دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
با کار تحقیقی یک شرکت دانش‌بنیان صورت گرفت؛
آتش‌زدن تحریم آمریکا در صنعت نسوز کشور با تولید
تحریم‌های آمریکا در صنعت نسوز کشور با تولید سیمان نسوز در یک شرکت دانش‌بنیان مازندران، بی‌ثمر شد. حالا به لطف این تحریم‌های سخت، برندهای مشابه CECAR که بیشتر از کشورهای اروپایی وارد ایران می‌شد، در کشور ساخته می‌شود.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، شرکت صنایع دیرگداز آمل در سال 1378 با هدف تولید محصولات نسوز مورد استفاده در صنایع نفت، پتروشیمی فولاد، سیمان، شیشه، سرامیک، ریخته گری و چینی که تولید آنها نیازمند فناوری‌های خاص است، تأسیس شد.

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در روز کاری پایان هفته گذشته از این کارخانه بزرگ که در همه گریدها و با تیراژ تولید 2 میلیون قالب آجر نسوز در سال، بزرگترین واحد تولیدکننده این محصول در خاورمیانه است، بازدید کرد.

وی همچنین علاوه بر شرکت در مراسم آغاز عملیاتی اجرایی اداره گمرک آمل، از شرکت لبنیات هراز، مواد غذایی و تولیدی قند کاترین، مرکز بین‌المللی برنج و شرکت فولادین ذوب آمل(فذا) بازدید کرد.

شرکت دانش‌بنیان صنایع دیرگداز آمل یکی از شرکت‌هایی است که با تکیه بر دانش بومی توانست تحریم‌های آمریکا را بی‌ثمر کند و با تولید سیمان نسوز در این مجموعه R&D گام بنیادین در بومی‌ساختن این محصول بردارد.

مهندس علی شفیق مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان صنایع دیرگداز آمل با بیان اینکه سیمان نسوز عمدتاً از کشورهای اروپایی با برند معروف سکار (CECAR) وارد کشور می‌شد و به دلیل تحریم‌های آمریکا واردات آن به کشور انجام نمی‌گرفت؛ از تلاش پرسنل بخش تحقیقاتی این شرکت گفت که توانستند پس از یک دوره بلندمدت به نتیجه مهمی دست پیدا کرده و سیمان نسوز با کیفیت مشابه برند وارداتی را تولید کنند.

"این شرکت نشان داد که؛ گرچه گاهی باید تحریم‌ها را دور زد اما بی‌اثر کردن تحریم‌ها ارزش بالاتری دارد و در واقع، برداشتن تحریم با تکیه بر توان داخلی است. به طوری‌که دشمن را از تحریم اعمال‌شده پشیمان می‌کند، زیرا حتی با بازگشت شرایط به وضع عادی، دیگر جایی برای خرید محصولات بیگانه باقی نمی‌گذارد".

مهندس علی شفیق تصریح کرد: در حال حاضر محصول تولیدی مشابه 50 CECAR ، و 71 CECARاست که خیلی زود برند مشابه 80 CECAR نیز وارد بازار می‌شود.

وی با بیان اینکه نوع دیگری از سیمان‌های نسوز بر پایه ترکیبات شیمیایی کلسیم آلومینات که قدرت نسوزندگی آنها تا 1800 درجه سانتی‌گراد است، در شرکت دیرگذار آمل بومی‌سازی شده است، اظهار امیدواری کرد که با رسیدن به این دانش، در ادامه کار به همت متخصصان بومی، تمانی مواد اولیه مورد نیاز صنایع نسوز وارداتی را بومی‌سازی خواهند کرد.

آتش‌زدن تحریم آمریکا در صنعت نسوز کشور با تولید

سیمان نسوز که سیمان پرآلومین و یا دیرگداز نیز نامیده می‌شود، در برابر گرما و آتش مقاومت بالایی دارد. در اوایل قرن بیستم، مهندسی اتریشی به نام "لودویک هاچک" از ترکیب الیاف آزبست با سیمان، موفق شد سیمان نسوز را اختراع کند. اختراع او با استقبال خوبی از طرف مردم رو به رو و با سرعت در جهان فراگیر شد.

در سیمان نسوز، ترکیبات آهک آلومینا جزء اصلی آن محسوب می‌شود. این سیمان از نظر ترکیبات شیمیایی شامل ترکیبی از اکسید کلسیم با اکسید سیلیسیوم، اکسید آلومینیوم و اکسید آهن است. این محصول در صورت ترکیب با آب و مجاورت با هوا سخت شده و مقاومت آن بالا می‌رود.

"کیوان کاری" یکی از دانش‌آموخته‌های عمران می‌گوید: به دلیل مقاومت خوردگی بالا، این سیمان برای ساخت لوله‌های آب، لوله‌های فاضلاب، تخلیه کارخانه، سازه‌های ساحلی و دودکش‌های کارخانه استفاده می‌شود. همچنین به دلیل خاصیت سخت‌شدن و مقاومت سریع، به طور گسترده‌ای در ساخت و سازهای دریایی و زیرساخت‌های فاضلابی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از کاربردهای دیگر این سیمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: سیمان نسوز در بتن‌های نسوز که در دمای بسیار بالا به مقاومت بیشتری نیاز دارد نیز کاربرد دارد. به عنوان یک جزء در فرمولاسیون‌های مخلوط سیمان، برای خواص مختلف از جمله مقاومت فوق العاده سریع و انبساط کنترل شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در شبکه‌های فاضلاب در برابر خوردگی سولفید بیوژن- سایپرز نیاز به سیمان پرآلومین است.برای اهداف عایق بندی هنگامی که افزایش دما تا 950 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود، می‌توان از بتن سبک ساخته شده با سیمان پر آلومین و سنگدانه‌های سبک وزن استفاده کرد).

انتهای پیام/1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار