دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۰۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳
در گفت‌وگو با تنها حامی گربه‌های زخمی در مازندران اعلام شد
دختر ساروی که بیش از سه سال زندگی‌اش را صرف نگهداری و درمان گربه‌های زخمی و تصادفی کرد، گفت: یکی از دغدغه‌های من بی‌تفاوت بودن رانندگان به گربه‌های تصادفی است که حیوان را در محل سانحه رها می‌کنند.
آوای خزر - جاوید عباسی: صدای بچه‌گربه در کوچه خیلی طولانی شده بود، حیوان حدود هشت‌ساعتی مادرش را گم‌کرده بود.صدای ضجه‌ها و ناله‌هایش کلافه کننده بود، از اینکه کاری نمی‌شد برایش انجام داد ناراحت بودیم.

زمین خالی داخل کوچه و ساختمان نیمه‌کاره بتونی و یک واحد ساختمان ویلایی قدیمی جان‌پناه گربه کوچک و مادرش بود.

حلقه سفیدرنگی دور دو چشمش را گرفته بود و همین تاری دید صدای ضجه‌هایش را بیشتر و بیشتر می‌کرد.

در زمین خالی گیج می‌زد و دم‌به‌ساعت صدایش بلندتر می‌شد، خیلی وقت هم بود که غذا به او نرسیده بود و در بین خاک روبه‌ها و آشغال‌ها با حس بویایی دنبال غذا می‌گشت، ولی در زمین خالی تازه ساخت پس مانده غذایی برای گربه کوچک پیدا نمی‌شود، فعالیت کار ساختمانی هم مدتی به دلیل کسادی بازار تعطیل شد و از پس مانده‌ غذای کارگران خبری نبود.

تازه اگر هم رونق داشت و کارگران مشغول کار بودند، از گوجه و خیار و نون پنیر چیزی باقی نمی‌ماند که به بچه‌گربه فلک زده دور از مادر مانده برسد.

هرچه به بعدازظهر می‌رسید صدای بچه‌گربه آزار دهنده‌تر می‌شد، صدا تا حدودی کمتر شده بود ولی قطع نشد و دنبال دست یارگیر می‌گشت، بچه‌گربه دست بردار نبود امیدش را از دست نداد و عزم خویش را جزم کرد که حتما از این مهلکه خودش را نجات دهد.

اما نکته اینجاست که اگر کسی پیدا شود، کجا به چه کسی مراجعه کند، چه کسی پیدا می‌شود بچه‌گربه که سفیدی دور چشم را گرفته نجات دهد و بتواند دستی به رویش بکشد.

آتش نشانی اولین شماره‌ای بود که گرفتم، اپراتور تلفن درباره وضعیت گربه پرسید، وقتی فهمید بچه‌گربه مریض هست، گفت ماموریتی در این حوزه برای ما تعریف نشده است، خواستم بی خیال شوم که دوباره صدای بچه‌گربه بلند شد، بی اختیار شماره محیط زیست را از گوشی تلفن همراه پیدا کردم، ظاهرا در پروسه کاری این سازمان برای حمایت و حفظ بچه‌گربه‌ها ماموریتی وجود نداشت، پسر همسایه گفت صبر کن که با تفنگ بادی خلاصش می‌کنم ضجر نکشد، گفتم صبر کن به راهی پیدا می‌کنم، ناامید سمت خانه حرکت کردم، دوباره صدای میو میو گربه بلند شد، با ناامیدی شماره 118 را برای دریافت اطلاعاتی درباره کلینیک دامپزشکی روی گوشی گرفتم، اطلاعاتی درباره مرکز نگهداری گربه ثبت‌نشده بود ولی اپراتور صبور در روز جمعه وقتی پیگیری مرا دید شماره یکی از مراکز نگهداری سگ‌های ولگرد را داد که در حال حاضر در جاده ساری به قائم‌شهر مشغول فعالیت هست.

یک‌لحظه فکرش را هم نمی‌شود کرد که سگ و گربه با همدیگر زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند، مسئول نگهداری سگ چه ارتباطی با فردی که نسبت به نگهداری گربه اقدام می‌کند، داشته باشد، اصلاً این مرکزی و یا پناهگاهی برای گربه وجود دارد، صدای بوق تلفن قطع شد و یک نفر با صدای بلند جواب تلفن و داد و ماجرا را برایش تعریف کردم.

آدرس یک شبکه پیام‌رسان را در اختیارم قرارداد و گفت و از گربه عکس بگیر و برایش ارسال کن خودش پیگیری می‌کند، باور نکردم ولی ظاهرا در این پروسه قرار گرفتم و باید کار را تمام می‌کردم، بعد از چند ساعت ماشین پژو 206 و یک خانمی با همسرش برای انتقال گربه در محل حضور یافتند و گفتند که مدیر اصلی مجموعه در حال حاضر پیگیر وضعیت سلامت یک گربه دیگر است.

گربه کوچولو سوار خودرو 206 شده و پس از درمان اولیه گفته می‌شد که به یک شخص داری صلاحیت واگذار شد.

سوژه جالبی بود، جمع‌آوری گربه‌های بی‌پناه، افراد داری صلاحیت، شهر به این بزرگی و این‌همه گربه، انجمن حمایت از گربه‌ها، هزینه‌های ماهیانه همه و همه سؤالات بود که ذهنم را درگیر کرد و پیگیر موضوع شدم تا اینکه پانته‌آ یوسفی صاحبی روبری میز مصاحبه نشست و درباره کارش توضیح داد.

پانته‌آ یوسفی صاحبی و گروهش غیرازآن گربه کوچولو خوش‌بخت گربه‌های دیگری را هم تحت درمان قرار می‌دهند و اینکه چگونه درزمینهٔ جمع‌آوری و ساماندهی گربه‌های خیابانی به‌ویژه حیواناتی که زخمی می‌شوند و میزان هزینه و اصلاً درآمدی دارد یا خیر گفت‌وگو کردیم.

باخانم یوسفی درباره اینکه چرا اقدام به جمع‌آوری و کمک به گربه اقدام می‌کند باب گفت‌وگو را باز کردیم:

بردارم در حیاط خانه سگ نگهداری می‌کرد ولی من چندان به این موضوع توجه نمی‌کردم، اولین دل‌شوره من در ارتباط با حیوان، مربوط بسته شدن نامناسب قلاده سگ بود، برای نجات حیوان پیگیر چندین شماره شدم و درنهایت به گرداننده یک مرکز نگهداری سگ رسیدم که در حال حاضر در جاده ساری به قائم‌شهر پناهگاهی برای سگ‌های ولگرد ایجاد کرد و چندین سال مشغول است و تجربیات خوبی در اختیار من قرارداد.

به جهت علاقه‌ای که برای خرید گربه از گذشته داشتم یک گربه خوشگل را به قیمت خیلی گزاف خریدم و با خودم به خانه آوردم علاقه‌ام به حمایت از گربه تا حدودی شکل گرفت ولی فکرش را نمی‌کردم تا این حد پیش بروم که در حال حاضر به‌عنوان حامی گربه در این شهر مشغول فعالیت باشم.

سه سال است که درمان گربه‌های زخمی و توله‌های جامانده از مادر را بر عهده‌دارم، در ابتدا به‌تنهایی کار می‌کردم، اما در حال حاضر 160 نفر به‌صورت موردی در کنارم مشغول فعالیت هستند.

هزینه‌ها را چطور تقبل می‌کنید و ماهیانه چقدر هزینه دارد؟

از ابتدا خودم تقبل می‌کردم در حال حاضر با کمک‌های اعضای گروه تا حدودی کمک می‌شود، یک‌زمانی برای جراحی‌ گربه‌های تصادفی هزینه‌ای معادل هشت‌صدتا یک‌میلیون تومان باید پرداخت کنیم.

جراحی در مازندران انجام می‌شود؟

کلینیک دکتر کاکوئی همکاری مناسبی دارند که در ۱۵ خرداد ۲۰ متری دوم روبروی مسجد سالخورده اقدامات درمانی بر روی گربه انجام می‌شود و از رانندگان هم تقاضا دارم که اگر با گربه‌ای تصادف کردند نسبت به انتقال گربه مصدوم به این مرکز در شهرستان ساری اقدام کنند، اگر توان مالی داشتند مقداری در هزینه درمانی این مجموعه را یاری دهند ولی اگر نداشتند حیوان خدا را بی‌رحمانه رها نکنند.

 

بالاترین هزینه‌ای که برای جراحی پرداخت کردید، چه مقدار بود؟

یک گربه‌ای از اوایل به ما معرفی شد تاکنون دو میلیون و سیصد هزار تومان هزینه کردیم و آزمایش‌ها قرار است برای ما ارسال شود.

آمار دارید که تاکنون چقدر هزینه کردید؟

عدد و رقمی خاصی ندارم، چون یادداشت نمی‌کنم، ماه گذشته نزدیک یک‌میلیون تومان به‌غیراز دو میلیون تومان که در صندوق داشتیم هزینه کردم.

درباره صندوق توضیح می‌دهید؟

یک صندوق در کلینیک تعبیه کردیم، بعضی از مشتریان در حد 20 تا 50هزار تومان کمک می‌کنند.

خانواده با این موضوع مشکل ندارند؟

چون خودشان حیوان‌دوست هستند نه زیاد مخالفت نمی‌کردند، زمانی که به تعداد گربه‌ها دچار مشکل جسمی اضافه می‌شود ازاین‌جهت که حیوان‌ها دچار نقص عضو می‌شوند، ابراز نگرانی می‌کنند.

در خانه جایی برای نگهداری گربه اختصاص دارد؟

حیاط خانه ما بزرگ هست و چندین قفس برای گربه‎‌های معلول و یکی از اتاق‌های خودم را برای گربه‌های که باید استیبل بمانند خالی کردم، چند قفس هم برای گربه‌های موقت، تعبیه کردم.

به‌عنوان یک خانم سختتان نیست زمانی که به گربه دست می‌زنید؟

در حال حاضر اصلاً؛ من در ابتدا آدمی بودم که می‌خواستم آزمایش‌ خون بدم می‎ترسیدم و در حال حاضر حتی سر کالبدشکافی حضور پیدا می‌کنم.

مجرد هستید؟

بله

اگر همسر آینده شما با نگهداری گربه مخالفت داشته باشد؟

یکی از شرط اولم برای ازدواج، همراهی همسرم با من در نگهداری در گربه است.

یک روزی را تصور کنید که ازدواج کردید و مجبور بشوید که بین شوهرتان و گربه یکی را انتخاب کنید، او وقت چه تصمیمی می‌گیرید؟

سکوتی کرد و گفت: انشا الله که پیش نمی‌آید، اصلاً فکر نکردم به این موضوع، شاید گربه‌ها را کم کنم و تا مدتی کوتاهی نگهداری از گربه‌ها را کم کنم ولی بدون گربه نمی‌شود، نمی‌توانم به‌کلی نگهداری از گربه‌ها را کنار بگذارم.

چند گربه را در حال حاضر نگهداری می‌کنید؟

25 تا در حیاط و چهارتا هم در خانه و در اتاق با من زندگی می‌کنند.

دلیلش چیست که این چهار گربه را در اتاق نگه‌داشتید؟

یکی از گربه‌های که پناهگاهم را به این نام زدم و اولین گربه بود که آوردم خانه و مابقی هم خیلی دوست‌داشتنی هستند.

 اولین گربه‌ای که با خودتان آوردید خانه، چند سالش هست؟

سال 93 که با خودم آوردم خانه یک سالش بود و در حال حاضر چهارساله است.

چند سال عمر می‌کنند؟

اگر در وضعیت ایمنی کامل و امنیت باشند 17 سال عمر می‌کنند و گربه‌های بیرون بیشتر از سه سال عمر نمی‌کنند، دلیلش هم عدم رسیدگی و مصرف غذاهای نامناسب هست.

از دست دادن گربه‌ها شمارا ناراحت نمی‌کند؟

خیلی، شب گذشته یک گربه در وضعیت نامناسب بود و مجبور بودم که از بین ببرم واقعاً ناراحت بودم.

گربه‌های که الآن با شماست و بعد از 17 سال از بین برود، ناراحت نمی‌شوید؟

اصلاً به این موضوع حتی فکر هم نمی‌کنم، خیلی عذاب‌آور است، یکی از گربه‌ها که در حیاط بودند و ماشین زد و از بین رفت قشنگ عزادار بودم، خیلی سخت هست.

در روز چقدر وقت برای نگهداری و رسیدگی به گربه‌ها اختصاص می‌دهید؟

روزم را با رسیدگی به وضعیت گربه‌ها آغاز می‌کنم، قبل از اینکه خودم صبحانه بخورم، جایشان را تمیز می‌کنم، غذا به‌اندازه نیاز در اختیارشان قرار می‌دهم و بعدازآن به کارهای خودم می‌رسم.

زمانی که شما حضور ندارید، چه کسی به امورشان رسیدگی می‌کند؟

چون گربه نسبت به سگ حیوان مستقلی است، نیاز به رسیدگی دائمی ندارد اما گوشی من روی آلارم هست، گربه‌های که نیاز به دارو داشته باشند در خانه می‌مانم تا دارو به‌موقع خورانده شود و بعد به دیگر کارهایم می‌رسم، اولویت اول من رسیدگی به وضعیت گربه‌هاست، روزی دو وعده تا سه وعده و توله‌ها روزی چهار وعده‌غذا می‌خورند.

در حال حاضر روزی چقدر هزینه می‌کنید؟

رقم ثابتی ندارم ولی شما حدود ماهی سه میلیون تومان را در نظر بگیرید، نوسان دارد و زیر سه میلیون تومان نمی‌شود، به دلیل رانندگی نامناسب میزان تصادفات به گربه‌ها زیاد شد، زمان زادوولد مادرها از توله‌ها برای غذا فاصله می‌گیرند که ممکن است از بین بروند و توله‌ها را ما مجبور هستیم که نگهداری کنیم.

غذا چی می‌خورند؟

غذاهای خشک و مرغ در اختیارشان قرار می‌دهم به‌تازگی با یکی از کشتارگاه‌ها صحبت کردیم که قرار است مرغ‌های تلفاتی را به ما بدهند و برای مصرف گربه‌ها استفاده شود و نمی‌دانم مورداستفاده گربه‌ها قرار می‌گیرد.

ماهیانه چه مقدار کمک می‌گیرید؟

بیشتر از نصف سه میلیون تومانی که هزینه‌دارم کمک می‌کنند ولی اگر نشد از جیب می‌دهم، از هزینه‌های زندگی خودم می‌زنم و خرج گربه‌ها می‌کنم، عشقی است که اصلاً قابل توصیف نیست.

بیماری مشترک انسان و گربه اطلاعات کافی دارید و در این زمینه حساسیت ندارید؟

دراین‌ارتباط چون اطلاعات کامل دارم حساسیت ندارم، به‌جرئت می‌توانم اعلام کنم که هیچ بیماری غیر قارچ از گربه و سگ به انسان منتقل نمی‌شود.

 

گفتید که 160 نفر با شما همکاری می‌کنند، میانگین سنی آن‌ها چقدر هست؟

سن و سال‌ها بلاست، استاد دانشگاه، دکتر ماما و دندان‌پزشک با من در حال همکاری هستند از همه کوچک‌تر خودم هستم.

یک سؤالی که ذهن افکار عمومی را مشغول می‌کند این است که چرا گربه، در حال حاضر خیلی از انسان‌ها هستند که نیاز به کمک خیران امثال شما دارند؟

تا حدودی برآشفته شد و پاسخ داد، اولین پاسخ من این است که کسی که این سؤال را مطرح می‌کند، خود این شخص برای مردم چه‌کاری انجام می‌دهد، آیا خبردارید که من به مردم هم کمک می‌کنم، در حال حاضر با یک موسسه خیریه همکاری می‌کنم که یکی برای سالمندان و کودکان بی‌سرپرست و خیابانی هستم.

کسی که این سؤال را مطرح می‌کند آیا می‌گوید که چرا نباید به حیوان کمک کرد، دو تا کاغذ آچار همراهش داشت که با دست خط خودش آیات و روایاتی که در ارتباط با کمک به حیوانات مطرح‌شده بود را جمع‌آوری کرد.

این‌ها را به این دلیل جمع‌آوری کردم، زمانی که برای زنده گیری در روستاها مراجعه می‌کنیم مجبور هستیم با مردم دراین‌ارتباط با مردم صحبت کنم، در روستا خودم صاحبی، سوته و آبما این مسائل را تشریح کردم.

برای چه نسبت به جمع‌آوری آیات و روایات و احادیث در ارتباط با کمک به حیوانات اقدام کردید؟

زمانی که انتقادها نسبت به این اقدامم زیاد بود و موشکافانه وضعیتم را رسیدگی می‌کردند مجبور شدم که مستنداتی دراین‌ارتباط جمع‌آوری کنم.

خانواده‌ها، بستگان و دوستان درجه‌یک آیا مخالفتی نداشتند؟

دوستانم نسبت به این موضوع انتقاد دارند ولی خیلی جالب هست که همه آن‌ها زمانی که یک حیوان می‌بینند به من زنگ می‌زنند، اما این سؤال چرا گربه! همیشه ملکه ذهن دوستان بنده هست.

روزی چند تا تماس با شما برای نجات و یا درمان گربه برقرار می‌شود؟

روزی دو تا گزارش دریافت می‌کنم، برخی مواقع تا پنج‌تا هم می‌رسد.

چه فصل‌های بیشتر تماس دارید؟

فصل‌های زادوولد تعداد تماس‌ها بیشتر است، فصل بهار و دی‌ماه، یک خواهشی از رانندگان و افرادی که با حیوانات به‌ویژه گربه تصادف می‌کنم دارم و این است که حیوان را رها نکنند، اگر وسع مالیش می‌رسد که برای هزینه درمان کمک کند و اگر هم ندارد ما خودمان هزینه درمان را پرداخت می‌کنیم.

گفتید که گربه‌های بیمار را درمان می‌کنید و به افراد داری صلاحیت واگذار می‌کنید، افرادی که قرار است سرپرستی گربه را قبول کنند چه شرایطی باید داشته باشند؟

سن بالای 18 سال، دارا بودن استقلال مالی و علاقه‌مندی به حیوان، علاقه‌مندی به حیوان را خودم حس کنم، از خود حیوان می‌توان فهمید که صاحبش مورد اعتماد هست یا خیر.

تحقیقات هم می‌کنید؟

بله صد درصد، به غریبه‌ها حیوانات را واگذار نمی‌کنم، همه باواسطه تماس می‌گیرند و خودشان را معرفی می‌کنند، فردی که واسطه هست خیلی مهم است، بازدید از مکان و محل نگهداری انجام می‌شود و هر وقت خواستیم باید عکس و فیلم بفرستند و در گروهی هم که به همین منظور درست کردیم حضور دارند و به‌صورت کلی وضعیت نگهداری کنترل می‌شود.

بابت واگذاری هم هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنم، درمان با من هست و نظارت و سختگیری‌ها بسیار زیاد است.

 

نحوه دریافت گزارش‌گیری چه طور هست؟

با راه‌اندازی فضای مجازی تا حدودی مشکل ما حل‌شده است، پس از اعلام گزارش عکس و لوکیشن محل سانحه را دریافت می‌کنم و پس‌ازآن نسبت به در اختیار قرار گرفتن حیوان اقدام می‌کنم.

 

برای دریافت مجوز اقدام نکردید؟

به مرکز بهداشت مراجعه کردم به من اعلام کردند که ارتباطی به ما ندارد، از طریق محیط زیست پیگیری کردم و به من پیشنهاد همکاری در حوزه موردنظر خودشان دادند از طریق شهرداری اقدام کردم و چندان استقبال نشد و برای نگهداری نیاز به مجوز نیست و تنها برای نگهداری گربه‌ها فقط نباید شاکی خصوصی داشته باشیم.

 

درآمدی هم از کنارش دارید؟

نه درآمدم خودم را هم صرف این گربه‌ها می‌کنم.

 

به درآمدزایی هم‌فکر کردید؟

برای درآمدزایی باید سرمایه‌گذاری کنم، ولی در حال حاضر ترجیح می‌دهم که پولی که برای سرمایه‌گذاری این بخش کنار بگذارم صرف نگهداری و رسیدگی به گربه‌ها اختصاص بدهم.

پیشنهادی شده بود از یک کانالی و گفتند که به اپلیکیشنی ساخته می‌شود که درآمدزایی داشته باشید، با کلینیک‌ها همکاری داشته باشند و زمانی که خرید آنلاین انجام می‌شود، سود به‌حساب من واریز شود، هزینه خرید این برنامه حدود یک‌میلیون تومان بود ولی من در حال حاضر ترجیح می‌دهم که این پول صرف نگهداری گربه‌ها شود، ممکن است چند سال آینده این کار را انجام دادم.

برخی مواقع مواردی شنیده که از گوشت گربه در تولید برخی مواد غذایی استفاده می شود این موضوع صحت دارد به نظر شما؟

بنده همیشه احساس می‌کنم شایعه است ولی گربه‌های سیاه را دیدم که دعانویس‌ها دست‌وپاهایشان را قطع کردند، چند مورد از این گربه‌ها را خودم دارم.

در ارتباط با بی‌وفائی گربه مطالبی احتمالاً شنیدید؟

بله شنیدم، مردم عادت کردند که گربه را با سگ مقایسه می‌کنند، سگ تنها موجودی است که صاحبش یا سرپرستش را بیشتر از همه‌چیز دوست دارد، این مقایسه نباشد، گربه در جایگاه خودش صداقت عاطفی دارد.

شما دیدید؟

بله دیدم، من گربه نجات دادم واگذار کردم دوباره به پناهگاه من مراجعه کرد، وابستگی زیاد دارند.

خرخر گربه که از صاحبش آرامش می‌گیرد، جلوی سکته قبلی را می‌گیرد، پدرم پیمانکار هست در حال حاضر پیمانکارها با مشکل مالی مواجه هستند، زمانی تحت‌فشار قرار می‌گیرد، با گربه‌ها بازی می‌کند و با این حیوانات آرامش می‌گیرد.

این علاقه‌مندی به گربه را شما ایجاد کردید یا وجود داشت؟

در ابتدا مخالفت با گربه زیاد بود، همه مخالفت می‌کردند، در حال حاضر پدرم خودش گزارش می‌کند.

در دریافت گزارش‌ها هم اولویت‌بندی کردم، گربه تصادفی برای من ارجحیت دارد، گربه‌ای که مادرش را گم کرد ممکن است تا یک هفته جیغ داشته باشد، اولیت اول برای من گربه‌های تصادفی است.

خاصیت گربه‌ها ازنظر شما چی هست؟

همین‌که در شهر موش نیست، خودش ارزشمند هست، آرامشی که از گربه می‌گیرم به هیچ فایدی دیگری فکر نمی‌کنم.

زمانی شده که از گربه‌هایتان دور باشید؟

بله، ولی مدت‌زمان کوتاه، همه تلاش میکنم که شب خانه باشم و به خاطر این‌ها برمی‌گردم، من حتی سفرهای نوروزم و به دلیل اینکه باید به حیوانات دارو بدم ترک کردم و ترجیح می‌دهم که در خانه باشم، بیشتر گربه‌ها نقاهتی یا معلول هستند باید در خانه حضورداشته باشم.

یک گربه دارم که مخچه‌اش آسیب‌دیده و باید مانند بچه کوچک بخش رسیدگی کنم به همین دلیل نمی‌توان او نو تنها بزارم.

از تهران و رشت هم انتقال می‌دهند، گربه هست دست ندارد و قلبش مریض هست و بینایی‌اش ضعیف هست.

بیماری قلبی را چه طور تشخیص می‌دهید؟

کیت‌های مخصوصی دارند که بررسی می‌شود.

آزمایشگاه‌ها با شما همکاری نمی‌کنند؟

این مراکز نه ولی کلینیک خیلی همکاری می‌کنند، گاهی نسیه، گربه‌ها را تحت درمان قرار می‌دهد.

آیا پیش‌آمده که برای درمان لنگ پول باشید؟

بله به همین دلیل هم کلینیک همکاری می‌کند، من فقط ماهیانه یک‌میلیون تومان غذا می‌خرم، گربه توله و عقیم شده باید جدا تهیه شود، غذاهای گربه‌های که بیماری قلبی دارند جدا هست و غذای خشکی که می‌خریم مخصوص است، همکاری مناسبی در کلینیک انجام می‌شود.

به‌عنوان آخرین سؤال اگر در دیگر استان‌ها گزارشی در ارتباط با مجروح شدن گربه داشته باشید مراجعه می‌کنید؟

نه در هر استانی و شهرستانی فکر کنم حامی باشند، در مازندران ساری تنها شهری است که پناهگاه برای گربه و دو پناه بزرگ برای سگ دارد.

انتهای پیام/

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
نیلوفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
2
0
سلام خسته نباشید
میشه لطفا شماره این خانوم رو به من بدید؟؟
من یه گربه دارم که میخوام به ایشون واگذار کنم
صدیقه باقریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
1
خواهشمندم شماره این خانوم که از گربه 3 نگهداری می کند بنویسید واقعا اظطراری هست
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
0
0
خدا پدرو مادرت را همیشه برات نگه دارد.
چقدر دختر خوبی هستید. مهربان. من با صحبت های شما در مورد مشکلات گربه ها اشک ریختم.
کاش ساری بودم و من هم جزو گروه بودم.
الان هم سه گربه حمایتی نگه می دارم و واگذار هم نمی کنم. در اتاقم که آپارتمان هست نگه داری می کنم کاش حیاط داشتم تعداد زیادی نگه داری می کردم. پشت شیشه ماشینم برچسب گربه سیاه 2 ماهه ای که مرده بود و پارسال خاک کردم به یادش چسباندم. ای کاش سازی بودم من در اینجا تنهام برخی همسایه ها حتی شکایت می کنند.
ص. تقی‌زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
0
لطفا شماره خانم عباسی رو بگید گربه ما داره میمیره 3تا بچه گربه دلم میسوزه براشون ولی کاری از دستم بر نمیاد
مدیر پایگاه

سلام متاسفانه خانم عباسی دیگه ایران نیستند.

ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
0
0
سلام آزاری هستم به گربه های کوچه مون همیشه غذا میدم.یکی شون مریض شد آمد داخل پارکینگ خونه مون دوروزه دراز کشیده لب غذا واب نمیزنه.نمیدونم جایی هست آدرس یا شماره ایی هست بمن برید برا درمان ش کمک کنن
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
0
0
شماره میخوام برا یه گربه ی مریض
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار