دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
با شعار « مقابله با زباله های دریایی» انجام شد
سه دوچرخه سوار فعال محیط زیست نزدیک به ۷۰۰ کیلومتر از نوار سواحلی خزر(سه استان شمالی) ازبندر ترکمن تا بندرآستارا را در حمایت ازدریای خزر رکاب می زنند.
رکاب زنی ۷۰۰کیلومتری ازبندرترکمن تا بندرآستارا درحمایت از دریای خزر

۲۱ مرداد، روزی است تاریخی که برای نخستین بار، پنج کشور حاشیه‌ی دریای خزر برای همکاری‌های محیط زیستی در رابطه با دریای خزر با هم میثاق بستند. این کشورها در سال ۱۳۸۲، کنوانسیون منطقه ای حفاظت از محیط زیست دریای خزر" موسوم به "کنوانسیون تهران" را امضاء کردند و تاریخ ۲۱ مردادماه ۱۳۸۵ را " روز دریای خزر" نامیده و لازم الاجرا شدن آن را به‌عنوان یک رخداد مهم محیط زیستی، جشن گرفتند.

خیامی یکی ازاین دوچرخه سواران در گفتگو با خبرنگار آوای خزرگفت: ما سه دوچرخه سوار حامی محیط زیست ازسه استان شمالی هستیم که از روز 21 مرداد همزمان با روز دریای خزر رکاب زنی خود از بندر ترکمن تا بندر آستارا با شعار « مقابله با زباله های دریایی» آغاز کردیم.

و ی گفت این طرح« رکابزنی از بندر ترکمن تا بندر آستارا» با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و به همت (شرکت امیران پاک) در سه استان گلستان ،مازندران و گیلان به مدت 10روز برگزار می شود.

این حامی محیط زیست افزود: رکاب زنی را از بندرترکمن شروع و پس از طی مسافت زیاد در۲۲مردادماه وارد نکا شدیم و مورداستقبال گرم رئیس وپرسنل اداره حفاظت محیط زیست نکاو اعضای هیئت دوچرخه سواری و تعدادی فعالین زیست محیطی قرارگرفتیم.

خیامی اضافه کرد: ماسه نفر پس از عبور از شهرهای ساحلی مازندران روز گذشته به نوشهر رسیدیم و امروز واردسلمانشهر شدیم ومورد استقبال رییس اداره حفاظت محیط زیست ودوستدارن محیط زیست این شهر قرار گرفتیم.

وی هدف خودازاین اقدام گفت: باهدف تنویر افکارعمومی درجهت اهمیت دریای خزر و مقابله بازباله دریایی این سه استان شمالی(بندرترکمن تابندرآستارا)را رکاب می زنیم.

گفتنی است، این دوچرخه سواران حامی محیط زیست پس از گذر از شهرهای بندرترکمن ، بندرگز ، بهشهر ، نکا، خزر آباد، بابلسر، نور، نوشهر، سلمان شهر، تنکابن، رامسر، رودسر، لاهیجان، بندر کیاشهر، بندر انزلی و تالش در روز 31 مرداد به بندر آستارا می‌رسند و رکاب زنی خود را به پایان می‌رسانند.
اخبار محیط زیست مازندران
انتهای پیام/1003
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار