دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸

به گزارش آوای خزر، پابلیشینگ پرسپکتیو  نوشت، آغاز سال جدید میلادی با وجود ابهامات و مشکلات احتمالی مربوط به شیوع ویروس کرونا و سایه تهدید بر صنعت نشر و چاپ کتاب فعالیت جوایز ادبی در کشورهای اسپانیا و بریتانیا روحیه‌ای تازه به فعالان حوزه ادبیات بخشیده است. جایزه کتاب کاستا در بریتانیا نامزدهای بخش داستان کوتاه خود را معرفی کرد و حالا قرار است اواخر ژانویه مراسم اعطای جوایز باشد.
 
در کشور اسپانیا نیز جایزه داستان کوتاه ادبیات دسپیرات نیز در شهر مادرید اسامی چهار نامزد نهایی دریافت این جایزه را اعلام کرده است. در شهر لندن نیز جایزه داستان کوتاه شبکه بی‌بی‌سی در سال ۲۰۲۱ جایزه دیگری در حوزه داستان کوتاه است که فعلاً اسامی داورهای خود را اعلام کرده است.
 
جایزه داستان کوتاه کشور اسپانیا امسال اعلام کرده است که قصد دارد به خاطر شرایط کرونایی ارزش جایزه خود را تا ۱۵۰۰یورو افزایش دهد ولی بهترین بخش امسال جایزه مذکور چاپ کتابی از داستان‌های کوتاه راه یافته به مرحله نهایی این جایزه توسط انتشارات دسپیرات خواهد بود.
 
به نظر می‌رسد همین اقدام هرچند کوچک می‌تواند تأثیر بسزایی در رونق بازار کتاب در این کشور باشد. در بریتانیا نیز بخش داستان کوتاه جایزه کاستا آخرین قسمت جوایز خواهند بود که قرار است در مراسم اعطای جوایز در اواخر ژانویه اعلام شود.
 
جایزه داستان کوتاه شبکه بی‌بی‌سی نیز اسامی داوران خود را اعلام کرده است که فیونا موزلی نامزد سال ۲۰۱۷ جایزه ادبی بوکر نیز در بین آنها دیده می‌شود. مسئولان این جایزه در بیانیه‌ای اعلام کردند که امسال با وجود شرایط سخت کرونایی سعی دارند با برگزاری منظم رویدادهای ادبی موجب زنده نگه داشتن داستان در بین مردم شوند.
 
امسال برنده جایزه داستان کوتاه شبکه بی‌بی‌سی ۱۵هزار پوند جایزه نقدی دریافت خواهد کرد و به هر کدام از چهار نامزد نهایی این جایزه حدود ۶۰۰پوند نیز اعطا می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار