دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۳
معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج کشور اعلام کرد:
خروج مازندران از وضعیت قرمز در هفته آینده/ عملکرد موفق طرح شهید سلیمانی در بهشهر
معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج کشور در سفر به بهشهر، با اعلام رضایت از فعالیت جهادی مجریان طرح شهید سلیمانی در این شهرستان، گفت: به‌طور کلی، این فعالیت‌ها در روزهای آینده نتیجه خواهد داد و از هفته آتی به‌شدت پیک بستری‌ها و بیماران کاهش و استان از این حالت قرمز بیرون خواهد آمد.

به گزارش آوای خزر از بهشهر، دکتر مسلم چشمی روز چهارشنبه در سفر به مازندران و شهرستان بهشهر با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی با هدف پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا و پایان دادن به زنجیره این بیماری اجرایی شده است، افزود: هماهنگی، همکاری، و همدلی بین نیروهای بسیج و شبکه بهداشت و درمان وجود دارد و این همدلی نویدبخش روزهای خوب است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های طرح شهید سلیمانی به صورت بسیار جدی و مستمر ادامه دارد، اظهار کرد: این فعالیت‌ها در روزهای آینده نتیجه خواهد داد و از هفته آتی به‌شدت پیک بستری‌ها و بیماران کاهش و استان از این حالت قرمز بیرون خواهد آمد.

خروج مازندران از وضعیت قرمز در هفته آینده/ عملکرد موفق طرح شهید سلیمانی در بهشهر

معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج کشور، طرح شهید سلیمانی را دارای 4 کمیته اصلی اعلام کرد و گفت: اولین کمیته رصد و پایش است که بسیجیان به درب منزل مراجعه و افراد بیمار را شناسایی می‌کنند و دوم کمیته مراقبتی است که متشکل از پزشکان و پرستاران است و کسانی که توسط گروه رصد شناسایی شدند؛ درمان آنها توسط گروه مراقبتی پیگیری می‌شود و سوم کمیته حمایتی است که افراد دارای مشکل معیشتی و مادی را شناسایی و آنها را مورد حمایت قرار می‌دهد. همچنین کمیته نظارتی، نظارت بر اماکن عمومی و اصناف را از لحاظ کیفیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برعهده دارند.

خروج مازندران از وضعیت قرمز در هفته آینده/ عملکرد موفق طرح شهید سلیمانی در بهشهر

وی ادامه داد: فعالیت هر چهار کمیته را در شهرستان بهشهر بسیار موفق دیدم که باقوت و به‌خوبی در حال اجرای عملیات هستند و انشاالله این همدلی تا پایان طرح کماکان ادامه داشته باشد.

* حضور نیروهای بسیجی در رصد و کنترل بیماری کووید۱۹ مؤثر است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر نیز با یادآوری اینکه طرح سردار شهید قاسم سلیمانی برای کنترل و کاهش شیوع بیماری کووید19 در سراسر کشور با مشارکت قوی بسیج و سپاه پاسداران در تمام مناطق کشور آغاز شده است، گفت: همچنین از اول تا نیمه آذر ماه ساختار آموزش و شکل‌دهی و سازماندهی تیم‌ها انجام شده و تاکنون این طرح در شهرستان بهشهر در حال اجراست.

خروج مازندران از وضعیت قرمز در هفته آینده/ عملکرد موفق طرح شهید سلیمانی در بهشهر

محمدتقی صالح‌طبری اظهار کرد: براساس این طرح، به محض اینکه بیمار مشکوک به کرونا شناسایی شود؛ در واقع اسامی افراد برای کنترل، قرنطینه و کمک‌های معیشتی در اختیار پایگاه بسیج محلات قرار می‌گیرد و الحمدلله تا به امروز کمک‌های خوبی به افرادی که بر اثر ابتلا به کرونا دچار آسیب‌های اقتصادی شدند، توسط سپاه در این طرح انجام شده است.

وی ادامه داد: نیروهای رصد دائما وضعیت بیماران را رصد و مراقبت می‌کنند که این افراد حتماً ضوابط قرنطینه را رعایت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر اظهار امیدواری کرد که با کمک مردم برای رعایت همه دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی ازجمله: پرهیز از دورهمی‌ها؛ عدم شرکت در تجمعات و مراسمات مختلف(جشن‌ها؛ تشییع جنازه و ختم‌ها) انشاالله بتوانیم با کمک طرح شهید سلیمانی، که به نام مبارک این شهید مزین است از شیوع هر چه بیشتر کووید۱۹ جلوگیری کنیم.

خروج مازندران از وضعیت قرمز در هفته آینده/ عملکرد موفق طرح شهید سلیمانی در بهشهر

صالح‌طبری در پایان گفت: قطعاً حضور نیروهای بسیجی به خصوص در زمینه رصد و پیگیری گروه درمانی و کمک‌های معیشتی در قالب تیم‌های مراقبت، حمایت و نظارت می‌تواند در رعایت پروتکل‌ها و کنترل بیماری مؤثر باشد.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار