مسوولانی نیست که "چشم" بگوید و عمل نکند".

وی همچنین با حضور در نشست شورای آموزش و پرورش فریدونکنار که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد، مسئله آموزش و پرورش را مسئله تربیت، تعلیم و تزکیه دانست و یکی از اهداف تعلیم و تربیت را "اقامه عدل و عدالت" عنوان کرد.

برنامه‌های تعلیم و تربیت بر مبنای
خطیب نماز جمعه فریدونکنار با بیان اینکه انقلاب اسلامی می‌خواهد مقدمه برگزاری حکومت امام زمان باشد که احیا کننده اهداف الهی است، گفت: باید روش، کردار و برنامه ما با اعتقاد توحیدی ما تناسب داشته باشد. لذا باید مبارزه با ظلم و ظالم در فرهنگ ما قرار بگیرد؛ بدین ترتیب که دانش‌آموزان بیاموزند نه به کسی ظلم کنند و مورد ظلم واقع شوند.
حجت‌الاسلام جلالی ادامه داد: دوم اینکه مجال گسترش اندیشه اسلامی در برنامه‌های فرهنگی از ابتدا تا دانشگاه به تناسب گنجانده شود؛ نه با زور و قهر و غلبه بلکه با استدلال زمینه گسترش حکومت اسلامی را پدید آوریم.
وی در پایان تصریح کرد: در ایران که مقدمه ظهور امام زمان است حرکت تمام مسوولان ما باید مطابق با موازین اسلامی باشد چه از لحاظ محتوا و برنامه و چه از نظر مربیان و معلمان، و محیط آموزشی باید محیط عاطفی و بامحبت باشد.

انتهای پیام/1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها