دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
پلیس در اعلام مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از انهدام باند قاچاق سلاح و کشف ۱۷ قبضه اسلحه و دو هزار ۵۰۰ عدد فشنگ خبر داد.

به گزارش آوای خزر، به نقل پایگاه خبری پلیس، سردار علی اکبر جاویدان روز چهارشنبه افزود: پلیس پاوه پس از اطلاع از فعالیت یک باند قاچاق سلاح و اینکه اعضای آن قصد انتقال تعداد قابل توجهی اسلحه از کشورهای همجوار به داخل استان را دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت عمومی "پاوه" با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده موفق به شناسایی مسیر تردد اعضای باند در محور "باینگان" شده و با همکاری ماموران انتظامی این شهر و ایستگاه بازرسی "ملندر" توانستند خودروی قاچاقچیان را پس از مدتی تعقیب و گریز متوقف کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: در بازرسی از خودرو پراید اعضای باند، ۱۷ قبضه اسلحه به همراه ۲ هزار و ۵۰۰ عدد فشنگ کشف شد.

سردار جاویدان همچنین با اشاره به دستگیری هر ۳ عضو باند، از معرفی آنها به دستگاه قضائی جهت صدور احکام لازم خبر داد.

زندان پایان کار اخاذ اینترنتی

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس از کشف پرونده تهدید و اخاذی از خانم جوان دارابی در کمترین زمان خبر داد و گفت: با مراجعه خانمی جوان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر تهدید و اخاذی در شبکه‌های اجتماعی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان داراب قرار گرفت.

وی ادامه داد: طبق اظهارات شاکیه شخصی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و واتساپ شروع به ارسال پیام برای وی کرده است و سپس با ادعای اینکه از شاکیه تصاویر بدون حجاب در اختیار دارد، قصد اخاذی مبلغ ۵۰ میلیون ریال را از وی داشت.

این مقام انتظامی افزود : کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات گسترده موفق به شناسایی و دستگیری متهم در کمترین زمان شدند. در ابتدا متهم منکر بزه ارتکابی شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود و هدف از این کار را اخاذی از شاکیه عنوان کرد.

انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی به بهانه انتقام جویی

سرهنگ روح الله شهبازی پور رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه ‌و بویراحمد از دستگیری فردی که در شبکه های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت و انتشار اکاذیب در خصوص یکی از شهروندان کرده بود، خبر داد و گفت: با شکایت خانمی جوان مبنی بر انتشار تصاویر خانوادگی و شخصی ایشان و نیز ارسال مطالب توهین‌ و تهدید آمیز از طرف فردی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: در ابتدا در خصوص موضوع پرونده از شاکیه تحقیق به عمل آمد و وی عنوان کرد که فردی ناشناس با شماره‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی تصاویر خصوصی وی را برای دوست و آشنایان ارسال کرده که این کار باعث بی‌آبرویی و هتک حیثیت وی شده بود و با خواسته‌های نامعقول از شاکیه وی را تهدید نموده که این امر موجب نگرانی شاکیه شده و از این پلیس تقاضای رسیدگی را داشت.

این مقام مسئول افزود: با انجام اقدامات پلیسی و تخصصی در فضای مجازی متهم که نامزد سابق شاکیه بود، شناسایی و دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی هشدار داد: متاسفانه اعتماد در فضای مجازی به افراد یکی از مهمترین مشکلاتی است که جامعه با آن روبرو می باشد لذا می‌طلبد شهروندان در فضای مجازی نسبت به اسناد و تصاویر شخصی که در اختیار دیگران قرار می‌دهند حساسیت بیشتری به خرج دهند و هیچ‌گاه تصاویر و فیلم‌های شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذارند و نسبت به تنظیم محرمانگی آن درشبکه های اجتماعی هوشیار باشند.

کشف ۵۲ هزار لیتر روغن پایه قاچاق

سرهنگ ایرج خانی پور جانشین فرمانده انتظامی استان از شناسایی و توقیف ۲ کامیون حامل ۵۲ هزار لیتر روغن پایه قاچاق توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد و گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان حین کنترل خودروهای عبوری در اتوبان تبریز – زنجان در یک عملیات به ۲ دستگاه کامیون کشنده مشکوک شده و با تمهیدات پلیسی آن ها را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از کامیون های مذکور جمعا ۵۲ هزار لیتر روغن پایه قاچاق کشف شد. ارزش محموله قاچاق کشف شده بنا به نظر کارشناسان بیش از ۴ میلیارد ریال برآورد کرده است. در این عملیات ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

۲۸ هزار لیتر نفت کوره قاچاق

سرهنگ ابوالحسن مزارعی فرمانده انتظامیبوانات گفت: با تلاش ماموران انتظامی این شهرستان، ۲۸ هزار لیتر نفت کوره قاچاق کشف شد.

وی اضافه کرد: ماموران انتظامی "بوانات" حین گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی و کنترل خودروهای عبوری منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

مزارعی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو، ۲۸ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع "نفت کوره" کشف کردند، افزود: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی "بوانات" با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق از مأموریت‌های مهم و مستمر پلیس در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور است.

رد رشوه ۱۰۰ دلاری مامور راهور

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از رد رشوه ۱۰۰ دلاری مامور راهور خبر داد و گفت: تیم گشتی یگان نامحسوس پلیس راهور فاتب در حین گشت زنی در محدوده بزرگراه شهید خرازی بعد از بلوار شهید اردستانی به سواری فاو به علت تخلفات سرعت غیر مجاز و حرکت مارپیچ دستور ایست می دهند.

وی گفت : پس از توقف این سواری و لزوم توقیف این وسیله نقلیه به دلیل تخلفات حادثه ساز، راننده خودرو که دیگر راهی برایش به غیر از رفتن به پارکینگ و معرفی به مراجع قضایی نمانده بود اقدام به پرداخت اسکناس ۱۰۰ دلاری به سر اکیپ تیم گشتی کرده است. این افسرمتعهد پلیس از گرفتن رشوه امتناع ورزیده و مبلغ را به همراه صورتجلسه و خودروی مذکور جهت سیر مراحل قانونی به عوامل کلانتری ۱۸۱ عوارضی تحویل می دهد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار