دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
گزارش/
تالاب بین المللی میانکاله بهشت پرندگان برای چهارمین بار در سال 97 در شعله های آتش سوخت.
آوای خزر - زهرا رمضانی: شاید برای یکبار هم که شده به بهشت زیبای پرندگان ایران پناهگاه حیات وحش میانکاله سفرکرده اید و در کنار ساحل زیبایی آن زیر درخشش نور آفتاب قدم زدید و رقص فلامینگو و پلیکان ها را بر این تالاب به تماشا نشستید و یا از پرواز پرندگان بومی این منطقه چون قرقاول دراج در میان درختچه های انار و بوته های تمشک لذت برده اید.

این تالاب بین المللی با مهاجرت پرندگان در فصل زمستان زیبایش دوچندان می شود و آواز پرندگانش در هوای مه گرفته گوش هر جنبنده ای را نوازش می دهد. این روزها خبر آتش سوزی این ذخیرگاه ارزشمند دل هر دوستدار محیط زیست را به درد می آورد و اشک را بر گونه ها جاری و آه از نهاد برمی خیزد.

در همه آتش سوزی های اخیر عامل انسانی در آن دخیل بوده، بسیار ناراحت کننده است که یکسری با خودخواهی و کینه توزی این طبیعت که یک هدیه الهی است را به آتش می کشند و کفران نعمت می کنند. عمده پوشش گیاهی که در این آتش سوخت، سازیل، انار محلی و تمشک های قرمز و سیاهی بودند که کام گردشگران این پناهگاه را شیرین می کردند که اکنون به خاکستری در باد تبدیل شده است.

خشکسالی از یک سو و آتش سوزی ها از سوی دیگر سبب شده این ذخیرگاه به سختی نفس بکشد. با وجود تلاش شبانه روز ماموران این پناهگاه که تعداشان به نسبت منطقه کم می باشد در دو شب گذشته 330 هکتار از این اکوسیستم با ارزش که زیستگاه پرندگان بومی و مهاجر است در آتش سوخت.

بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش میانکاله حوالی ساعت 22 در تاریخ 19مردادماه در منطقه جهانشاهی از کیلومتر 45 آغاز تا کانال خزینی ادامه داشت.

این آتش سوزی با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران، محیط زیست بندر ترکمن، شیلات آشوراده، منابع طبیعی بهشهر و بندر ترکمن و با همکاری ستاد بحران شهرستان های بهشهر و بندر ترکمن و مدیریت بحران استان های گلستان و مازندران پس از 9 ساعت تلاش بی وقفه ساعت 7 صبح مهار شد.

وسعت منطقه آتش سوزی حدود 180هکتار که 70 درصد آن پوشش گیاهی سازیل، تمشک و 30 درصد انار بوده است.

*** شعله ور شدن دوباره آتش در میانکاله

در پی مهار آتش سوزی، مجدداً آتش در منطقه کانال خزینی پناهگاه حیات و حش میانکاله شعله ور شد. آتش سوزی شب گذشته پس از 9 ساعت تلاش بی وقفه در ساعت 7 صبح مهار شد. اما از ساعت 10 صبح آتش مجدداً به جان میانکاله افتاد و شعله ور شد.
سرانجام پس از ۱۳ ساعت تلاش بی وقفه ماموران آتش سوزی درپناهگاه حیات وحش میانکاله ساعت ۱۱ونیم شب 20مردادماه در منطقه میانقلعه به طورکامل مهارشد. 

وسعت منطقه در دومین مرحله آتش سوزی حدود 150هکتار بوده است.در مجموع در دوشب گذشته پس از۲۰ساعت تلاش نفسگیرماموران یگان حفاظت محیط زیست حدود 330هکتار از پناهگاه حیات وحش میانکاله طعمه حریق شد که 80 درصد آن پوشش گیاهی سازیل و تمشک و 20 درصد انار بوده است.

گفتنی است این چهارمین آتش سوزی است که امسال درپناهگاه حیات وحش میانکاله بهشهر اتفاق افتاده و دو آتش سوزی در خردادماه امسال در مرتع استاد باقر و میانکاله صحرا رخ داد که به ترتیب ۳/۵و ۸هکتار ازاین ذخیرگاه با ارزش درآتش سوخت و آتش سوزی که در تیرماه امسال درضلع جنوبی میانکاله درمنطقه گردمرز اتفاق افتادکه حدود۲ هکتار ازاین پناهگاه درآتش سوخت.

در چندماه اخیرامسال براثر آتش سوزی حدودو۳۴۳/۵ هکتار از پوشش گیاهی این ذخیرگاه مهم درآتش سوخت.
اخبار محیط زیست مازندران
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار