دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
در آوای خزر بخوانید:
*قاچاقچی مواد مخدر در بابل به دام افتاد 

فرمانده انتظامی شهرستان "بابل" از کشف ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ سیدمحسن جعفری در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع انواع مواد مخدر توسط فردی در شهرستان بابل، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی متهم را شناسایی و در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند.

سرهنگ جعفری در ادامه اظهار داشت: پس از هماهنگی‌های قضائی، ماموران در بازرسی از منزل این سوداگر مرگ ۱۰ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

وی بابیان اینکه مواد مخدر عاملی برای به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع بشری است، گفت: مواد مخدر ریشه اخلاق را در جامعه می‌سوزاند و ره آورد آن تزلزل خانواده‌ها و نگرانی و ناامنی شهروندان و در نتیجه تنزل امنیت انسانی آنان می‌شود.

فرمانده انتظامی بابل در پایان، با بیان این که مقابله با پدیده شوم مواد مخدر نیازمند همکاری و تعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است، از شهروندان خواست:ضمن مراقبت از فرزندان خود در صورت شناسایی عاملان سود جو مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.


*کشف تجهیزات فنی بیت کویین در گلوگاه 

در بازرسی از منزلی در شهرستان گلوگاه ۱۲ دستگاه تجهیزات فنی و متعلقات تولید ارز دیجیتال به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف شد.  

به منظورجلوگیری از قاچاق کالا وارز وبرخوردبامفسدان اقتصادی، طرح تشدیدو مبارزه با قاچاق در دستورکارپلیس آگاهی شهرستان گلوگاه قرارگرفت.

در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالاو ارز پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی فردی که اقدام به راه اندازی دستگاه تولید ارزدیجیتال در منزل خود کرده بود شدند.

این گزارش حاکی است، پس از هماهنگی با مرجع قضائی متهم دستگیر و در بازرسی از منزل وی ۱۲ دستگاه تجهیزات بیت کویین بهمراه متعلقات آن به ارزشی بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلوین ریال کشف شد.

در این گزارش همچنین با تاکید بر اینکه پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود، آمده است، در این راستا متهم نیز دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

*کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه شمالی 

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی، از توقیف خودروی حامل ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ"حمیدرضا فرهودی"درتشریح این خبر، گفت: ماموران این فرماندهی در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودروی حامل چوب مظنون شدند.

وی، افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن ۳ تن چوب آلات جنگلی که از جنگل‌های اطراف این شهرستان برداشت شده بود کشف کردند.

سرهنگ فرهودی، افزود: در این راستا راننده خودرو نیز دستگر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی از عزم راسخ پلیس در برخورد با پدیده قاچاق کالا خبر داد و به شهروندان توصیه کرد:در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و سایر مسائل امنیتی مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

*توقیف موتور سیکلت میلیاردی قاچاق در تنکابن 

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از توقیف موتورسیکلت قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ "محمدصادق شاه نظری" در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح عملیاتی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، افزود: در اجرای این طرح کارگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی موفق به توقیف یک موتورسیکلت سنگین قاچاق در این شهرستان شدند که راکب آن نیز برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کرد.

سرهنگ " شاه نظری" ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده را بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شد.

وی از تحویل موتورسیکلت کشف شده به مراجع قضایی خبر داد و از شهروندان خواست: برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبر دهند.

*دستگیری سارق منزل با ۱۰ فقره سرقت در فریدونکنار 

فرماندهی انتظامی شهرستان فریدونکنار از دستگیری ۲ سارق منزل با ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ "حسن هاشم پور" با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان فریدونکنار، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ "هاشم پور" خاطرنشان کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی پس از بررسی‌های همه جانبه موفق به شناسایی ۲ سارق سابقه دار در این سرقت‌ها شدند.

وی، تصریح کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی متهمان در مخفیگاهشان دستگیر و در بازجویی‌های انجام شده به ۱۰ فقره سرقت منزل در این شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: برای برقراری امنیت اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

*کشف شیرخشک قاچاق در فریدونکنار 

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از کشف ۳۰۰ قوطی شیرخشک قاچاق در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ "حسن هاشم پور" اظهار داشت: با کسب خبری مبنی بر توزیع انواع شیر خشک فاقد مجوز فروش در یک واحد صنفی، موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی، افزود: مأموران پس از انجام اقدمات اطلاعاتی و هماهنگی‌های قضائی در بازرسی از انبار این واحد صنفی ۳۰۰ قوطی شیر خشک قاچاق کشف کردند.

سرهنگ هاشم پور با اشاره به دستگیری متصدی این واحدصنفی و معرفی وی به مرجع قضائی، خاطر نشان کرد: ارزش ریالی کالای‌های کشف شده توسط کارشناسان بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی در خاتمه از شهروندان خواست: هرگونه اخبار مربوط به احتکار و قاچاق کالا و ارز را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کرده و پلیس را در این راه یاری کنند.

*کشف ۸ کیلوگرم تریاک از یک قاچاقچی مواد مخدر در چالوس 

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر و کشف ۸ کیلو گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ علی اکبر خسروی در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل و توزیع مواد مخدر توسط یک قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان چالوس، مووضع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه متهم را که قصد حمل و انتقال مواد مخدر به این شهرستان از طریق محور مواصلاتی کندوان را داشت، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: ماموران در عملیاتی ضربتی متهم را در ورودی شهر مرزن آباد دستگیر و در بازرسی از خودروی وی ۸ کیلو گرم تریاک کشف کردند.

سرهنگ خسروی با بیان این که این عامل افیونی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، مواد مخدر را از مهمترین عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه برشمرد و به شهروندان توصیه کرد: در برقراری نظم و امنیت و دستیابی به جامعه‌ای امن با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیت وانتظامی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

*کشف ۱۸ فقره سرقت در نکا 

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارقان اماکن خصوصی و داخل خودرو با ۱۸ فقره سرقت خبر داد.  

سرهنگ"قاسم عزیزی" با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی و داخل خودرو در شهرستان نکا، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی با انجام اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی و دستگیری ۵ سارق حرفه‌ای در این ارتباط شدند.

سرهنگ "عزیزی" خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی‌ها تاکنون به ۸ فقره سرقت اموال داخل خودرو و ۱۰ فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا به شهروندان توصیه کرد: هشدار‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/۱۰۰۰ 

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار