دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
«کشتن ایو» یک سریال بریتانیایی در ژانر کمدی سیاه - درام - جاسوسی است که برای پخش از بی‌بی‌سی آمریکا ساخته شد. این سریال با اقتباس از سری رمان‌های «ویلانل» اثر نویسنده بریتانیایی، لوک جنینگ، ساخته شده است و هر فصل آن، تیم نویسندگی متفاوتی با فصول دیگر دارد.

آوای خزر/ داستان سریال حول دو شخصیت اصلی زن می‌چرخد. ایو پلاستری (با بازی ساندرا اه) زنی باهوش است که در سازمان جاسوسی انگلیس (ام‌آی‌سیکس) مشغول به کار است. مسئله اینجاست که زندگی و کار ایو به هیچ‌وجه به آن چیزی که تصورش را می‌کرد شبیه نیست. پس ما از یک طرف با زنی باهوش طرفیم که از شرایط ناراضیست و احساس می‌کند روزهایش را با پشت میز نشستن هدر می‌دهد؛ و از طرف دیگر ویلانل (با بازی جودی کامر) آدمکشی به شدت توانا که بر عکس ایو اوقات فراغتش را درنهایت رفاه می‌گذراند.

ویلانل و ایو؛ دزد و پلیسِ خوش‌پوش و دلبر

زندگی این دو زمانی به هم مربوط می‌شود که وظیفه‌ی پیدا کردن و دستگیری ویلانل به ایو محول می‌شود. از این نقطه به بعد هرچه بازی موش و گربه این دو پیش می‌رود گویی هر دو به یک اندازه جذب دیگری می‌شوند.

امتیاز این سریال در سایت آی‌ام‌دی‌بی ۸.۳ است و جوایز زیادی را از آن خود کرده‌است. پرداختن به تمام این جوایز وقت زیادی می‌طلبد، اما بد نیست بدانید دو بازیگر شخصیت اصلی و تیم نویسندگی، بیشترین تحسین را از آنِ خود کرده‌اند.

درکنار هنر کارگردان و اقتباس بی‌نقص تیم نویسندگی، انتخاب لباس شخصیت‌ها بیش از همه توجهات را به خود جلب کرده‌است. در این مقاله قصد داریم برخی از برجسته‌ترین پوشش‌های دو شخصیت اصلی سریال را بررسی کنیم.

ویلانل

پوشش ویلانل در عروسی

ویلانل و ایو؛ دزد و پلیسِ خوش‌پوش و دلبر

سم پری طراح لباسِ فصل سوم در مورد پوشش ویلانل در مجلس عروسی در قسمت اولِ فصل سوم می‌گوید: از همان ابتدا می‌دانستیم ویلانل از آن دست زن‌هایی نیست که شبیه ساقدوش‌ها با لباس‌شب سفید در عروسی حاضر شود. درواقع می‌دانستیم ویلانل از آن دست آدم‌هایی است که کاری را می‌کند که دلش می‌خواهد. او عادت به جواب پس دادن ندارد و به پیامد رفتارهایش فکر نمی‌کند. بعد از بررسی زیاد درنهایت آن کت دنباله‌دار مشکی و بلوز سیمون روشا را انتخاب کردیم و باتوجه به بازخوردها، انتخاب درستی هم بود.

پوشش ویلانل در بازگشت از روسیه

ویلانل و ایو؛ دزد و پلیسِ خوش‌پوش و دلبر

شاید تنها صحنه‌ای از سریال که ویلانل مطابق با سلیقه‌ای که از او در ذهن داریم لباس نپوشیده است؛ همینجاست. در این صحنه ویلانل بعد از تجربه‌ای تراژیک در حال بازگشت از روسیه است. اینجا ویلانل را می‌بینیم که با مو‌هایی شلخته کت و شلوار دهه هشتادی مادرش را به تن دارد. تماشای ویلانلی آدمکش در این شرایط، این احساس را زنده می‌کند که انگار این بازگشت به خانه و اتفاقاتِ پس از آن به‌نوعی او را تغییر داده است.

پری در مورد این پوشش می‌گوید: در این صحنه توانستیم با استفاده از لباس مادر و تلفیق آن با استایل دختر (ویلانل)، حس نوستالژی و گرمی خاطرات خانوادگی را به بیننده منتقل کنیم.

ژاکت سبز برند شارلوت نوئلز و شلوار گوچی

ویلانل و ایو؛ دزد و پلیسِ خوش‌پوش و دلبر

جالب است بدانید در این صحنه هلن (شخصیت دیگر سریال) ویلانل را «یک هیولای زیبا» توصیف می‌کند. پری (طراح لباس) عقیده دارد: وقتی ویلانل را در آن ژاکت سبز شارلوت نوئلز که با شلوار گوچی سِت شده است می‌بینیم؛ این فکر به ذهنمان خطور می‌کند که او آماده‌ی شروعی دوباره است. در واقع تیم طراحی لباس با انتخاب این پوششِ جلب توجه کننده، می‌خواهد به مخاطب یادآوری کند که ویلانل همچنان اهمیتی به نظر دیگران نمی‌دهد و آماده است آنچه می‌خواهد را به دست بیاورد.

لباس زردرنگِ برند لو

ویلانل و ایو؛ دزد و پلیسِ خوش‌پوش و دلبر

شخصیت ویلانل در اواخر فصل سوم دچار تغییراتی می‌شود. اشاره به این تغییرات بدون لو دادن داستان غیرممکن است، اما همین قدر بدانید که شخصیت ویلانل وقتی این تجربیات (تجربیاتی بعضا تلخ مانند از دست دادن نزدیکان) را پشت سر می‌گذراند انگار اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کند. وقتی او را در لباس زرد رنگ برند لوکسِ لو می‌بینیم گویی به خودش مطمئن‌تر است. سم پری و تیمش با انتخاب پوشش متفاوت ویلانل در اواخر فصل سوم به خوبی وعده شخصیتی بالغ‌تر و پخته‌تر را در فصول بعدی به بیننده می‌دهند.

ایو

بارانی

ویلانل و ایو؛ دزد و پلیسِ خوش‌پوش و دلبر

یک نکته مهم درباره این بارانی و تقریبا تمام لباس‌های شخصیت ایو، کاربردی بودن آنهاست. در واقع تیم طراحی لباس سریال، لباس‌های ایو از جمله همین بارانی ۱۰۰ دلاری را به گونه‌ای انتخاب کرده‌اند که او در نقطه‌ی مقابل ویلانل با لباس‌هایی از برند‌های لوکس قرار بگیرد.

لباس آبی

ویلانل و ایو؛ دزد و پلیسِ خوش‌پوش و دلبر

بد نیست بدانید صحنه خرید این لباس توسط ایو را قبل‌تر در سریال دیده‌ایم و دریافته‌ایم ایو درمورد خرید این لباس مطمئن نیست و تنها بعد از تائید نیکو راضی به خریدش می‌شود. طراحان لباس سریال اعتقاد دارند پوشیدن این لباس، خبر از تغییرات شخصیتی او می‌دهد. درحقیقت ایو کم‌کم پوسته دورش را می‌شکند و آماده است وارد دنیای ویلانل شود.

کاپشن و کلاه بافتنی

ویلانل و ایو؛ دزد و پلیسِ خوش‌پوش و دلبر

هرچند لباس‌های ایو عامدانه طوری انتخاب شده اند که در یاد بیننده نمانند، اما احتمالا این پوشش به دلیل کلاهی که به سر گذاشته؛ از این قاعده مسثناست. کاپشن ایو همانند بیشتر لباس‌هایش ساده و کاربردی است، اما کلاه خزدارِ کاپشنش همراه با طرحِ بافت شال و کلاه، ترکیبی جدانشدنی را پدید آورده است./برترین ها

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار