دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
در این مقاله به بررسی علت کدر شدن و خط افتادن روی ظروف در ماشین ظرفشویی می پردازیم و سپس به شما آموزش می دهیم که چگونه از بروز این مشکلات جلوگیری نمایید.

آوای خزر/ شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که پس از شست و شو ظرف توسط ماشین ظرف‌شویی، همچنان ظروفتان کثیف یا کدر مانده باشد و مجبور شوید دوباره ظروف را به صورت دستی بشوئید، یا حتی امکان دارد پس از شت و شو، بر روی ظروف شما خط و خش افتاده باشد. اما مشکل کجاست؟ دلیل کدر ماندن ظروف پس از شست و شو چیست؟ چرا پس از شست و شو بر روی ظروف خط و خش می‌افتد؟

اگر این اتفاق برای شما هم افتاده و می‌خواهید دلایل آن را بدانید و از این اتفاق جلوگیری کنید، در ادامه این مقاله که توسط تعمیرگاه دیبا پشتیبان ایرانیان بعنوان مرکز تعمیرات ماشین ظرفشویی در تهران تهیه شده است، سعی داریم، دلایل این موضوع را توضیح دهیم تا دیگر دچار این مشکلات نشوید.

علت کدر شدن ظروف پس از شست و شو توسط ماشین ظرفشویی

کدر شدن ظروف پس از شست و شو می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به بررسی این دلایل خواهیم پرداخت.

استفاده بیش از حد از مایع جلادهنده

دقت داشته باشید که استفاده بیش از حد از مایع جلادهنده می‌تواند باعث کدر یا مات شدن ظروف پس از شست و شو شود. حتما باید توجه داشته باشید که برای شست و شو ظروف با استفاده از ماشین ظرف شویی، از مایع جلادهنده مرغوب استفاده کنید. برای جلوگیری از استفاده بیش از حد از جلادهنده، می‌توانید درجه جلادهنده را بر روی عدد 1 یا 2 قرار دهید. البته لازم به ذکر است که حتما به املاح آب منطقه توجه کنید.

جرم گرفتگی آب پاش ظرف‌شوها

جرم‌گرفتگی آب پاش ماشین ظرف‌شویی، می‌تواند باعث کدر یا مات شدن ظروف شود. باید دقت داشت که پس از گذشت مدت زمانی، این آب پاش‌ها را باز نمایید و آن‌ها را بررسی کنید تا جرم نداشته باشند.

گرفتگی فیلتر کف و صافی ماشین ظرف‌شویی

این موضوع می‌تواند باعث عدم شست و شو مناسب و کدر شدن ظروف پس از شست و شو شود. برای جلوگیری از این موضوع، باید فیلترهای ماشین ظرف‌شویی را در زمان مشخص آن تعویض کنید و از عدم گرفتگی آن‌ها اطمینان پیدا کنید.

تخلیه آب

باید حتما دقت داشته باشید که ماشین ظرف‌شویی شما مشکل تخلیه آب نداشته باشد و در صورت وجود چنین مشکلی، سریعا آن را برطرف کنید.

علت خط و خش افتادن بر روی ظروف پس از شست و شو

به ‌طور کلی علت خط و خش دار شدن ظروف در ماشین ظرفشویی پس از شستشو، ترکیب شوینده‌های قلیایی با آب نرم در دمای بالا است که می‎‌تواند بسیار ناراحت کننده باشد و خسارت‌هایی ایجاد کند.

خیلی از مردم فکر می‌کنند که خط و خش ایجاد شده بر روی ظروف به دلیل نمک، قرص و یا پودر ضرف‌شویی است. اما این فکر اشتباه است و خط و خش ایجاد شده بر روی ظروف ربطی به آن‌ها ندارد. در واقع اگر نمک، درون مخزن ریخته شود، حتی اگر از قرص و پودر خوبی هم استفاده شود، می‌تواند باعث ایجاد خط و خش بر روی ظرف شیشه‌ای شود.

رفع مشکل خط و خش افتادن بر روی ظروف در ماشین ظرف‌شویی

در ادامه این مطلب به راه حل‌هایی برای جلوگیری از افتادن خط و خش بر روی ظوف پس از شست و شو  توسط ماشین ظرف‌شویی می‌پردازیم.

سختی‌گیری آب

ظرف‌شورها، خود دارای دستگاه سختی‌گیری آب هستند که سختی آب را به اندازه معینی کم می‌کند (15 درصد از سختی آب را نگه می‌دارد). دقت داشته باشید که برای شست و شو ظروف درون ماشین ظرف‌شویی نیاز به وجود مقدار کمی آب سخت است و نباید از فیلترهای سختی گیر برای ماشین ظرف‌شویی استفاده کرد.

تنظیم دمای مناسب

همانطور که بیان شد، دمای بالا در زمان ترکیب آب نرم و مواد شوینده قلیایی، می‎تواند باعث ایجاد خط و خش شود. باید حتما دمای شست و شو را متناسب با کثیفی ظروف تنظیم کنید. اگر ظروف چرب نبود، از برنامه‌های سبک برای شست و شو استفاده کنید.

میزان شوینده

 حتما دقت داشته باشید که میزان شوینده و چربی ظروف باید متناسب باشند، به‌طور مثال برای ظروف نه چندان چرب، نباید از یک قرص کامل یا پودر زیاد استفاده کنید. استفاده از شوینده به میزان زیاد می‌تواند باعث خط افتادن بر روی ظروف شود.

چربی ظروف را از قبل نگیرید

قبل از استفاده از ماشین ظرف‌شویی چربی آن را در سینک نگیرید. این کار به عهده خود ظرف‌شور است و در غیر این صورت مواد شوینده باعث خورندگی ظروف می‌شوند. در واقع فقط باید باقیمانده‌های غذا را از قبل تخلیه کنید.

نکته لازم به ذکر این است که نمک موجود درون قرص‌های سه کاره برای ماشین‌هایی که سختی‌گیر دارند، آب را به اندازه کافی نرم می‌کند و نیاز نمک اضافه و یا سختی‌گیر برای ماشین ظرف‌شویی نیست.

چیدمان ظروف

یکی از عوامل مهم برای جلوگیری از خط و خش افتادن بر روی ظروف، چینش مناسب آن‌ها درون ماشین است. در هنگام چیدمان ظروف باید دقت داشته باشید که ظروف در هنگام شست و شو بر روی هم نیافتند و موجب ایجاد خط و خش و یا مات شدن یکدیگر نشوند.

علت لک شدن ظروف پس از شست و شو

لک شدن ظروف نیز یکی از مواردی است که در شست و شو با استفاده از ماشین ظرف‌شویی بسیار شایع است. شاید فکر کنید که لک شدن ظروف به دلیل استفاده نکردن از مایع جلادهنده است، در صورتی که باید بگوییم این امر صحت ندارد. عمده دلایل لکه‌دار شدن ظروف پس از شست و شو موارد زیر است:

  • عدم وجود نمک در محفظه مخصوص نمک ماشین ظرف‌شویی
  • تنظیم نبودن یا خراب بودن دستگاه سختی‌گیر آب
  • استفاده کمتر یا بیشتر ماده شوینده
  • استفاده از مواد شوینده نامرغوب

البته لازم به ذکر است که از نمک باید به مقدار لازم استفاده شود و استفاده بیش از حد از آن، می‌تواند باعث شوره زدن ظروف شود.

تشخیص خط و خش یا لکه بر روی ظروف

اگر می‌خواهید تشخیص دهید که ظروف شما دچار خط افتادگی است یا لکه بر روی آن مانده، می‌توانید پس از شست وشو لکه را با کمی سرکه پاک کنید. اگر لکه پاک شد، باید بدانید که آن تنها لکه بوده و جای نگرانی ندارد اما اگر لکه پس از شست و شو با سرکه پاک نشد، یعنی بر روی آن ظرف خش افتاده و درست نمی‌شود.

دقت داشته باشید که موارد ذکر شده مختص برند یا مدل خاصی از ماشین ظرف‌شورها نیست و برای تمامی دستگاه‌ها است. در صورتی که با بررسی نکات ذکر شده مشکل شما برطرف نشد می‌توانید به متخصصین تعمیرات این دستگاه مراجعه کنید تا به شما در حل این مشکل کمک کنند.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار