دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران:
دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: برنامه اولویت‌دار این دادستانی که در جلسه اخیر درباره آن تصمیم‌گیری شده، این است که بدون تعارف و به شدیدترین وجه برخورد با کسانی را در برنامه داریم که در فضای مجازی و جامعه،اعمال خشونت‌آمیز و اخلال در نظم و امنیت را ترغیب می‌کنند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سید یونس حسینی عالمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران مازندران که به مناسبت 17 مردادماه روز خبرنگار برگزار شد، با بیان اینکه خبرنگاری از سخت‌ترین کارها است، این روز را به همه آنها تبریک گفت.

وی با اشاره به اینکه پرونده‌هایی در شکایت علیه خبرنگاران نیز به دادستانی آمده است، این را گفت که هر چه در حوزه دادستانی بنویسید در امان هستید و حتی اگر بنده را نقد کنید، باز هم مشکلی وجود ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره موضوع اختلاس 290 میلیارد تومانی شهرداری ساری تصریح کرد: این پرونده در واقع مربوط به سازمان عمران است و فعلاً هیچ ارتباطی به شهرداری ندارد.

حسینی عالمی این را هم گفت که متهمان این پرونده مشخص بوده و فرد یا افرادی از شهرداری یا شخص شهردار احضار نشده‌اند با این توضیح که برای شفافیت موضوع، دو جلسه با خود شهردار تماس گرفته و جلسه‌ای داشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در رسیدگی به این پرونده تحت فشار بوده‌اید یا خیر؟ بر این موضوع تأکید دارد که حسینی عالمی یاد نگرفته است تحت فشار قرار بگیرد و تا حالا نیز کسی او را تحت فشار نگذاشته است و هر مسئولی که با او صحبت کرده است در چارچوب قانون و محکم بوده است.

برخورد شدید با متخلفان فضای مجازی در اولویت دادستانی مازندران قرار گرفت

***

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از اینکه در برخی سایتها نام اشخاصی به عنوان متهم پرونده سازمان عمران عنوان می‌شود، به این موضوع اشاره می‌کند که هنوز مشخص نشده است این اقدامات اختلاس بوده است یا جابجایی مالی، زیرا پرونده در حال گذران تحقیقات تکمیلی است و تا روشن شدن زوایای مختلف این پرونده، نمی‌توانیم پاسخی بدهیم.

***

عضو شورای تامین مازندران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه بالاترین نرخ پرونده‌ها به ترتیب شامل چه مواردی است، بیان کرد: سرقت مستوجب تعزیر، توهین، ضرب و جرح عمدی، تهدید، تصادف، تخریب، کلاهبرداری و خشونت در رده‌های نخست پرونده‌های وارده به دادستانی مازندران قرار دارند.

وی این را هم گفت که برنامه اولویت‌دار دادستانی مرکز مازندران که در جلسه اخیر درباره آن تصمیم‌گیری شده، این است که بدون تعارف و به شدیدترین وجه برخورد با کسانی را در برنامه داریم که در فضای مجازی و جامعه،اعمال خشونت‌آمیز و اخلال در نظم و امنیت را ترغیب می‌کنند.

برخورد شدید با متخلفان فضای مجازی در اولویت دادستانی مازندران قرار گرفت

***

حسینی عالمی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار آوای خزر درباره فعالیت غیرمجاز معادن شن و ماسه در جاده هراز اظهار کرد: هفته گذشته به اتفاق معاون مدیر کل محیط زیست مازندران و مسوولان منابع طبیعی و صنعت، معدن، تجارت و دادستان آمل بازدیدی از معادن هراز داشتیم و غالب آنها ایراد فنی و زیست محیطی داشتند.

وی افزود: در همان جلسه گفتیم تعدادی از آنها متوقف شود، همچنین وضعیت دفن و پسابهای آن را گزارش کنند که آخرین گزارش مربوط به 12 مردادماه بود اما هنوز گزارش کامل به دست ما نرسیده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: وقتی به جاده هراز می رویم فضایی مه آلود از خاک می بینیم، نشان می دهد که مسائل زیست محیطی رعایت نمی شود، آنها باید بلافاصله آبپاشی کنند اما رعایت نمی شد همانجا دستور توقف پنج معدن را صادر کردیم.

حسینی عالمی بیان کرد: یکی از دغدغه های جدی مازندران این است که دقت کافی در مسائل نمی شود؛ سازمان صنعت، معدن، تجارت مجوز صادر می کند و برای صدور آن باید با منابع طبیعی و محیط زیست هماهنگی داشته باشد اما متاسفانه هماهنگی نیست و جدی گرفته نمی شود.

عضو شورای تامین مازندران بیان کرد: قرار بود این سه سازمان جلسه ای داشته باشند که مشکل حل شود، البته به دادستانهای محترم شهرستانهای مربوطه در حوزه معادن غیرمجاز اعلام کردیم که تا زمان به نتیجه رسیدن، این موضوع را رها نکنند.

وی اظهار داشت: از مجموع 6 معدن بازدید شده در جاده هراز تنها یک مورد مشکل خاصی نداشت، از پنج مورد متوقف شده نیز امروز با تعهداتی که داده اند اجازه ادامه فعالیت را به دو مورد از آنها صادر کردیم.

برخورد شدید با متخلفان فضای مجازی در اولویت دادستانی مازندران قرار گرفت.

حسینی عالمی بیان کرد: آب رودخانه هراز همیشه گل آلود است و یکی از دلایل آن استحصال غیراصولی از معادن شن و ماسه است.

وی در پایان گفت: به طور جدی پیگیر فعالیتهای معادن استان هستیم و به موقع با واحدهای متخلف برخورد می شود.

به گزارش آوای خزر، در پایان این نشست توسط دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران از خبرنگاران رسانه‌های مختلف استان تجلیل شد.

تصاویر از اکبر قاسمپور(خزرنگاه)

انتهای پیام/ 1354/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها