دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸

به گزارش آوای خزر،مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

افزایش ۱۳۰۰ درصدی تعداد دانشجویان ایرانی در ترکیه
شمار دانشجویان و دانش‌آموختگان ایرانی در کشور ترکیه، طی سال‌های اخیر حدود هزار و ۳۰۰ درصد افزایش یافته و از ۴۳۸ دانشجو در سال ۲۰۱۳ به شش هزار و ۹۹ دانشجو در سال ۲۰۱۷ رسیده است.


پیکر آیت الله مصباح یزدی به خاک سپرده شد
پیکر مرحوم آیت الله مصباح یزدی پس از تشییع در تهران و مشهد، صبح امروز در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در قم آرام گرفت. نماز بر پیکر او به امامت آیت الله نوری همدانی در حرم حضرت معصومه سلام الله خوانده شد.


درخواست محاکمه روحانی، لاریجانی و ظریف
مراسم تشییع پیکر آیت‌الله مصباح یزدی صبح دیروز در قم برگزار شد. پیش از شروع مراسم تشییع و در جلوی درب مصلی قم، طوماری نصب شده بود که در آن خواستار محاکمه رییس‌جمهور روحانی، علی لاریجانی رییس مجلس سابق و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برای تلاش شأن در زمینه توافق برجام بودند.


اخبار محرمانه خودکشی دهها نفر از داوطلبان کنکور
بطحایی وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه وقتی تنها راه آینده بچه ها را جلویشان می گذاریم و می گوییم فقط می توانی آینده خود را در این رشته ها تضمین کنی معلوم است که میلیون ها نفر رقابت می کنند برای اینکه از فیلتر کنکور بگذرند و وارد فلان رشته شوند اظهار کرد: در سال های گذشته در بولتن های محرمانه اخباری از خودکشی دهها نفر از داوطلبان کنکور داشتیم که به علت شکست، سرکوب و تحقیر در خانواده این کار را انجام داده بودند. برخی داوطلبان واقعا آینده دردناکی را از حیث ویژگی های روانشناختی باید به خاطر شکستی که در کنکور خورده اند متحمل شوند.

توقیف نفتکش کره جنوبی از سوی ایران

روز دوشنبه شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌محیطی توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس متوقف شد. این شناور از بندر الجبیل عربستان سعودی عازم بمبئی در هند و حامل ۷۲۰۰ هزار تن اتانول بود. خدمه‌های این شناور از ملیت‌های کره، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند. سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که توقیف نفتکش کره ای موضوعی کاملا فنی است.  اسماعیل مکی‌زاده معاون دریایی بنادر و دریانوردی استان هرمزگان هم اظهار داشت: این کشتی در فاصله 11 مایلی جزیره تنب بزرگ، اقدام به ایجاد آلودگی دریایی کرد. یگان عبوری گشت نیروی دریایی سپاه متوجه این تخلف شده و به این کشتی اخطار داد اما شناور مذکور بدون توجه به اخطارها؛ به مسیر خود ادامه داد. دولت کره جنوبی خواستار آزادی فوری کشتی شدو اعلام کرد یک واحد دریایی را به منطقه فرستاده است.


غنی‌سازی ۲۰ درصدی در فردو آغاز شد
سخنگوی دولت گفت: فرایند تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد در مجتمع غنی‌سازی شهید علیمحمدی(فردو) آغاز شده است. علی ربیعی درباره چگونگی اجرایی شدن آیین نامه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: دولت پیش از این هم اعلام کرده که قانون مصوب مجلس را لازم الاجرا می‌داند و به آن پایبند خواهد بود. هرچند دولت از ابتدا این طرح را به مصلحت ندانسته و به خاطر طرف مشورت قرار نگرفتن دولت در تصویب نهایی آن انتقادهایی را وارد می‌دانست اما این مسائل تاثیری بر تعهد دولت به اجرای این قوانین نداشته است.


آخرین آمار کرونا در ایران
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۱۱۰ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۵ دی شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۵ هزار و ۶۵۰ نفر رسید. در این مدت  ۶ هزار و ۷۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شد و ۷۶۹ نفر بستری شدند و مجموع بیماران به یک میلیون و ۲۴۹ هزار و ۵۰۷ نفر رسید. ۴ شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۰۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار