دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
بعد از ۱۴۰۰ سال گویا فاطمه سلام الله علیها برایمان خطبه می‌خواند که ای خواص انحراف از ولایت محصول دنیاطلبی است.
به گزارش آوای خزر، ایام فاطمیه و سالروز شهادت سیده زنان در دنیا و آخرت است . همو که خداوند سبب خلقت رسول اعظم و امیرالمؤمنین علیهما الصلوة والسلام نامید (لو لا فاطمه لما خلقتکما) . برجسته‌ترین فرازهای زندگی به ظاهر کوتاه اما پربار آن حضرت را در چند موضوع نقل کرده‌اند . امام راحل نزول حضرت جبرائیل علیه السلام بر حضرت را ویژگی ممتاز حضرت زهرا سلام الله علیها معرفی کردند، رخدادی که حتی برای برخی انبیا نیز بروز نکرده است . اما در کنار عصمت ، نزول جبرائیل ، دختر پیامبر، همسر ولایت و مادر امامت  بودن ، کدام رفتار وی را به عنوان برجسته‌ترین  اقدام آن حضرت می‌توان برشمرد؟

برای زهرای اطهر حرکتی مهم‌تر از دفاع از ولایت که جانش را در راه آن فدا کرد، نمی‌توان تصور کرد. تا جایی که پاره تن پیامبر، اول شهید مدافع ولایت نام گرفت. او برای دفاع از ولایت به مسجد پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم  رفت و برای آنها که در مسجد بودند و برای ما که آنجا نبودیم دلایل اصلی مخالفت با امر پیامبر و پشت کردن خواص به ولی خدا، خلیفه رسول الله را بر شمرد و راحت‌طلبی، تن‌آسایی و رفاه‌طلبی خواص جامعه را عامل این ظلم و ستم به حجت حق  معرفی کرد.

سرور زنان جهانیان  ابتدا اصحاب را مورد سؤال قرار داد که: «چرا امروز بعد از اقرار و اعتراف سرگردان شدید؟» و «چرا از آشکار کردن عقیده امروز پنهان کاری دارید؟» و «چرا بعد از آن پیشگامی به عقب بر می گردید؟ » و « چرا بعد از ایمان مشرک شدید؟» و آنگاه در ادامه خطبه بلیغ خود به این پرسش‌ها پاسخ داده می‌فرمایند:

«أَلَا قَدْ أَرَى أَنْ قَدْ أَخْلَدْتُمْ‏ إِلَى‏ الْخَفْضِ‏، وَ أَبْعَدْتُمْ مَنْ هُوَ أَحَقُّ بِالْبَسْطِ وَ الْقَبْضِ، وَ خَلَوْتُمْ بِالدَّعَةِ، وَ نَجَوْتُمْ مِنَ الضِّیقِ بِالسَّعَةِ، فَمَجَجْتُمْ مَا وَعَیْتُمْ، وَ دَسَعْتُمُ الَّذِی تَسَوَّغْتُمْ، فَ: «إِنْ تَکْفُرُوا أَنْتُمْ وَ مَنْ فِی الْأَرْضِ جَمِیعاً فَإِنَّ اللَّهَ لَغَنِیٌّ حَمِیدٌ»؛ آگاه باشید که جز این نیست که به تن آسایی خو کرده اید و امام واقعی خود را از زمامداری دور و با رفاه و آسایش خلوت کرده‌اید و از سختی زندگی به راحتی و خوشگذرانی رسیده‌اید. به همین سبب آنچه را حفظ کرده بودید، از دست دادید و آنچه را که فرو بردید بالا آوردید پس بدانید که «اگر شما و هر که در زمین است کافر شوید، خداوند بی‌نیاز از همگان است.»

و حالا بعد از 1400 سال گویا فاطمه سلام الله علیها برایمان خطبه می‌خواند که ای خواص انحراف از ولایت محصول دنیاطلبی است.

نشانه‌های دنیاطلبی امروز را در افتخار آن وزیر به ثروت میلیاردی، حقوق‌های نجومی‌، استخرهای خصوصی (که بلای جان هم شد) ، در جت اسکی در سد لتیان،  در تعطیلات کیش هم زمان با سیل خانمان برانداز لرستان و خوزستان، در آقازاده‌های پورشه سوار و در زندگی اشرافی برخی خواص بروز و ظهور کرده است . هشدار زهرای مرضیه سلام الله علیها را جدی بگیرید که روز پاسخگویی در محضر حضرتش دور نیست./تسنیم

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار