دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
بابایی‌کارنامی:
نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بلاتکلیفی 20 هزار کارمند و کارگر حوزه راهداری، افزود: از این تعداد، 12 هزار و 500 نیروی راهداری، 15 سال است که در بلاتکلیفی قرار دارند.

سوال دکتر علی بابایی کارنامی از وزیر راه و شهرسازی در خصوص تعیین تکلیف نیرو های راهداری

به گزارش آوای خزر، دکتر علی بابایی کارنامی درباره نشست علنی روز سه‌شنبه 23 دی‌ماه مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود از وزیر راه و شهرسازی گفت: سؤال بنده درخصوص پیگیری دغدغه 20 هزار نفر از قشر مظلوم کارمند و کارگر حوزه راهداری است که مشغول به صیانت از مردم در جاده‌ها و خیابان‌ها هستند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس اسناد موجود نیروهای شرکتی راهداری که باید از هزینه‌های جاری در سرفصل بودجه بهره‌مند شوند، از محل تملک دارایی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه باوجود 20 هزار میلیارد تومان منابع بودجه‌ای در بخش نیروهای انسانی وزارت راه و راهداری، با کمبود منابع مواجهیم، تصریح کرد: متاسفانه منابع بودجه‌ای در محلی غیر از محل ضروری هزینه می‌شود.

بابایی کارنامه ادامه داد: نیروهای انسانی اعم از کارگران و کارمندان مجموعه راهداری کشور بیش از 15 سال است که بلاتکلیف هستند و حتی عنوان شغلی قراردادی و شرکتی هم ندارد، از این رو نمی‌دانیم که این‌ها در کدام دسته از گروه‌های شغلی قرار دارند.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ورود دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به بحث تعیین تکلیف وضعیت شغلی راهداران، تاکید کرد: با توجه به گفته وزیر راه و شهرسازی سالانه 10 نفر از این عزیزان در آمار تلفات جاده‌ای قرار دارند، از این رو لازم است وضعیت نامشخص این مجموعه در لایحه بودجه سال آینده دیده و تعیین تکلیف شود؛ البته وزیر در آن مقصر نیست و به سال‌ها پیش باز می‌گردد.

وی بیان کرد: زمانی که به روستاها مراجعه می‌کنیم، مردم از مجموعه راهداری درخواست خدمات دارند، اما مدیران ارشد مجموعه راه و شهرسازی کمبود بودجه را بهانه می‌کنند، در حالی که این منابع تخصیص یافته، اما در بخشی غیر از محل توسعه هدفمند منابع انسانی هزینه می‌شود.

بابایی تأکید کرد که مجلس باید به این موضوع به‌صورت جدی ورود کند، چرا که مجلس تنها وظیفه قانونگذاری ندارد و باید نظارت هم داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف از طرح سؤال از وزیر محترم، رفع مشکلات کارگران و کارمندان مجموعه راهداری و ایجاد امنیت شغلی برای آنهاست، گفت: برخی مجموعه‌ها مانند دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌ها، سازمان برنامه و بودجه و حتی نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون اجتماعی نیز پیگیر این موضوع بوده و با وزارتخانه راه مکاتبه کرده‌اند.

وی ادامه داد: از آقای اسلامی می‌خواهم وضعیت شغلی این افراد را به صورت جدی پیگیری و شفاف سازی کند.

دکتر علی بابایی کارنامی تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی باید وضعیت استخدام 12 هزار و 500 نیروی بلاتکلیف 15 ساله راهداری را در بودجه 1400 تعیین تکلیف کند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مشکل وضعیت شغلی کارگران و کارمندان تنها مختص وزارت راه و شهرسازی نیست و در بسیاری از دستگاه‌ها وضع به این صورت است، بیان کرد: سؤال من تنها از وزیر راه نیست، بلکه به دنبال حل این مشکل و تعیین تکلیف وضعیت همه این عزیزان از نظر شاخص انسانی و رشد انسانی هستیم.

وی اظهار کرد: بنابراین مجلس هم باید به این موضوع ورود کرده تا حق و حقوق افرادی را که وظیفه صیانت از جانمان در سرما و گرما در جاده‌ها دارند را پیگیری کنند.

وی در پایان گفت: متأسفانه براساس قانون نمی‌توانیم از رئیس سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی نسبت به عملکردشان سؤال کنیم، اگر آقای وزیر می‌پذیرد که به دنبال حل مشکل کارگران و کارمندان راهداری و سایر بخش‌ها باشد، به صورت مشروط از توضیحات ایشان قانع می‌شوم.

یادآور می‌شود: دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهلت یک ماهه نماینده سؤال کننده به وزیر مربوطه، گفت: وزیر باید در یک ماه آینده به این موضوع رسیدگی کرده و مشکل کارگران و کارمندان راهداری را حل کند و با هماهنگی کمیسیون اجتماعی طرحی برای حل این مشکل ارائه دهد.

 

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار