دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

همه عوارض واکسن ایرانی کرونا
مجری کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تاکنون این واکسن عوارض جدی به دنبال نداشته است. البته یکسری عوارض خفیف مانند تب خفیف چند ساعته، حالت تهوع چند ساعته، درد و سوزش محل تزریق و... وجود داشته است، اما عوارض جدی به دنبال تزریق واکسن ایرانی کرونا ایجاد نشده است.

فوت ۷۵ نفر دیگر
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در طول ۲۴ ساعت منتهی به ۳ بهمن ۷۵ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند، گفت: بر این اساس مجموع جانباختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۲۲۵ نفر رسید. سیما سادات لاری گفت: در این مدت ۶۳۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۸۹ نفر از آنان بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران به یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۸۲۵ نفر رسید.

استقبال مشاور روحانی از یک انتصاب بایدن
انتصاب احتمالی رابرت مالی، دستیار ویژه باراک اوباما و یکی از اعضای گروه مذاکره‌کنندگان هسته‌ای با ایران، به عنوان نماینده ویژه دولت جدید آمریکا در امور ایران باعث انتقاد شدید گروه های تندرو شده است. حسام الدین آشنا در واکنش به انتخاب رابرت مالی به عنوان نماینده ویژه دولت امریکا در امور ایران در توئیتی نوشت: انتخاب احتمالی رابرت مالی حامل پیامی روشن در مورد یک رویکرد کارآمد برای حل سریع و موثر مناقشه است.

اعلام آمادگی برای گفت و گو با آمریکا درمورد منطقه؟
ظریف در مقاله ای در نشریه فارین افرز خاطرنشان کرد: جدا از موضوع هسته‌ای، ایران همواره آماده بوده تا در مورد مسائلی که منطقه ما را مشوش کرده است، گفت‌وگو کند. اما این مردم منطقه هستند و نه خارجی‌ها، که باید این موضوعات را حل و فصل کنند. نه ایالات متحده و نه متحدان اروپایی‌اش از حق ویژه‌ای برای رهبری یا پشتیبانی از گفت‌وگوهای آینده برخوردار نیستند. بلکه، منطقه خلیج فارس نیازمند یک ساز و کار منطقه‌ای برای تشویق دیپلماسی و همکاری و کاستن از ریسک سوء محاسبه و منازعه است.

میزان صادرات فعلی نفت ایران
الیاس نادران، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس، به نقل از وزیر نفت گفت که ایران «اکنون حدود ۹۰۰ هزار بشکه نفت در روز» صادر می‌کند.

دستور بایدن و احتمال کاهش تحریم ها
در بخشی از دستور اجرایی بایدن برای شورای عالی امنیت ملی در مورد رهبری جهانی ایالات متحده برای تقویت مقابله بین المللی با همه گیری کرونا آمده است: وزیر امور خارجه، وزیر خزانه داری و وزیر بازرگانی، با مشورت با وزیر بهداشت و رئیس نمایندگی ایالات متحده آمریکا برای توسعه بین‌الملل، سریعاً تحریم های مالی و اقتصادی آمریکا و تحریم های چند جانبه را بررسی کنند تا ارزیابی کنند که آیا این تحریم ها مانع مقابله با همه گیری کرونا هستند یا نه و سپس از طریق مشاور امنیت ملی، توصیه هایی را برای هرگونه تغییر رویکرد، به رئیس جمهور ارائه دهند.

هشدار درباره توجه نکردن به «فرزند آوری فراوان»
سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه اگر به زندگی این بانوی مکرمه [ام ‏البنین علیهاالسلام] دقت کنیم درس‌های بسیاری می‌گیریم، یادآور شد: «فرزند آوری فراوان» مطلبی است که امروز خانواده‌ها کمتر توجه می‌کنند و خیلی زود خواهند فهمید که اشتباه کرده‌اند و به تکلیف عمل‌نکرده‌اند لذا «توجه کامل و مطیع همسر بودن» و اهتمام به تربیت فرزندان بر اساس مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام که سربازانی برای ولی جامعه، اهل جهاد و مبارزه، اهل صبر و مقاومت و دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز باشند از درس‌های زندگی این بانوی مکرمه است./انتخاب

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار