دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
ویتامین C (اسید اسکوربیک) یک ماده مغذی ضروری است که بدن برای بهبود و رشد به آن احتیاج دارد ، با این وجود آیا می توان مقدار زیادی از آن را مصرف کرد؟

به گزارش آوای خزر، به نقل از شفقنا، به طور کلی، نمی توان با خوردن غذاهایی که سرشار از ویتامین C است ، مانند مرکبات ویتامین C زیادی مصرف کرد. مصرف بیش از حد مکمل های ویتامین C می تواند منجر به عوارض جانبی قابل توجهی مانند ناراحتی معده شود.

از آنجا که بدن به طور طبیعی ویتامین C تولید نمی کند ، مهم است که آن را در رژیم غذایی خود بگنجانیم. برای یک بزرگسال مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C 65 تا ۹۰ میلی گرم در روز است.

با این حال، این دوز ممکن است در دوران بارداری یا هنگام شیردهی متفاوت باشد ، بنابراین قبل از ایجاد هرگونه تغییر در رژیم غذایی ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

ویتامین C ماده مغذی نیروگاهی است که بدن نباید از آن بی بهره باشد. این ماده توانایی ترمیم بافت ، تحریک تولید گلبول های سفید خون و کاهش التهاب و سایر اثرات جسمی استرس را دارد. ویتامین C همچنین می تواند خطر سکته مغزی را کاهش دهد و به جذب آهن کمک کند.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان حیاتی است که در ساختار و عملکرد تقریباً در همه قسمت های بدن نقش دارد. به عنوان مثال ، ویتامین C برای ایجاد کلاژن مورد نیاز است که زیربنای ساختارهای مختلف پوست و استخوان ها است.

از آنجا که بدن به خودی خود ویتامین C ایجاد نمی کند ، باید آن را در رژیم غذایی خود دریافت کنیم یا به صورت مکمل ویتامین C در انواع غذاها از جمله میوه های خانواده مرکبات، توت فرنگی، کلم بروکلی و فلفل یافت می شود.

اگرچه ویتامین C یک ماده مغذی ضروری برای بدن است ، اما مصرف بیش از حد حداکثر ۲۰۰۰ میلی گرم ویتامین C در روز ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی ایجاد کند ، از جمله: اسهال، درد شکم، سوزش معده (یا ریفلاکس اسید)، حالت تهوع (یا استفراغ)، سردرد، مشکلات خواب (بی خوابی) و تحریک پوست و ایجاد جوش های سرسیاه.

از آنجا که ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است ، مسمومیت با ویتامین کمتر تجربه م یشود. زیرا ویتامین های محلول در آب در آب حل می شوند و در روده کوچک جذب می شوند. به عبارت دیگر ، بدن از ویتامین مورد نیاز خود استفاده می کند و بقیه را از طریق ادرار دور می اندازد.

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است و اگر مقدار زیادی از آن را مصرف کنید ، بدن با خیال راحت آن را از طریق ادرار دفع می کند. با این حال ، مصرف مقادیر زیاد برای مدت طولانی می تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند هایپراکسالوریا و سنگ کلیه شود. عوارض جانبی منفی فقط در صورت مصرف بیش از حد ویتامین C به صورت مکمل و غیرممکن است که مصرف بیش از حد ویتامین C به صورت غذا غیر ممکن باشد.

مصرف مقادیر زیادی مکمل ویتامینC ، ممکن است اثرات جدی تری ایجاد کند. عوارض جانبی می تواند علائم و نشانه های جدی تر مانند ضعف ، فشار خون پایین و آریتمی های قلبی را داشته باشد.

ویتامین C محلول در آب است ، بنابراین نگه داشتن آن در سیستم دشوار است.

مصرف ویتامین C در دوزهای زیاد ممکن است باعث کاهش مقدار ویتامین B12 و مس ، متابولیسم تسریع شده ، واکنش های آلرژیک و فرسایش مینای دندان شود. علاوه بر این ، ویتامین C ممکن است با سایر داروها ارتباط منفی داشته باشد ، از جمله داروهای شیمی درمانی و داروهای کاهنده کلسترول (استاتین ها) ، اما نه محدود به آنها.

به عنوان مثال ، برای افراد مبتلا به هموکروماتوز ، ویتامین C زیاد می تواند مضر و حتی تهدید کننده زندگی باشد. هموکروماتوز بیماری است که در آن بدن آهن بیش از حد تولید می کند ، که می تواند سمی باشد و به قلب ، کبد و پانکراس آسیب برساند.

ویتامین C به احتمال زیاد در افراد سالم باعث هموکروماتوز نمی شود ، اما کسانی که خطر بیشتری برای تجمع آهن دارند باید از مصرف مکمل ها خودداری کنند. /www.msn.com

انتهای پیام/1005

برچسب ها: ویتامین C
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: