دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
مدیرکل سیاسی استانداری مازندران:
شرایط امسال برای مراسمات حضوری مهیا نیست
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر قرارگاه هماهنگی، پیگیری و پشتیبانی ستاد مقابله با کرونا مازندران گفت: شرایط امسال به دلیل شیوع کرونا برای مراسم‌ها و یادبودهای حضوری مهیا نیست.

به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، مهدی محمدی بیان کرد: ستاد استانی کرونا پیرامون برگزاری مراسم ملی در مازندران تابع تصمیم و دستورالعمل ستاد ملی کروناست.

دبیر قرارگاه هماهنگی، پیگیری و پشتیبانی ستاد مقابله با کرونا مازندران، گفت: نحوه بزرگداشت حماسه ماندگار نهم دی ماه و سرداردلها حاج قاسم سلیمانی در استانها از سوی ستاد ملی کرونا ابلاغ شده است.

وی یاد آور شد: دی ماه، یادآور روزها و مناسبت های مهمی است که در تاریخ اسلام و تاریخ نظام جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

محمدی با بیان این که همه ساله شاهد برگزاری مراسم و برنامه های خاص در این ایام بوده ایم، اظهار داشت: امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا، شرایط مهیای برگزاری مراسم و یادبودها مانند سال های قبل و بصورت حضوری نمی باشد.

دبیر قرارگاه هماهنگی، پیگیری و پشتیبانی ستاد مقابله با کرونا مازندران به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت پیروی همه دستگاه ها و آحاد مردم از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و ادامه داد: با عنایت به مطالب یاد شده و تکلیف قانونی همه دستگاه ها در عمل به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری هرگونه مراسم و برنامه های این ماه فقط در فضای مجازی مجاز می باشد و برگزاری هرگونه مراسم حضوری در شهرهای زرد نیز ممنوع است و هیچ مرجعی جز ستاد ملی کرونا حق دادن مجوز خارج از مصوبات ستاد ملی را ندارد.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار