دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
معظلی که وارد بیست و یکمین سال خود شد!
گلوگاه و بندرگز همچنان پس از گذشت دو دهه درگیر تداخلات ناشی از تقسیمات کشوری، بر سر منابع طبیعی و امور ثبتی هستن و این موضوع مردم شهرستان مرزی گلوگاه را با مشکل مواجه ساخته است.
شاهین صانعی، خبرنگار عصر خزر- جلسه اخیر شورای اداری شهرستان گلوگاه در سال 97 با حضور رضا عنایتی مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران برگزار شد.

در این جلسه ابتدا فرماندار گلوگاه با ارائه گزارشی مبسوط به بیان مشکلات شهرستانی پرداخت و درباره یکی از مهمترین مشکلات شهرستان گفت: با توجه به اینکه گلوگاه شرقی‌ترین شهرستان مازندران و هم‌مرز با استان گلستان است؛ از نظر تقسیمات منابع طبیعی مشکل تداخل استان همسایه همچنان وجود دارد و از نظر مدیریتی این حوزه، تحت نظر گلستان اداره می‌شود.

محمدرضا تباکی اظهار داشت: با افزایش جمعیت و گسترش گلوگاه، بخش هشت‌تیکه نیز به شهرستان گلوگاه الصاق شد ولی مردم برای ثبت و یا نقل و انتقال زمین و ساختمان خود باید به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بندرگز در استان گلستان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: از سال 1394 و پیرو مطالبات مردمی و پیگیری‌های انجام‌شده، قرار شد تمام پرونده‌های ثبتی به گلوگاه انتقال داده شود که تاکنون این امر محقق نگردیده و شهرستان گلوگاه در حقیقت قربانی یک بازی سیاسی پشت پرده شده است.

نماینده عالی دولت در گلوگاه سپس به تقسیم ناعادلانه یک روستا اشاره کرد و گفت: روستای تیله‌نو در جوار روستای تیرتاش قرار دارد ولی روستای محروم به‌شمار می‌آی به این علت که چون جزء دهستان توسکاچشمه است.

رئیس شورای اداری گلوگاه بیان کرد: جهت رفع تبعیض و محرومیت از روستای تیله‌نو، تقاضا داریم که این روستا از دهستان توسکاچشمه به بخش کلباد گلوگاه انتقال یابد.

تباکی در پایان سخنان به نقاط قوت و ضعف این شهرستان پرداخت و گفت: گلوگاه آرام‌ترین و امن‌ترین شهر مازندران است اما از بیشترین درصد آمار بیکاری رنج می‌برد که این معضل شایسته مردم شریف این منطقه نیست.

به گزارش عصر خزر، شهرستان گلوگاه شرقی ترین شهرستان مازندران و هم‌مرز با دو استان سمنان و گلستان است، با تاسیس استان گلستان در سال 76 همچنان مردم بخشی از شهرستان گلوگاه باید برای امور ثبتی و منابع طبیعی خود به بندرگز در گلستان مراجعه کنند که این موضوع سبب نارضایتی‌های فراوانی شده است.

علیرغم اعلام این مشکل در دو دهه گذشته هنوز راهکاری برای حل آن در نظر گرفته نشده است و گویا منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت اسناد و املاک گلستان و مازندران نمی توانند به نقطه مشترکی دست پیدا کنند و در این میان مردم در گیر و دار ادارات دو استان سرگردان هستند.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار