دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
فرمانده سپاه بهشهر خبرداد:
شناسایی 352 مبتلای قطعی کووید۱۹ در بهشهر با اجرای طرح شهید سلیمانی
فرمانده سپاه بهشهر با اشاره به آغاز طرح شهید سلیمانی در این شهرستان و اینکه تا پایان اسفندماه ادامه دارد، افزود: 602 تیم عملیاتی دو نفره در طرح شرکت داشتند و تاکنون 352 مبتلای قطعی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان مشخص شدند.

شناسایی 352 مبتلای قطعی کووید۱۹ در بهشهر با اجرای طرح شهید سلیمانی

به گزارش آوای خزر از بهشهر، در راستای اجرای منویات و تمهیدات مقام معظم رهبری امام خامنه ای، دستورات و دغدغه های فرماندهی‌ کل سپاه و پیرو تفاهم‌ نامه سازمان بسیج مستضعفین با وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد تا به‌ منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌ نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت سراسری در سراسر کشور برگزار شود که در شهرستان شهید پرور بهشهر هم مانند همه شهرهای استان لاله خیز مازندران، این طرح با سازماندهی منسجم شکل گرفته است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی طرح سردار شهید سلیمانی بهشهر با اشاره به اجرای کیفی طرح شهید سلیمانی در این شهرستان خاطر نشان کرد: بعد از ابلاغ سراسری فرامین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر مشایعت و همراه سازی متولیان در کنار بیماران کرونایی و خانواده آنها به ویژه اجرای طرح تکمیلی مبارزه با بیماری کووید19، سپاه بهشهر به عنوان فرمانده قرارگاه عملیانی طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان همزمان با شروع هفته بسیج مراحل سازماندهی و ساماندهی کمیته ها و کارگروه های شش گانه تخصصی مربوطه را با تشکیل و برگزاری جلسات منظم و متناوب در فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان آغاز کرد.

شناسایی 352 مبتلای قطعی کووید۱۹ در بهشهر با اجرای طرح شهید سلیمانی

سرهنگ حسن پورقربان ادامه داد: جلسات متعددی با مسئولین و متولیان طرح در شبکه بهداشت و ‌درمان و سپاه برگزار شد که طی آن مدیران کمیته و جانشینان آنها معرفی و احکام ۱۲ گانه تحویل این عزیزان شد. به طور کامل در راستای ماموریت هر کمیته جلسات توجیهی و کارگروه برگزار گردید.

وی با بیان اینکه مرحله دوم سازماندهی تشکیل قرارگاه در سطح سپاه و شبکه بهداشت با هدف آشنایی و شناخت از مأموریت بزرگ طرح برگزار شد، اظهار کرد: نشست های هدفمند و توجیهی در اتاق وضعیت Eoc قرارگاه شکل گرفت و همه فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج و مدیران کمیته ها در ۴ گام و مرحله مختلف نسبت به نحوه اجرای عملیاتی طرح در سه محور مراقبت، حمایت و نظارت آشنا شدند.

شناسایی 352 مبتلای قطعی کووید۱۹ در بهشهر با اجرای طرح شهید سلیمانی

فرمانده قرارگاه عملیاتی طرح سردار شهید سلیمانی بهشهر گفت: به همت رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان به صورت میدانی تمامی مراکز درمانی ۷ گانه شهری و تمامی مراکز خانه های بهداشت محلات، پزشک خانواده و کارکنان مستقر در اینگونه مراکز به همت بسیج جامعه پزشکی و جانشینان کمیته های اصلی مستقر در شبکه بهداشت نسبت به اهداف مأموریتی از پیش تعیین شده طرح در تیم مراقبت توجیه شدند.

پورقربان ادامه داد: در مرحله سوم، پس از نظارت دقیق بر فرآیند سازماندهی مراحل اول و دوم، اقدامات به صورت محله به محله با محور قرار دادن کارگروه هماهنگی و اجرا متشکل از امام جماعت مساجد، فرماندهان پایگاه های بسیج برادر و خواهر، شورای اسلامی، هیأت امنا، و کانون فرهنگی هنری مساجد پیاده سازی شد.

شناسایی 352 مبتلای قطعی کووید۱۹ در بهشهر با اجرای طرح شهید سلیمانی

فرمانده سپاه بهشهر گفت: پس از سازماندهی حداکثری در سطح تمامی محلات و ‌مناطق شهری، 602 تیم عملیاتی دو نفره مشخص و وارد میدان عملی شدند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی طرح سردار شهید سلیمانی بهشهر درباره نتیجه کمی اجرای این طرح اعلام کرد: 133 محله و 133 پایگاه بسیج در طرح شهید سلیمانی فعال شد، اقدامات توسط 602 تیم مجرب در مناطق شهری و 49 روستا صورت گرفت. 126بسته حمایتی توزیع شد. و 393 خانواده تحت حمایت این طرح قرار گرفتند.

سرهنگ پورقربان گفت: از آغاز این طرح در هفته نخست آذرماه 99 تا امروز 11 دیماه، 5 هزار و 20 نفر به دلیل مشکوک بودن به بیماری کووید19 در منزل قرنطینه شدند. با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که 352 نفر ابتلای قطعی داشتند.

شناسایی 352 مبتلای قطعی کووید۱۹ در بهشهر با اجرای طرح شهید سلیمانی

وی ادامه داد: 724 نفر به صورت حضوری، تلفنی، و معرفی به مرکز درمانی تحت مراقبت قرار گرفتند. در مجموع سه نفر به بیمارستان معرفی شدند.

فرمانده سپاه بهشهر در پایان اظهار امیدواری کرد که به امید خدا با همت مضاعف همه متولیان و دستگاههای همکار در این طرح و حضور حداکثری و جهادی همه فرماندهان پایگاهها و بسیجیان، این طرح تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت و انشاالله گامی بزرگ در راه اعتلای مقابله با بیماری منحوس کرونا به صورت ملی و سراسری خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار